Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla21 skrev 2010-01-28 09:31:19 följande:
    men jagska erkänna att jag tycker det är lite läskigt jag kommer inte ihåg när jag höll i en bebis sist.. tänk om han går i sönder :O jag e egentligen livrädd för att skaffa barn o hur man ska klara det det erkänner jag... hej jag heter pernilla och jag är rädd för att få barn :S låter konstigt haha men tror de flesta har såna känslor mer eller mindre hur de ska klara det osv.
    De jag vet som gått igenom en förlossning är alla överens om att det är bra för pappan att vara med för att se hur bm tar i barnet, då förstår dom att barn inte är porslinsdockor utan tål en hel del. Väntar med spänning hur min sambo ska ta det hela. Han var något stel när han fick hålla min systerdotter när hon var någon månad. Tror att det blir lättare också med eget barn men de ser rätt försvarslösa och små och bräckliga ut. Speciellt när de inte väger mer än din svägerskas.
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10

På vul kan man se om slemhinnan i magen är förberedd på äl eller om den har varit. Om jag inte minns helt fel så är slemhinnan som 3 streck innan äl och grynig efter äl. Och man kan se på äggstockarna om de har mognande äggblåsor, mogna äggblåsor eller äggblåsor som gått sönder. Man kan alltså se en hel del.

Sailorgirl; Om du fått utslag i tisdags så släppte ägget tidigast onsdags men kan också ta upp till 3 dygn. Alltså kan ägget ha släppt igår eller t.o.m idag. Sexa på, om inte annat så för den goda sakens skull!

Puchiko; hoppas allt är som det ska och mensen bara jävlas lite. Sexa på om det skulle vara så att du får äl denna cyklen iaf. Man vet ju aldrig.

• Tian 10
    Gosemysan skrev 2010-01-31 08:21:15 följande:
    Hej Tjejer! Äntligen har jag hittat tillbaka hit tack vare hjälp från Lurven83, tack! Kollade lite tillbaka i tiden och senast jag skrev nått i denna tråden var i juli 09. Mkt har ju hänt sedan dess och jag har inte hängt med så bra. Semester, misfall och sjukskrivning etc har liksaom kommit emellan. Men nu känns det som jag hamnat på rätt köl igen, så jag ska nog orka hänga med här lite bättre. Dags för att börja om på ny kula, ordagrannt.
    Välkommen tillbaka!

Så tråkigt med mf, hoppas att det blir ett plus snart!

Skrivit in dig i listan? Vi andra tycker ju om att ha lite koll!
  • Tian 10
    Puchiko skrev 2010-01-31 12:05:45 följande:
    visst blir man glad oxå men det gör så ont!! Det hoppas jag oxå, har fått tid till gyn 15 februari..
    Vet hur det är och inte att man missunnar dom som har fått plus men det gör så ont när man själv kämpar och inte får det där plusset.

Men tänk positivt, de kommer vara hemma när du får din Liten. Och de har säkert tonvis med råd angående mjölkstockning, ammning mm.
  • Tian 10
    Gosemysan skrev 2010-01-31 08:21:15 följande:
    Hej Tjejer! Äntligen har jag hittat tillbaka hit tack vare hjälp från Lurven83, tack! Kollade lite tillbaka i tiden och senast jag skrev nått i denna tråden var i juli 09. Mkt har ju hänt sedan dess och jag har inte hängt med så bra. Semester, misfall och sjukskrivning etc har liksaom kommit emellan. Men nu känns det som jag hamnat på rätt köl igen, så jag ska nog orka hänga med här lite bättre. Dags för att börja om på ny kula, ordagrannt.
    Sorry, fattade inte att du fått ditt plus!

Grattis, jätteskoj. Hur långt gången är du? Mår du bra?

Puchiko; vet att det är så och lätt för mig att säga att tänka positivt men det är nog det enda som hjälper. Snart ska du till gyn och får då kollat att allt är bra. Om något skulle vara lite fel så kommer du få hjälp. Ibland behövs bara lite extra hormoner för att komma på rätt köl med mensen. Om allt ser rätt ut så är det bara att köra på. Tror rosenrot kan hjälpa till med äl, du kanske ska kolla upp den. Är inte så stort fan av "naturmedel" men många verkar bli hjälpta av just rosenrot så kanske är det något. Men, gå till gyn först så du får en koll på läget. Många kramar!
  • Tian 10

{#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Puchiko
    Mojutten
    Claire
    Lurven83
    Vacker Utsikt
    Gullan

Lägger in listan igen, tror den var den sista listan (hoppas jag inte tappat bort någon). Någon annan som ska hänga på?
  • Tian 10

Promenadtråden är aktiv men denna tisdagen så bytar vi promenad mot fika. Häng på!

Har sytt 2 fåglar (kommer bli fler) till att ha i Lill-killens rum. Ska sätta dom på en gren på väggen.

De första fåglarna.De första fåglarna.

Ska ta bild när allt är klart. Fick sy dom förhand idag, sen ska jag låna mammas symaskin, lär gå fortare och bli snyggare.

Köpt mönster till en nalle också, ska bli superskoj att göra en helt själv.

Någon annan som också syr?

• Tian 10
    Subklavia skrev 2010-01-31 14:21:34 följande:
    Tack! Ja jag fick mage ganska tidigt med det är mycket luft . Har varit uppsvullen sedan efter äl!
    Var också svullen från början men det la sig och sen fick jag inte mage förrän runt tiden för RUL, men det är så olika. Jättefin mage!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4