Inlägg från: Tian 10 |Visa alla inlägg
  • Tian 10

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla21 skrev 2010-01-26 14:54:41 följande:
    för mig har de också gått i vågor med tröttheten... Idag föresten är jag i vecka 20 :D jag är halvvägs yeaaaa så skönt.... Kommer ni ihåg eller har ni drömt eller fantiserat om vad för årstidsbarn ni skulle få? jag kom och tänka på det att för många år sedan drömde jag om ett juni/juli barn... kanske är slumpen bara att vi ska få de nu.. Jag kan inte läsa på om horoskop iheller o inte några andra av er iheller då man varken vet om man får en tvillingbebis eller kräftabebis...
    Grattis till halvvägs, skönt att man efter 50% kan börja räkna nedåt. Jag hade en tendens att räkna mer till milstolpar och ner mot 50% n mot bf.

Har själv 67 dagar till beräknad förlossning. Längtar tills jag får se min Lill-kille.

Grattis också till Surikaten som passerat 100 dagar! Också en milstolpe.

Fika någon kväll i veckan hade passat bra, hur har ni andra med tisdag nästa vecka? 18.00?
    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-26 17:08:38 följande:
    Tack tian... är det bebisen om man känner lite tickningar o ibland lite smärta :S inte jätteont i magen och neråt typ och när man känner är det hårt på nästan hela magen 20 cm kanske? e de bebisen som ligger just där?
    Låter snarare som sammandragning. Men de ska inte göra ont. Man ska ha sammandragningar där hela livmodern drar ihopa sig. Fick dessa runt v18 (om jag minns rätt, innan v20 ivf), obehagliga! Jag kunde ivf inte känna Lill-killen på det sättet förrän för några veckor sedan. De har så mycket plats att de kan komma undan om man känner efter. Inte nu längre.
  • Tian 10
    Nilla21 skrev 2010-01-26 20:40:03 följande:
    föresten jag sökta på forumet o hittade att andra haft de så.. så avvaktar nog de gör ju inte akut ont mest obehagligt
    Inte haft så själv men om det inte gör riktigt ont så ska det inte vara någon fara. Kan ju vara när saker växer... Allas gravidteter är ju olika och hur man upplever saker och ting. Vissa saker har inte ens bm en aning om. Både jag och min syster har haft riktigt ont på ett litet ställe högt på magen. Känts som om man fått ett rejält blåmärke. Ingen bm vet varför men det är fler som haft det och det är tydligen fullt normalt. Låter som dina stickningar kan vara av samma art, fullt normala men ingen som vet varför.
  • Tian 10

Sailorgirl; Härligt att ni är på väg mot samma mål och verkar vara så fokuserade! Ber om ett plus för dig!

Heavensangel; bara att vänja sig. Sen kan du inte rulla över på mage och sen sätter det eviga springa på toa hela nätterna igång. När det är över så blir det ammning och somna bebbe på nätterna. Nog naturens sätt att vänja oss.

Lurven; låter inte bra alls. Lyssna på din kropp och ta det lugnt. Gör något ont eller känns obehagligt så gör inte det.

• Tian 10
    {#lang_emotions_flower}Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?){#lang_emotions_flower}

Tian
    Zix
    Puchiko
  • Tian 10
    Ronyas matte skrev 2010-01-27 18:06:55 följande:
    Låter skoj med en fika...  Får se lite närmare om jag har tid, och vågar.. hehe..Till något annat, tog cellprov för någon vecka sen.. fick svar idag, visade på förändringar och ska bli kallad för ny tid igen.. usch vill inte..
    Känner många som fått ny tid när de hittat något, sen när de kollat igen så är där inget. Plus att om det skulle vara något där så skrappar de livmodertappen och så är det bra igen. Enligt min gynekolog så är det nästintill omöjligt att dra på sig något om man går på sina kontroller, för då hittar de allt så pass tidigt att det inte ens kommer inverka på fertiliteten eller gravidteten.
  • Tian 10
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-27 16:46:13 följande:
    Vad kul att det blir fika! Är det bara jag som inte varit med innan? Tänkte bara hur jag skulle känna igen er? Fika tisdag 2/2, klockan 18.00 (?), Hansagallerian (?)
    Mig har du sett på foto. Och de andra är de som kommer stå/sitta där med mig.
  • Tian 10
    Ronyas matte skrev 2010-01-27 18:44:30 följande:
    Ja det är klart, vet själv folk som fått tid för en andra kontroll och fått reda på att det inte var något.. Men automatiskt tänker man på vad som kan hända... Vill inte att de ska ta sådana prover på mig när jag är gravid, så blir det inget plus nu kanska vi skjuter upp planerna lite.. trots jag hört att man kan ta prover fram till 20:e veckan.. Vi får se.. Får hoppas på det bästa bara.
    Klart ens tankar flyger iväg och allt det hemskaste kommer upp. Men, när man tänker efter så är det så liten risk att det hemska händer att det inte kan göra det. Lätt för mig att säga som inte fått tid för en andra kontroll. Ska tänka lite extra på dig och hålla tummarna för att det bara var ingenting!

Tycker du ska ta kontakt med din gyn och berätta om era barnplaner, du kanske kan få tid direkt och råd hur du bör göra med barnplanerna så länge. Trist att behöva skjuta upp bebbe om det inte behövs.
  • Tian 10
    heavensangel skrev 2010-01-27 20:02:18 följande:
    Jag jobbar till 18.00 på tisdag så jag får hoppa över. Promenaderna får jag hoppa över ett tag. Känner att jag inte orkar efter jobbet. Men så fort våren är på g så blir det lättare att ta sig ut. v 17 imorgon :) Eller 111 dagar idag enligt sambon Iphone ikon om min graviditet :)
    Tråkigt att du inte orkar men du och bebbe går först.

111 dagar, tiden går fort! Själv har jag 66 dagar kvar!
  • Tian 10
    Zixi skrev 2010-01-27 21:29:16 följande:
    Vill vi verkligen fika på Hansa? Trodde att fiket i källaren skulle bojkottas då både barn och barnvagnar är förbjudna där...
    Inte Hansa utan hansagallerian, precis utanför vero moda. Där har de speciella barnvagnsbord! Föreslog det av anledning att några faktiskt redan har en liten och kanske också vill med + de har öppet länge.

Bara ett förslag, finns säkert bättre ställen. Hört att mormors bageri (tror jag det heter) på entre ska vara trevligt, men det är betydligt längre att ta sig för de flesta (tror jag också). Jag är ivf öppen för andra förslag!

Nilla; skönt att höra att de mår bra. Då får du några alldeles färska att snutta på innan du själv ska ha. Mysigt!
    heavensangel skrev 2010-01-27 20:51:00 följande:
    Tian: Snart är lill-killen här :) Spännande!
    Känns fortfarande långt borta, men nu är det ivf nedförsbacke!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4