Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla21 skrev 2010-01-11 12:12:10 följande:
    antagligen med mobilen tänker jag hihi....jag har ju en doppler så vi har ju spelat in vår bäbis hjärtljud.. :D det är härligt att höra det...nu ska jag snart bege mig till BM hoppas de e uvi så hon inte skickar mig vidare till sjukhuset...
    First baby skrev 2010-01-11 12:09:29 följande:
    han tar fram sin mobbe antar jag och spelar in ljudet från dopplern
    ahh ok då vet jag gud vad spännande den dag man själv får vara med om det, får vi se om 2 veckor hihih. *hoppas*
    Längtar ♥
  • Lurven83
    claire : gud vad jag är impad av folk som pluggar! Och bebis hoppas jag kommer snabbare än ni tror. *håller tummen*
    Förstår din längtan. Och tycker det är din tur nu! Men kanske om ni bara kör regelbunden sex och inte tänker på det så mycket, då kanske det händer. Är ju så för många att när dem ger upp sitt tsenhårda kämpande så bara händer det! Hoppas det är så för dig!

Kram
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-11 13:40:58 följande:
    så paff jag blev... gick dit för att jag trodde jag kanske kunde få lite svar idag kanske någon kanske kunde kolla på mig o fråga osv? men va händer... jag lämnar urinprov o sen då... jo de hör av sig om 1- 2 dagar :S sniken som jag blev fick jag trava hem igen
    :-O fan vad skumt att det skulle ta sån tid!  men borde dem inte kolla uvi direkt?
    Längtar ♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-11 13:50:28 följande:
    de måste nog skicka de nånstans... men jag har ju ont :S kanske värktabletter funkar får man ta något av ipren eller panodil? har inte mer alvedon hemma och tror inte man får ja ibumetin
    hmm nu var det ett tag sen jag hade uvi men jag fick tabletter direkt har jag för mig, men nu var det ju ett tag sen, men misstänker dem det så är det viktigt med behandling direkt.
    Längtar ♥
  • Lurven83
    claire skrev 2010-01-11 13:58:26 följande:
    VAd fint skrivet. Jag hoppas också att det är så det blir. Egentligen spelar det ju ingen större roll NÄR det händer. Jag har ingen brådska. Men sen är det ju faktiskt så att man stressas lite. Man vill vara med här när det händer. Och jag vill ha en bebis när andra har det. Men jag och min lilla plutt får väl också vara med er andra, även om min bebis är 3 år yngre? Jag kommer ha mage när ni går med bärsele, och jag kan gå med ligg-barnvagn när ni går med sittvagn. Era små hoppar hage när min lär sig gå. Det gör väl inget ?? Vardörimponerad av folk som pluggar? Jag är rätt mycket ledig faktiskt. Själv har jag kommit till den punkten att jag verkligen bara hoppas att jag får ett jobb i sommar!!
    ja fast jag tror aldrig jag klarat av att plugga nu, tentor osv. Fy tycker jag men det är väl för att det var så många år sen man själv plugga. Så tycker det är stakt gjort. För mig är det svårare att plugga än att jobba.
    Ja klart, vad mysigt ser en bild framför mig att vi tar en promenad runt pildamsparken, några med vagnar och några med gravid mage Klart alla får vara med, vem vet vi kanske går med gravid mage snart båda 2! och alla aandra så klart som inte plussat. Tänk positivt, vi som inte plussar kommer sanolikt vara gravida någon gång under detta året Så det betyder om vi inte får vår bebis i år så har vi allra sannolikt en bebis i vår bärsele senast nästa år
    Längtar ♥
  • Lurven83

oj vad många som blivit dåligt behandlade på kk, fast jag har nog haft tur, har blivit behandlad bra dem gånger jag varit där. En gång för smärta i buken och det blev titthål och andra gången när jag fick ma.

Längtar ♥
  • Lurven83

Jag undrar också hur det fungerar om man vill föda någon annanstans, är det bara att sticka dit eller måste man höra av sig innan?

Längtar ♥
  • Lurven83
    mojutten : *håller tummarna* Bäst för dig att du plussar nu! Skickar en hälsning till ägget nu!
    Längtar ♥
  • Lurven83
    First baby skrev 2010-01-12 09:42:42 följande:
    Ska man föda inom region skåne tror jag detta gäller:Hälso- och sjukvårdslagen ger dig möjligheter att välja var du vill söka vård. Reglerna varierar något mellan olika landsting, och möjligheterna att välja skiljer sig beroende på vilken vård det gällerHittade detta: www.skane.se/templates/Page.aspx?id=219827Vad jag vet så kan man precis som Tian skrev, bli skickad till sitt hemsjukhus om Ystad tex är fullt. Det går dock bra att ringa dit innan och säga att man är på väg. Då kan säga om det finns plats så är man välokommen.(Var på en förläsning på biblan om det)Att föda på annan landsting:När jag skrev till Gunilla Sjöberg vårdenhetschef på Förlossn.avdLänsjukhuset Ryhov i Jönköping, svarade hon mig:Det är helt riktigt att man kan välja ett annat sjukhus än sitt "hemsjukhus" för att förlösas. Det är dock viktigt att man gjort upp med sitt hemlandsting att de tar på sig att betala för förlossningen på ett annat sjukhus i ett annat landsting. Det måste man reda ut innan man åker för en planerad förlossning i fullgången graviditetstid.------------------------------------Ska bara tipsa om en grej jag gjorde åt sambon igår:finns härliga tryck att köpa hos gladagrodan.seHittade tryck jag hade köpt inför förra grav. Ett tryck var: "Dad-to-be" www.gladagrodan.se/product_info.php?cPath=70_...Var på Åhlens och köpte en brun snygg bomulls t-shirt. Gjorde enligt instruktionerna som följde för mörka textiler. Nu har han en "Dad to be" tshirt på sig på jobbet Det finns andra söta tryck för bebis och för mammor,  släkten osv...
    Men ett tag hörde jag att malmö kvinnor som ska föda blivit skickade till andra ställen än malmö för att det är fullt.
    Men hur gör man upp med sitt eget landsting??
    Längtar ♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4