Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-01-16 18:45:20 följande:
    Ni som inte vill veta könet i förväg utan vill vänta till förlossningen. Varför är det mindre överraskning nu än då? Jag räknar kallt med att hårfärgen blir tillräckligt med överraskning vid förlossningen så jag tar min könsöverraskning på måndag
    Du har ju rätt i att det blir en lika stor överraskning nu. Det var bara något jag om min sambo sa att vi båda ville ha reda på det vid förlossningen. Är väl lite gammalmodig. Men vem vet komma kanske inte kunna hålla mig så länge.
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥ KUB-test 21/1 ♥♥♥
  • Subklavia
    Puchiko skrev 2010-01-16 21:07:03 följande:
    fy faan va trött jag är idag, sitter och somnar framför tvn.. funderar på att skita i att klockan bara är 21 och lördag.. har ju jobbhelg.. och gå till sängs.. (tänk om det är ett gryn?)
    Jag hoppas verkligen att det är ett litet gryn där inne som gör att du är så trött{#lang_emotions_laughing}
  • Subklavia
    heavensangel skrev 2010-01-17 09:23:03 följande:
    Zix: Vi kommer inte ta reda på könet på bebisen. Därför att det har absolut ingen som helst betydelse om jag får reda på det nu eller om 6 månader. För mig är det en bebis i min mage och den kommer när den är färdig. Vad det nu är för kön tycker jag ska bli en överraskning som är värd all möda och svett på förlossningen. Mina systrar har inte tagit reda på det och jag tycker spänningen har varit så kul under deras graviditeter. Jag förstår dem som tar reda på det, men den metoden passar inte mig. Är du pirrig inför att ta reda på könet?Jag va och shoppade igår med mannen. Blev en mammakjol från VeroModa. Rea 190 kr. En jättefin i svart och lila. Sen gick vi till HM och köpte gröna "arme"-byxor med bred mudd upptill 299 kr. Lite "baggy"modell så jag fick köpa en stor storlek så jag kan ha de hela tiden. Väldigt nöjd med mina inköp. Ska hämta min svarta mysbyxor på posten idag. oxå med bred mudd. :)Ska titta till BIM listan nu. Men det är väl ingen med BIM nu???
    Skönt med mamma kläder. Efter att jag har varit på KUB och fått reda på om allt är bra ska jag ut och köpa mamma byxor. Kan ej knäppa mina jeans längre.

Gick in i vecka  14 igår (13+0) och det var precis som om någon stängde av en knapp för att gravsymtomen.  Magen är mycket mindre (svullnaden har gått ner) brösten gör inte alls lika ont, och jag mår nästa inte illa alls längre. Hoppas allt är som det ska ändå. Jag har dock börjat få ett streck nerifrån upp till navelen.
  • Subklavia
    mojutten skrev 2010-01-17 10:50:44 följande:
    Det är rätt jämt lopp Zix, så det kan bli vad som antar jag ;). Det ska bli spännande att se om min känsla är rätt. Jag kan förstå tanken på att sprida ut överaskningarna och jag inser att det är lika mkt överaskning nu som sen. För vår del så tror jag inte att vi kommer att ta reda på det innan förlossningen, vi vill nog båda gärna gå och gissa lite under hela graviditeten. Det är något jag ser i fram emot att få spekulera lite hit och dit.Jo BIM är runt hörnet, typ imorgon eller tisdag. Jag har grymt ömma bröst och lite svullna bröstvårtor och det har varit bra tecken innan. Jag har även lite känningar i LM men det känns inte som något säkert tecken eftersom jag brukar ha det även när det inte tagit sig. Det känns riktigt spännande men jag är förvånad och lycklig över att jag fortfarande känner mig så lugn och avslappnad och det för första gången på länge känns ok om vi får vänta ett tag, fast att på alla sätt och vis skulle vara perfekt om det tog sig snart. Skönt med kläder som passa Heavensangel. Hur är det med utbudet, finns det mycket bra kläder att välja på eller? Jag tror att jag kommer att klara mig bra då jag gillar att gå i klänningar. 
    Vad spännande! Hoppas, hoppas! Håller tummarna!
  • Subklavia
    Tian 10 skrev 2010-01-17 11:09:26 följande:
    Mojutten; låter som bra tecken! Mina tummar är blåa!Puchiko; hälften av det blåa är för dig. Tröttheten för mig kom direkt så hoppas din trötthet är av samma anledning!Surikaten; när ska du på kub? Tyckte också att det var lite jobbigt just när alla symptom avtog helt eller delvis. Man vill känna sig gravid. Hormonrand är ju iaf ett bra tecken.Heavensangel; visst är det skönt att få på sig gravidkläder. Spänner inget.Gravidkläder...Vero Moda har i sin butik på hansagallerian. Och jag kollade på H&M och de verkar få in lite roliga kläder nu till våren, kolla deras hemsida. Oftast är det lättare att köpa dom där än i butiken.Ta reda på könet... Min sambo ville verkligen veta, mycket tror jag att det var för att det skulle bli lite mer verkligt för honom. Och själv kände jag att jag vill veta om det var en hon eller han i magen i stället för den. Sen var det bra att vi hade bestämmt oss, jag såg direkt på ul att det var en kille. Trist om vi gått därifrån och jag hade vetat men inte min sambo. Zix; blir spännande att höra på måndag vad det blir.Claire; så länge ni har kul så spelar det väl ingen roll. Ni har ju ändå sex av kärlek till varandra så ert lilla pyre blir ändå gjord av kärlek!Ska snart iväg och ta nya foto. Får se om sambo vill vara med denna gången.
    Jag ska på KUB på torsdag. Tycker att tiden går så långsamt dit.

Spännande med nya foton på magen! Fick du men sambon denna gången?
  • Subklavia

{#lang_emotions_flower} STORT GRATTIS LURVEN{#lang_emotions_flower} 
    Så roligt!! Grattis Kram!

• Subklavia

Zix: Stort grattis till flickan{#lang_emotions_flower}, (Jag gissade fel)

Jag är också helt säker på att jag hade äl från vä äggstock...hmmm

Tian: Så fin bild på hela lilla familjen!

• Subklavia

Min bröst har växt sedan dag 1 men nu är det precis som om det har avstannat lite i utvecklingen ! Skönt...för skulle de växa så här fort i 9 månader så vet jag inte var det hade slutat!

• Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-18 21:37:04 följande:
    Precis samma här, blev rätt orolig ett tag. Nu har växandet avtagit och huden fått en chans att töja ut sig (jag borde kanske inte traskat omkring bh-lös) så det ser inte längre ut som att jag har silikonbröst. För en månad sedan såg det lätt absurdt ut...
    Ja mina sillisar look a like har börjat hänga till sig
  • Subklavia
    mojutten skrev 2010-01-20 06:38:50 följande:
    Mensen har kommit på ovälkommet besök, den tittade in i gårkväll så den är ju punktlig iallafall.
    Nej vad tråkigt!
    Nästa månad är garanterat din tur . Och du är absolut inte för gammal!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4