Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-01-06 14:57:23 följande:
    Samtidigt blir det lite kul att komma till inskrivningen och rapportera allt. Vul i vecka 7, ul i vecka 10, kub i vecka 12, moderkaksprov i vecka ?  osv osv....Först skulle jag inte ha inskrivning förrän i mitten av februari, sen ringde jag runt och nu har jag 12/1 så det är inte alldeles för länge till.
    Ja, snart kanske man får rapportera förlossningen också och första besöket är återkontrollen {#lang_emotions_tongue_out}!
    Då är det snart dags för inskrivning för dig, själv får man vänta en månad till.
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥ KUB-test 21/1 ♥♥♥
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-01-07 12:55:00 följande:
    Nu har jag fått tid till moderkaksprov. På måndag, så jag slipper vänta så länge Tyvärr krockar det med allt annat i mitt liv... typiskt. Efter ett moderkaksprov så ska man vila (typ sängliggande) i 1-2 dagar. Samma kväll som provet har jag ett viktigt styrelsemöte och dagen efter både inskrivning på mvc och viktigt möte i skolan... Jag har väntat såååå länge på min inskrivning men jag ska ringa dem imorgon och se om jag kan flytta tiden lite. Problemet är att min praktik börjar veckan efter så jag hade verkligen tjatat till mig en inskrivning innan dess. Tror dock inte att jag behöver en hel timme (som de avsätter) till inskrivning då jag redan har koll på alla kostråd, har avverkat hela fosterdiagnostikgrejen och en massa annat. Jag vill bara bli inskriven och få en remiss till stödstrumpor och glukosbelastning. Nu ska jag beställa lite gravidanpassade kläder, fick nog av min pyjamas i natt så jag vaknade utan byxorna... hade visst plockat av dem för att de klämt på magen.
    Skönt att du har fått tid provet. Hoppas du får en ny tid till isnrkivning och att det löser sig med skolan och allt .
    Vet ni något bra ställe i malmö där man kan köpa snygga gravkläder? Vill inte se ut som en tant bara för att jag är gravid
    Några av min byxor går ej att knäppa längre

First Baby: Härligt att höra att allt var bra! Ser fram emot attt få se nya bilder på den lilla

• Subklavia

Tack First Baby! Då får jag ta och till Lund någon dag. Finns affären på Nova eller inne i stan?

• Subklavia
    First baby skrev 2010-01-07 17:48:15 följande:
    Nova. :) Bilderna är klara :)
    Åhh vad fina bilder! Grattis Tänkt att du redan är i vecka 20. Tiden går s fort.
  • Subklavia
    First baby skrev 2010-01-07 20:57:00 följande:
    Hej tjejer nu har jag o mannen varit ute och ätit gott (firat RUL:et)Tacka min tåliga mage som ej vatt känslig för ngt. Vi åt indisk. 3 rätter, 2 naanbröd, massa såser...ja fick doggybag hem Mojutten, Zix, Tian, Ronyas matte: Har lagt in er! Nu kan ni titta
    Jag och sambon har också varit ute och ätit indiskt ikväll, på India haweli, jätte gott!
  • Subklavia
    Nilla21 skrev 2010-01-08 07:39:52 följande:
    weiihooo csn beslutet har kommit haha... sorry e så glad har man varit utan pengar sedan i november blir man glad hahaha
    Grattis! Alltid lika skönt att på pengar! Vet har jävla CSN kan vara
  • Subklavia

Yes! Idag tog jag körkort! Var nog den sista 30 åringen i Malmö som inte hade körkort . Har inte känt något behov innan men när vi började planera barn som så började jag ta tag i det. Känns så skönt

• Subklavia
    First baby skrev 2010-01-08 21:13:24 följande:
    Yohoooo!!!Nu har vi äntligen köpt barnvagn Köpt barnvagnen vi bestämde mig för Nitro city!!! En svart skötväska, fotsack och 2st regnskydd ingår. Happy *visslar*
    Åh var roligt! Längtar tills man får börja handa babysaker

Tack tjejer för alla gratulationer till körkortet!

Idag blir det lång promenad i bokskogen med min mamma. Hon ska göra varmchoklad och mackor..mysigt
  • Subklavia
    heavensangel skrev 2010-01-10 18:19:46 följande:
    Tian: Vart köpte ni skötbordet? Jag vill oxå ha en med byrå inbyggd. Vi har ju inte så gott om plats, trots vår trea på 90 kvm... :)
    Precis vad jag hade tänkt att fråga! Behöver också allt utrymme som finns.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4