Inlägg från: Subklavia |Visa alla inlägg
  • Subklavia

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Vacker Utsikt skrev 2010-02-21 14:15:32 följande:
    Åh vad tråkigt Mojutten och Gullan! Skickar styrkekramar!Jättefin mage Surikaten! Jag hade oxå rand när jag väntade Elias, kolla in bilden i mitt galleri sid 2. Den gick i stort sett över hela magen men försvann ganska fort när han väl kommit ut. Nu har jag börjat skymta en svag rand igen.. Får se om det är en liten kille den här gången oxå, skrocken säger ju att rand på magen betyder att man väntar en pojke..
    Tack!
    Åh spännnade då är det kanske en lite kille där inne Vad fina bilder du har. Vad jag kan se så kom din rand ganska sent. Min rand kom kring v 10 tror jag, men då gick den bara upp till navlen, nu har den börjat växa förbi den.
    ♥♥♥ Pyret BF 25/7-2010 ♥♥♥
  • Subklavia

Vad jag kan komma ihåg har jag känt puffande i magen varje dag nu i alla fall en vecka, men idag har jag inte känt något! Behöver jag vara orolig?

• Subklavia
    SailorGirl skrev 2010-02-21 23:27:21 följande:
    Nejdå Bebisen ägnar sig säkert bara åt lite söndags-softande.
    Haha ja är h*n lika trött som jag så förstår jag att h*n softar. Själv har man ju behövt jobba.
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-02-22 08:15:48 följande:

Känns skönt att höra att man inte behöver oroa sig.

Vad häftigt det där med ficklampan Ska tänka på det om jag får ont. Undrar vad hon tänkte där inne..Ska man inte få lov att sova ifred

• Subklavia
    Nilla21 skrev 2010-02-22 10:21:01 följande:
    nu ringer jag vårdcentralen så får vi se vad de säger
    Hoppas du får någon vettig att prata med. Skit jobbigt att var sjuk så ofta. Krya på dig.
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-02-22 13:28:10 följande:
    Appropå att vända sig så gjorde min lilla det i morse (tror jag i alla fall). Satt på bussen när det plötsligt kändes som om någon vred om en knytnäve i magen på mig. Tror att hon lagt sig med ryggen framåt för jag känner inte heller sparkar längre. Besvärliga små bebisar!
    Du får ta och lysa på henne igen Man blir så lätt orolig när man inte känner något, så jobbigt.
  • Subklavia
    heavensangel skrev 2010-02-23 11:05:30 följande:
    Jag har gått och blivit nojjig. Men jag har insett att jag inte är ensam. Har inte känt av bebisen på några dagar nu. Men man kanske borde lysa på den med en lampa så kanske den ger sig till känna. Men det kanske är så att jag har ju moderkaka i framvägg + extra hull på magen och det kanske gör att man inte känner lika mycket....
    Jag har ju också varit orolig för att jag inte har känt något varje dag. Vad jag förstår och har läst så ska man inte känna rörelserna regelbundet förrän vecka 26. Så det är väl bara att ha is i magen och vänta på att få en lite spark.

Hur är det annars med dig idag?
  • Subklavia
    Zixi skrev 2010-02-23 21:34:42 följande:
    Bristningar ska till största del bero på vilka gener man haft turen/oturen att födas med. Jag hoppas hoppas hoppas att jag ärvt mammas strechiga hud. Hon har genomgått 4 graviditeter varav en med tvillingar och inga bristningar. Men för säkerhets skull så kommer nog även jag att smörja magen när den blir större men mest för att det är mysigt Jag känner verkligen den lilla parasiten böka omkring inuti mig nu, ibland blir det ordentligt obekvämt. Mannen vill så gärna känna henne han med men trots flera försök så känner han ingenting. Kanske inte helt konstigt heller med tanke på att jag bara är i vecka 19 och har moderkakan i framvägg.... men så gulligt av honom att verkligen vilja känna.
    Min sambo vill också så gärna känna. Jag kan sitta i soffa och säga: åh nu rörde h*n sig.. och han frågar varje gång kan jag också känna, tycker synd om honom. I ca vilken v kunde ni känna bebisen på utsidan?

Jag har inte heller fått några bristningar på magen ännu. Har några gamla på höfterna så det får räcka. Smörjer också med Apotekets mandelolja, slarvar dock lite vissa dagar . Tror inte på att man kan förhindra bristningarna med att smörja eftersom det är hormonellt men det är mysigt att göra det
  • Subklavia
    Nilla21 skrev 2010-02-23 21:48:02 följande:
    Nu så såg sambon :D och jag för andra gången när han sparkade så magen rörde sig de känns så äckligt men roligt på samma gång...
    vilken v är du i nu?
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4