Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Claire, jag antar att det du skulle vilja ha är en avslappnad känsla och inte så mycket fokus på barnalstrandet i sig, jag förstår dig precis. Som jag sa till Puchiko tidigare i veckan så ska jag försöka att se det spännande och roliga i det hela, och även försöka fokusera mer på andra saker som händer i livet. Sen tror jag att det är riktigt svårt att bara släppa det och slaaaaapna av som alla säger att man ska göra, man får nog räkna med att det blir en aning jobbigt emellanåt men då får vi försöka peppa varandra.

Mitt ÄL-test var svagare idag...vad säger experterna om det hela?

• mojutten

Grattis First baby, men jag kan inte heller se din bilder är det möjligt att ordna eller?

• mojutten

Heavensangel, jag antar att det är så det kan kännas innan man fått den riktiga gravidmagen, och kanske även i bland trots denna men kom i håg att du får ett fint pris för alla dina lidanden.

Så i går, idag och i morgon. I dag kan bli problem, kanske sent ikväll....

• mojutten

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.Default, li.Default, div.Default {mso-style-name:Default; mso-style-unhide:no; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; mso-layout-grid-align:none; text-autospace:none; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; color:black;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Zix: Hjälp, all kontakt med sjukvården är verkligen ingenting som jag ser fram emot. Jag brukar försöka hålla mig borta om det inte är akut, önskar att jag hade en husläkare som jag gillade, för en check-up då och då vore kanske inte helt  fel. De få gånger som jag har varit kontakt med läkare har jag förvånande ofta bemötts med en klapp på huvudet och det ska ska nog bli bra lilla gumman attityd.

Jag hoppas att allt blir bra och att du finner tiden att ta det lugnt och vila.

Grattis till stegringen Lurven, se till att göra det bästa av den.

I övrigt säger jag bara TGIF, det har varit en trött första vecka på jobbet men jag har klarat det.

• mojutten

Grattis Surikaten! Jag håller på att långsamt peppa mannen till att ta körkortet för bil (han har till MC) och han har slutligen medgett att med barn kan det vara en god ide.

Uvi-ajajaj jag hoppas att det inte blir så farligt.

lurven, varannan dag är ju vad många gör så det ska väl inte vara ngr problem.

Puchiko, jäkla cykel du har men det ska nog fixa sig till slut. Jag håller på dig, du ligger ju rätt bra till enligt vår bakifrån alfabetetteori

• mojutten
    Puchiko skrev 2010-01-08 15:17:48 följande:
    exakt, tror på den teorin och att det är min tur snart Jag och sambon tjaffsade lite igår om att han tycker jag pratar för mycket om barn.. Han vill oxå men han vill inte att det ska testas hit och dit osv..
    Så var min lite till en början, han fick lite smått panik och ville inte påminnas om det hela tiden men det har helt klart gått över nu så förhoppningsvis så kommer det för din man med, ibland behövs bara lite tid för det hela att sjiunka in
  • mojutten

Jag överlämnar frågan till de som är mer bevandrade i ÄL testande, men själva ägget bör ju släppa i morgon eller dagen efter så då är det ju bra om det finns några simmare där som väntar

• mojutten

Puchiko, jag håller med alla de övriga att du borde kontakta vården och få allt kolla...kanske lättre sagt än gjort men det kan vara värt det.

Claire, jag vet faktiskt inte vad man räknar efter men kanske det som är normalt dvs 29 och se det andra som ett undantag. Kanske är det här en chans att ta det lite mer som det kommer...

Här har vi städat hela morgonen, all jul är äntligen väck även om jag tror att vi kommer att få leva med barr i alla hörn fram till midsommar.
    Annars ska jag inte sticka näsan utanför dörren, ska träna lite hemma på min orbitrek men sen bara lata mig och hoppas på ruggit väder, önskar mig en mysig kväll.

• mojutten

Kul att du tog dig ut Zix, jag antar att det betyder att du känner dig bättre. Trevligt att bli bortskämd. Själv har jag blivit det utan att vara gravid idag, mannen steg upp och jag fick ligga och dra mig medans han bakade scones och dukade upp en mysig frukost. Sen kom han hem med rosor och liljor när han varit och handlat.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4