Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Ni behöver inte känna er dåliga ni är underbara, hade bara en liten svacka igår när allt kändes hopplöst. Idag känns livet ljusare och gladare igen.

Bra att du har en tid på gyn Puchiko, jag hoppas du får några svar.

Jag undrar också hur det går Sailor, BIM e ju bara ngn dag bort. Jag håller tummarna för att jag ska bli ännu mer unik på tråden

• mojutten
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-10 10:12:53 följande:
    Usch ja, fy för att gå upp o kissa flera gånger varje natt! Jag har jättesvårt att somna om sen oxå.. Fast nu har jag tagit tag i att få sonen blöjfri om nätterna oxå innan bebisen kommer så jag passar på att ta upp o "kissa" honom samtidigt. Så då känns det lite lättare.. att jag lixom har ett mission med att gå upp.. Jag vill oxå passa på att be om ursäkt om jag "glömt bort" er som inte är gravida.. Förstår att det känns tungt för er! Eftersom jag inte varit med er från början utan hoppat in här i tråden som gravid så är det det enda jag fokuserat på lixom! Men jag håller tummarna stenhårt för att det mycket snart är er tur att få det där efterlängtade plusset!Nu blir det en tur till IKEA, de har barnvecka där denna vecka så jag tänkte passa på att köpa en ny madrass till spjälsängen.Snöar det i Malmö oxå?
    Tack för att du skickar oss en tanke, jag förstår att det inte är lätt att tänka på det viset speciellt när man hoppat in mitt i. Jag känner mig som sagt mycket bättre och nu börjar den spännande perioden igen .
  • mojutten

Håll ut Puchiko, jag förstår att det är tungt. Livet kan kännas rätt jävligt ibland, men du är på väg att få hjälp iallafall. Många, många kramar. Vi finns här.

Japp här sitter vi en bunt panelhönor. Jag hoppas att du lämnar oss nu på fredag Sailor.

• mojutten

Tack för all pepp Tian, klart att vi kommer att få pluss så småningom. Jag börjar mest bli lite stressad pga anställningar och så vidare. Både jag och min man har ju tidsbegränsade kontrakt och skulle gärna få en bebbe innan de löper ut...

• mojutten

Många kramar igen Puchiko. Mind over body!

Jag är sjukt less på kylan och vintern, känner mig kall och trött! Jag vill ha sol, tror jag måste ta ut mina sista semesterdagar snart och resa bort. Jag flyttade inte till skåne för att få vinter {#lang_emotions_frown}
    Så nu var det färdigklagat för denna gång. Hoppas att ni andra har det bra. Några positiva nyheter Sailor.

• mojutten

Kurvan ser stabil ut för en lekman.

Jag blir aning rädd för ert kissande, jag kissar redan på tok för ofta och försöker vänja min blåsa att inte vara så aktiv.

• mojutten

Du som var så säker på att ni inte skulle få till det kring ÄL den här månaden :)

• mojutten
    SailorGirl skrev 2010-02-12 14:10:13 följande:
    Ja! Det blev bara 2 ggr och först var jag, sedan mannen sjuk, så orken fanns ju inte riktigt. Man kan tydligen bli gravid utan att nuppa sig blå Hela dagen har jag gått och tänkt "HUR gick det här till? Varför funkade det NU. Det här gick ALLDELES för lätt" men jag antar att det tar ett tag för rätt ägg att hitta drömprinsen bland alla grodynglen De åtta månader som gått känns oändligt korta nu och jag inser att jag inte förstått hjärtligheten i alla plussares pepp, för jag har varit för upptagen med att tjurigt tänka "Lätt för er att säga". Nu när det hänt känner jag ju inte själv ett uns tvivel inför att vi alla ska befinna oss på rätt sida om mållinjen Helt galet! Fattar inte var tiden tagit vägen. Men jag tror den går olika snabbt om man väntar på barn, eller på BIM
    Ja, tiden är definitivt relativ!
  • mojutten
    Gullan skrev 2010-02-13 10:35:48 följande:
    Nu är vi bara tre kvar på BIM, måtte vi kunna få flytta över oss till Gravida-listan
    Japp och snart har två av oss BIM!

Även om det känns lite ledsamt att lämnas på BIM-listan så känns det härligt att se att så många utav oss trots allt har blivit gravida. Det ger hopp om framtiden.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4