Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla, kul att familjen blivit större även om inte så mycket tyngre.

Hoppas verkligen att du får komma och kolla upp allt så snart som möjligt Ronjas matte. Jag måste ringa och boka en ny tid eftersom jag missade min kontroll just före jul.

Det är tur att detta inte är ÄL veckan för här har det varit väldigt inaktivt. Min man har varit riktigt sjuk sen i måndags och spenderat mesta tiden i sängen men tyvärr bara sovandes.

Hur har det gått för dig Puchiko? Har inte hört av dig på ett tag, eller så har jag missat dina inlägg. Jag hoppas att allt är bra.

• mojutten

Lessen Puchiko, hade hoppats på goda nyheter. BM sa inget om varför den inte kommer, mensen alltså. Min mens hoppade visserligen över 2 eller 3 månader för några år sedan, men jag var stressad och kom ihåg att BM inte gjorde något om den inte var sen minst 6 mån.

• mojutten

Jag säger som Tian, Sailor sexa på iallafall det är svårt att veta när ägget släpper exakt. Kan inte skada i vilket fall. Detsamma gäller dig så klart Puchiko.

Min man börjar se lite kryare ut, kanske var denna torka bra, åtminstone för att vi nu är utsvultna men det gäller att komma igång så att det blir några bra simmare också och inte bara gamla trötta rackare.

• mojutten

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Det är utan tvivel som du säger att du långt ifrån är ensam om dessa känslor. Jag har själv varit där mer än en gång och känt att det inte är roligt längre att skaffa barn. Jag och min man pratade mycket om det kring jul då jag kände mig otroligt nere och som om det bara var skit alltihop. Det är jobbigt att känna sig så maktlös och att hur man än vider och vänder på sig och försöker så gör det ingen skillnad. Tillslut känns det som om det enda man ser är alla andras magar och alla som plussar omkring sig, all lycka som kommer till all andra. Det är svårt att koppla bort alla dessa känslor och försöka se det positiva i att skaffa barn och se att den lyckan ska komma till oss en dag, det blir så destruktivt. Vi har försökt att hitta tillbaka till glädjen och kärleken och se den istället, det är svårt att säga vad som gjort skillnad. Kanske är det att min man är positiv och att han försöker lugna mig, kanske är det att jag verkligen själv försökt att slappna av och inte vara så negativ. Än så finns det som du säger inget som inte är ”normalt” och man ska inte måla fan på väggen.

Lycka till på undersökningen, då kan de förhoppningsvis iaf se om du har Äl att vänta och kom i håg att forumet är till för alla såna här känslor.

• mojutten

Oj vad ni skriver nu igen.

Vilka superfina fåglar. Tyvärr kan jag inte sy om mitt liv så hängde på det. Har gjort seriösa försök men det enda som händer är att jag blir på fantastiskt dåligt humör och några användbara resultat är det inte att tala om.

Surikaten du har ju verkligen en liten mage redan, va kul. Det är inte alltid en liten mage är så välkommen så det är bara att njuta.

Min mans syster flyttade till Malmö i helgen, men har inte fått tillgång till sin lgh än så nu har vi en inneboende ett tag. Helt ok, faktiskt. Vi har dessutom en liten stuga på tomten som hon sover i så sexande nu äl-veckan ska det inte vara någon fara med.

• mojutten

Vilka trevliga nyheter, Heavensangel. Klart ärtan e perfekt.

Krya på dig Vacker utsikt. Det kommer utan tvivel fler fikatillfällen.

• mojutten

Förresten hur känns det hos dig Claire, några positiva tecken? Hoppas, vi måste ju få ett februari plus

• mojutten

Lite fikaträffar kan väl inte vara så svårt att ordna, även om jag hoppas att vi fortsätter promenera med.

• mojutten

Claire, jag håller med de andra. Om ni vill ha barn så låt inte eventuella jobbplaner styra. Det finns inget som säger att du inte kan ha båda, men jag skulle inte heller ha tagit upp det på en intervju och de får ju inte fråga. Lycka till med båda!

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4