Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Lessen Puchiko, livet är inte lätt och roligt alltid, men som tur är så svänger det oftast tillbaka igen. Du är iallafall alltid välkommen hit med negativa eller positiva känslor, vi dömmer inte. Många kramar.

• mojutten
    SailorGirl skrev 2010-02-04 21:38:48 följande:
    Puchiko! Jag vet en tjej som blev med barn på första försöket och bara hade en halv äggstock! Jag har en släkting som opererades massor med gånger för sammanväxningar och cystor, men hon fick barn ändå. Dessutom borde det ha hänt en hel del inom sjukvården sedan din mamma fick dig, så chanserna är kanske lite bättre för dig, även om du ärvt åkomman.ÄL eller mens på gång nu äntligen iom det onda? Håller tummar för att allt är bra! Kanske är kroppen lite förvirrad nu när du jobbar med maten och motionen, kanske är det anemi. Det ena ska redas ut och det är jättebra! Det är bara 11 dagar kvar tills dess och på den tiden kan det hända mycket.Det är svårt att inte ta ut 100 sorger i förskott, men försök att inte göra det. Man spinner så lätt vidare och lägger den ena på den andra och sen ligger man plötsligt och stirrar upp i taket och vill dö. Man får göra lite tankeövningar och försöka komma på saker som är bra när de onda tankarna kommer. (Min chef, t.ex. gör livet surt för mig, men mina kolleger är fantastiska. Jag är inte i den formen jag skulle vilja vara, men jag jobbar på det. Solen är knapt uppe om dagarna och det är halt och jävligt, men snön gör iaf världen lite ljusare).Din tur kommer, snäckan!
    word!
  • mojutten

Hade varit roligare med ett plus än mens men väldigt skönt att höra att det inte känns så tungt.

jag tror nästan att Äl är över för denna gång, kom på igår att jag hade tre test hemma så jag tog ett och strecken var inte lika starka. Ska ta ett till idag om jag kommer ihåg, men jag hade mer känningar i början av veckan.

• mojutten
    Puchiko skrev 2010-02-05 17:26:07 följande:
    Tack vännen! Ska försöka tänka på det när jag deppar ner mig Är nervös både för att gå till gyn och på måndag för att börja utreda anemin.. tanken att det är cancer som utlöser anemin är inte långt borta, men skulle det vara det så får man ta det därifrån isf. Ska inte ta ut sorgerna i förskott, försöka iaf Megakram
    Förstår om du är orolig Puchiko, men då är det skönt att få allt kollat.
    Tian 10 skrev 2010-02-05 15:56:00 följande:
    Då hoppas jag att er liten hittat hem! Nedräkning mot BIM nu!? Jag hoppas verkligen att det är er tur nu! Hoppas, hoppas, hoppas!Sailorgirl; hur går det för er? Mindre än 1v till bim (om jag kommer ihåg rätt). Hur ser tempen ut? (tummarna hålls stenhårt)
    Tack, jag hoppas jag med men jag tog ett test till i går och jag tror att det var lite starkare så jag tar det sista med sen idag och vi fortsätter att värma oss i sängen.
    Subklavia skrev 2010-02-05 13:23:01 följande:
    Det gick bra på inskrivningen. Fick dock inte reda på något som jag inte visste innan. Det bästa med hela besöket var att jag fick lyssna på hjärtljuden. Jätte mysigt. Tråkigt, men skönt att du kan ta det så!
    Åh vad mysigt och skönt att få höra lilla hjärtat!
  • mojutten
    claire skrev 2010-02-06 18:14:48 följande:
    Hej allihop.Jag och min pojkvän har pratat mycket och länge både idag och igår, och vi kommer att ta en paus ifrån familjetankarna och därmed också från bebisverkstaden. Främst eftersom framtiden är ganska oviss med jobb och så, men också för att han kommit på lite andra tankar. Han har världens möjlighet att göra vad han vill med höstterminen, och kommer förmodligen försöka ta sig utomlands. Vad som händer med mig vet jag inte, men VI kommer förhoppningsvis att fixa det. Min pojkvän har (till skillnad från mig) aldrig gjort någon "sån" grej, och är redo att göra det nu. Själv. Därför kommer bebisplaner i allra sista hand just nu. Jag är mycket ledsen och har gråtit i 2 dagar nu.. bebisar i all ära, men jag hatar att vi (jag och min pojkvän) hela tiden går i ofas. Jag var precis där han är nu för några år sen. Jag var nog blind som inte tänkte på att han skulle hamna där. Men det gjorde han, och det är jag delvis överlycklig för. Tillslut kommer vi att finna trygghet i varandra och häret och nuet. Och få oss en liten mini.Jag kommer att titta in här då och då, men vet inteom jag ser någon större mening i att delta så aktivt i tråden längre. Givetvis är jag nyfiken på hur det kommer att gå fr er alla. Just nu vet jag iallafall ingenting.Tack för allt såhär långt! KRAMAR på er!
    Många kramar Claire, jag förstår att det är jobbigt just nu. Ta hand om dig och varandra. Hoppas att livet kommer att bjuda på mycket glädje och kärlek trots allt. Du är så klart alltid välkommen in hit även om det inte är någon barnverkstad på G, fast jag förstår att det kanske bara är jobbigt.
  • mojutten

Grattis till killen, Nilla! William är fint.

Jag tog ett Äl-test igår och fick fullt utslag, så jag antar att flytningarna och det onda  inte har gått hand i hand med hormonerna. Det har nog ingen betydelse för chanserna men är rätt intressant. Det känns som om det har stämt bättre överense de två andra månaderna som jag har testat.

• mojutten

Va kul Nilla att ni fick byta vagnen så att ni fick den ni ville.

Ooops Lurven, men det kanske inte är hela världen. 

Jag har känt mig lite deppig i helgen, lite ur fas kanske eftersom det är ÄL-tider och inte BIM på gång men det känns lite hopplöst just nu. Jag har varit så glad över att jag känt mig så avslappnad sedan jul men nu kommer en  del av känslorna smygande igen, jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka. Jag är helt klart glad över alla graviditeter på tråden men det känns som om det på senaste har varit ni som varit så mycket mer aktiva och att vi som fortfarande kämpar på är i minoritet. Det är nog mest mina egna känslor som färgar min bild av det.

• mojutten
    Zixi skrev 2010-02-08 17:03:56 följande:
    Förstår att det känns jobbigt när vi gravida tar över tråden. Tyvärr brukar det bli lite så att majoriteten tar plats   Innan jagade vi alla äl och bim men en efter en har vi hoppat över till andra sidan. Men det betyder inte att vi inte hoppas för er andra och har koll på när ni har era bim.  Sen får man väl se det som en positiv sak att det blir allt fler gravida efter hand, hade varit illa om ingen blivit gravid än...
    Det är klart att det är en himla tur att de gravid tar över tråden, det hade varit en sorglig tråd annars. Jag har bara varit lite hormonell, och insett att om allt gått vägen första gången skulle jag ha gått in i  min sista månad nu och här sitter jag fortfarande utan mage...
    Zixi skrev 2010-02-08 17:09:33 följande:
    Min kära svärmor gav mig en bok idag: Träna förlossning, psykoprofylax.Från 1974..... Det var flera år innan jag föddes! Synd att vi inte har nån LP-spelare så vi kan höra det medföljande ljudspåret...
    Haha, kul att se hur de såg på allting på den tiden.
  • mojutten
    Ronyas matte skrev 2010-02-08 18:36:02 följande:
    Hej tjejer.. tänkte komma med en liten uppdatering..Testade senast igår, inget plus ingen mens. Men imorse fick jag en liten blödning. Jag trodde att det var mensen som var på gång men det verkar inte så.. Funderar på  om det kan ha varit min oro över cellförändringar som påverkat mensen för nu borde man väl ändå fått ett plus? Mensen är över en vecka sen... Mojutten, tappa inte hoppet, jag tror att du kommer få ditt plus snart...
    Jösses, i min navelskådning så har jag helt glömt bort att du har passerat BIM. Det finns de som plussar sent men jag tror inte att det är så vanligt men chansen finns alltid. Lycka till och tack för peppningen.
  • mojutten
    Lurven83 skrev 2010-02-08 22:01:25 följande:
    Ingen fara, men när man blir oensa så ska man försöka tänka att det är inte så man vill skilljas åt. Men jag hade väl också mina stunder med mamma det har vi alla. Ibland känns det jätte tungt men det blir ändå lättare med tiden att leva med det, man tänker fina minnen men det är en lång process. Det som smärtar mest är nog att det inte gick att prata med henne och att hon inte kunde prata så man kunde ha dem här sista orden. Hon var ganska förvirrad där hon låg och fick inte ut mycket ljud. Vet inte varför hon dykt upp så mycket i mitt huvud nu. Men min kille påminner mig varje gång att jag ska ju själv bli mamma. Och då håller jag huvudet högt och blir stark. Känner styrkan av min mamma som en gång fanns.
    Jag är inte religös men ibland kanske universum balanserar lite så att din förlust av någon du älskar ersätts av någon ny att älska
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4