Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Subklavia skrev 2010-02-25 20:20:35 följande:
    Nilla: Hur gick det med mjukisbyxorna? Ska ut och leta mjukisar imorgon efter jobbet. Finns inget bättre en ett par mjukisar, det är det första som åker på när jag kommer hem Än sål änge använder jag mina vanliga som man får sätt under magen, men det blir så himla långa och stora då
    först o främst grattis lurven så söt bild... :D jättegrattis...

sen jag ä fullkomligt död... efter att ha prövat massa byxor så var de för långa, för stora eller för obekväma... så ska till triangeln nån dag o kolla... måste nog ta några dagars vila... efter jag varit hos mamma trodde jag att ja o killen bara skulle handla skor och sen skulle vi hem men nej vi skulle storhandla med puhhh jag har ont överallt... så mysbyx letande blev inte så bra som jag hade hoppats.

Min syster skulle känna på magen när jag låg i mammas soffa helt utmattad och hon skriker till att hon känner huvudet {#lang_emotions_undecided} ehhh tror inte de.... men man kan ju känna var nånstans bebisen ligger ju men man kan inte veta om de e huvudet... så hon kände lite mer sen tryckte hon också sparka han till ( han gilla kanske inte de)  då skrek hon JAG SKA ALDRIG BLI GRAVID hahahaha bara för hon tyckte de var läskigt ( hon är 16)
    jag skrattade tills ja fick tårar hehe
    nu hade jag önskat mig ett fotbad ( men har ju slängt mitt fotbad   så jag får köpa ett nytt imorrn istället för jag tror jag behöver de...
    BF 2010-06-21
  • Niillis

hmmm har funderat... och läst... kan de vara hicka som bebisen har i magen ibland? därför den guppar? skillnad på hicka och sparkar  är ? hmmmm

BF 2010-06-21
  • Niillis

fått svaret från svägerskan och vi kom nog överens om att de är sparkar ja känner o inte hicka

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-26 17:06:16 följande:
    Idag har jag köpt mammamjukisbyxor på HM.  Problemet är bara att de är några meter för långa, har alltid det problemet när jag köper byxor men det löser sig nog.
    var det dom tunna? eller de mjuka i plysch? jag vill ha de sistnämnda
    har också problem med för korta ben...

idag tog ja nytt foto ( finns i galleriet) skickade den till svägerskan hon sa att jag kommer få en jättebebis hoppas inte han får väga under 4 tycker jag :D
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-27 10:20:12 följande:
    Jag köpte de svarta tunna, såg inga byxor i plysch alls bara tröja. Skulle helst vilja ha lite tjockare med det verkar ju inte finnas. Din mage är väl inte jätte stor, helt normal och fin. Nu när jag tittar på mina bilder från v 17 så ser min mage ännu större ut, då kommer jag att få en mega stor bebis. Det är många som har kommenterat min mage på jobbet, de frågar om det är tvillingar mm det börjar att bli ganska drygt nu med alla kommentarer faktiskt.
    ahha ja de har jag också men jag vill ha med snöre :P riktiga tränings/mysbyxor  de svarta använder ja till vardags :O 
    ja se där inte bara ja som har stor mage alltså :D  nice...  men förstår att de måste vara jobbigt när folk frågar.. du får köpa en sån där tröja där de står... 
    ja  jag är gravid... nej det är bara en....  haha
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-27 11:35:03 följande:
    Haha ja jag får väl införsakaffa mig en sådan tröja Dessa byxor har jag köpt, tycker att det är mjukis!shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_MAM_KL... för 199 kr
    japp såna har jag med :D men de sitter inte på mig lika bra som på hon tjejen haha svärmor ska hjälpa och lägga upp de till mig...
    de e sköna.. dock e de för stor storlek men de kompenseras väl när jag blir större hehe
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    LurvensFrö skrev 2010-02-28 14:45:00 följande:
    håller tummarna att allt är som det ska, har hört många som blött och allt varit ok =)
    ja jag har ju blött 3 gånger och första gången blödde jag när jag var i vecka 4+4 och sen 4+6 sen nångång i vecka 12+ eller 13 +
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    SailorGirl skrev 2010-02-28 20:39:01 följande:
    Hur kommer det sig att du ska göra glukosen två gånger?
    jag ska också göra glukosen två gånger gjorde en gång i vecka 14 detta för att alla överviktiga eller de som har diabetes i familjen
    jag är lite överviktig därför ska ja göra glukosen två gånger jag har inte fått ny tid till de :S men får väl snart antar jag
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    SailorGirl skrev 2010-02-28 22:34:19 följande:
    Gäller det både om man har typ 1 och typ 2 i familjen? Jag har båda...och graviddiabetes fick en faster...
    ja de ska nog gälla fast jag vet inte hur långt tillbaka kände en som fick gå på glukos 2 gånger pga att hennes morfar hade diabetes typ 1...  de berättar nog de för dig på inskrivningen när ska du dit?
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Zixi skrev 2010-03-03 11:02:28 följande:
    Idag är jag halvvägs!!!!! 140 dagar gångna och 140 kvar (idag räknas visst dubbelt)50%   Milstolpe, ikväll ska jag och mannen fira.
    grattis :D själv har jag 100 dagar kvar lördagen den 13 e de ska firas... det är ju finalen i melodifestivalen då också väl eller?  så mysigt de ska bli...

tänkte säga att jag tänker på er som inte fått plusset än det är så himla tråkigt vet hur frustrerande man själv var och för oss tog de bara 4 månader kan inte ens tänka mig in hur ni känner de... *STOR KRAM TILL ER*
    BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4