Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Pratade med läkaren på vc idag, tydligen ter sig inte min anemi som den ska så han skulle prata med en annan läkare och diskutera hur vi går vidare Med tanke på vad jag jobbar med så misstänker jag det värsta, som alltid.. man blir skadad av att jobba på onkologen

Är så lessen, fick värsta gråtattacken och bröt ihop på jobbet idag Orkar inte mer snart, allt bara skiter sig!!

• Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-10 20:24:09 följande:
    Meeeen! Det måste vara både trist och jobbigt att behöva vänta lika länge till på svar. Hoppas måndagens gynbesök ger bättre utdelning. Och jo, här är en till som känner sig lite ensam som ogravid ibland. Hur goa alla tjejer härinne än är och hur glad jag än är för allas skull, så var det lättare när vi alla kämpade. Ibland känns det lite som på skoldiscona i mellanstadiet när man inte fick dansa
    Ja det är de som är så frustrerande, all jävla väntan för ingenting.. nu ska jag börja med 4 järntabletter dagligen, alltså 400 mg.. hejdå magen..

Skoldisco var en bra förklaring på det hela.. vi är några som kämpar i bakgrunden
    Ronyas matte skrev 2010-02-10 20:24:41 följande:
    Tänker på Dig... Kram..
    Tack gumman!!! Kram
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-10 20:28:01 följande:
    Nej Puchiko, rara gumman det gör det inte! De har koll på dig, de vill kolla närmare. Är det något, så hittar de det och lagar dig, så du blir som ny! Massa kramar till dig, vet hur det är att gå med ovissheten. Tänk på måndag! Då kommer du att träffa världens bästa gyn. Jag håller tummar och hoppas att han kan hjälpa.
    Allt hopp ligger på måndagen, vet inte vad jag gör om det blir dåligt besked då!! bläääää... Ne ska försöka vara glad! Känner mig så pigg och motiverad men det är svårt att hålla uppe..
    SailorGirl skrev 2010-02-10 20:29:40 följande:
    400...Fuck. Inolax? Bisarra mängder katrinplommon? Mer kött? (Eller du är veggo?)
    Movicolpulver typ dagligen, äckligt som *&%3¤!!!
  • Puchiko

Tack för alla positiva kommentarer!!!

Gullan: Jag frågade om man inte kunde få en blodtransfusion som en snabbstart eftersom det inte händer något med mitt urdåliga järnvärde.. men det tyckte inte han lät som en bra idé

Ska försöka tänka att jag tids nog får jag den hjälp jag behöver.
    Kramar

• Puchiko
    Subklavia skrev 2010-02-11 20:50:17 följande:
    Usch vad jobbigt, hoppas du snart får reda på vad anemin beror på. Inte alltid positivt att jobba inom vården, ibland vet man för mycket och ställer egna diagnoser på sig själv. Man tror alltid det värsta.  Stor kram på dig.
    Det finns både för och nackdelar med vårdyrket.. Funderar på om jag ska prata med läkaren på jobbet och höra om han tror att jag kan ta det lugnt eller om jag ska stå på mig mer.. Kram
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-13 12:07:53 följande:
    Tack! Är mycket spänd på vad din gyn säger på måndag. Hoppas på bra nyheter, så det inte bara blir jag och Lurven som får höstbebisar! (Fast att vara först ut på 2011-listan är inte fel det heller).
    Ja vi får väl se Men fick lite ångest idag för jag drack en del vin igår
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-02-13 14:03:30 följande:
    Ah! ibland får man tänka på själen! Jag drack ett glas bubbel igår
    Ja man får väl det, var fest med mina underbara jobbarkompisar
  • Puchiko

jag är lite rädd för hundar men försöker vänja mig vid dem, fått rädslan av min mamma som är tokrädd.. vill inte vara rädd så därför försöker jag umgås med hundar så ofta jag kan Så det är ok för mig med

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4