Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Tian 10 skrev 2010-02-06 10:30:08 följande:
    Din bebbe kommer att hitta hem snart, det tror jag på! Jag förstår din oro, jag hade kännt samma om det inte tagit sig så snabbt för mig (kände faktiskt oro under de få månader vi försökte). Och ska jag vara helt ärlig så är oro ett bevis på att detta betyder mycket för dig och att du kommer göra ditt yttersta att bli en bra mamma, sunt att känna oro egentligen. Skickar en massa kramar!Nilla; spännande med UL idag! Får vi reda på vad det blir? Jag var 100% säker på att det var en kille i magen och hade rätt. Får se om din känsla också prickar rätt :).
    klart att ni får reda på de... att jag tror att de e en kille var att BM på RUL anade att de var en penis men hon kunde inte säkert säga så jag tror att hon har rätt....

de här med tröjor tycker jag är svårt nu också.. köpte en skjorta igår fick ta stooor storlek för att den inte skulle sluta vid naveln + att mina bomber till bröst blivit så stora att de inte får plats.. men så tar man på skjortan så ser de konstigt ut vid armhålorna :S suck  kan man bara ha t shirtar nu förtiden elle?
    BF 2010-06-21
  • Niillis

ITS A BOY :D {#lang_emotions_cheers} vi misstänkte ju de men han var en buse denna gången också benen i kors hela tiden och sen gömde han fick bakom min navel hehe hade händerna för ansiktet han var så söt så... bilder finns uppe... tyvärr inte på könet då det inte gick för han visade bara snabbt att man inte hann ta foto
    en riktig emil egentligen  sa mamma som också var med :D 

BF 2010-06-21
  • Niillis
    heavensangel skrev 2010-02-06 21:47:13 följande:
    Zix: Jag gjorde ju likadant i torsdags på jobbet. Med soppåsen i handen låg jag helt plötsligt nere å marken. Har fortfarande en svullen fot. Visst är man glad att man inte hamnade på magen.Nilla: Härligt med en pojke! Namnförslag?Claire: STOR KRAM!!!!För övrigt är jag proppmätt efter ett besök på Sankt Markus Vinkällare :)
    Tackar ja namnet är nog nästan spikat :D till william men det är 18 veckor kvar så vi kan lugnt kolla efter fler :D
    BF 2010-06-21
  • Niillis

så idag har vi haft tur...
    som ni alla vet var jag lite sisådär med mitt barnvagnsinköp i färgen mörk lila.... och idag gick vi in o kollade utan förväntan och fråga om vi fick byta färgen på vagnen och vilken tur vi hade :D vi tog svart med lime färg men färgen heter ju lime ( finns inne på mitt galleri... nu är jag jätte nöjd.. vi har helt kärat ner oss i grön färg o helst sån lime grön så de blir en fondvägg med grön o även spjälskyddet :D
    Och idag har vi varit hos svägerskan... såååååååå söta små dockor :S 
    jag blev lite rädd klarar jag verkligen av att hantera så små barn OM för de kan ju ske att barnet föds för tidigt :O 
    Men tysta de är de äter sen bajsar de sen sover de hela tiden... men tror de e för de är tidiga så sover de mycket.... eller är de så snälla kanske? hehe man kan ju hoppas :D

BF 2010-06-21
  • Niillis
    heavensangel skrev 2010-02-07 17:50:53 följande:
    Nilla: Så fin vagn! Vi har turen att få en. Minns inte om det är en Brio eller en Emmaljunga, men typ samma modell som din. Vår är svart med metallic röd. Har varit hos en underbar väninna idag och fikat. Fick låna lite mamma-kläder av henne. :) Tur att man har vänner så slipper man köpa så mycket. Hittils har jag köpt 3 par byxor, en kjol och en tunika. Tunikan var en vanlig men som magen passar i :) Fynd i Ullared :)
    jo vi får vår också av svärföräldrarna :D
    ville också ha den svart med röd men vi har kärat ner oss totalt i lime grön :S weiird hehe
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Zixi skrev 2010-02-08 17:09:33 följande:
    Min kära svärmor gav mig en bok idag: Träna förlossning, psykoprofylax.Från 1974..... Det var flera år innan jag föddes! Synd att vi inte har nån LP-spelare så vi kan höra det medföljande ljudspåret...
    hahaha.. nostalgi ju .......
    min lillesyster smsa att hon köpt den vita dressen och tillhörande mössorna som hon gillade till bebisen för länge sedan sen avslutade hon med jag läääääääängtar till William kommer {#lang_emotions_sunny} härligt när mina syskon är glada för vår skull...
    och Mojutten även jag hoppas för er som väntar på ert kära plus det kommer ska ni se.. {#lang_emotions_heart}
    BF 2010-06-21
  • Niillis

William vaknar alltid 19 00 på kvällarna så nu är han i full gång...
    han vaknar till runt 13-14 också och håller på att sparka o trycka på sin mamma men den är mest efter 19 det är aktiviteter..

Nu håller vi eller harkel sambon på att måla rummet så imorrn kan vi ta in säng, skötbord matta o lite sånt :D
    vi är jättetidiga men aaa va gör det :P

liten fråga när de nu är vakna som william vid en speciell tid det är inte så att de håller en vaken senare på kvällarna när han e ute? för han håller på vid två på natten ibland också :O 

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-09 19:50:56 följande:
    Claire: Hoppas det löser sig för er. Stor kram på dig. Vad mysigt att få känna den lilla. Har inte känt något ännu, men hoppas att det kommer snart. Har dock börjat att få lite molvärk i magen igen. Har inte haft det på flera veckor. Ni som har gått längre tid än mig, är det normalt att ha det nu i vecka 16? Trodde mest att man hade det de första veckorna.
    ooo ja ibland har jag de fortfarande lite då och då men kommer ihåg jag var iofs i vecka 17 eller om de var i vecka 18 jag kunde ju inte ens gå men de var molvärk vi trodde de var uvi ju men de var livmodern som växte...

hur är de med er gravida är ni lika arga att man får gå upp på natten för att kissa?
    jag satt på toa i natt och svor att då skönt de var när man inte behövde kissa på natten...
    sen tänker jag på de som inte är gravida som ändå måste upp o kissa så jobbigt...
    men det är väl bara att vänja sig..
    i två dygn nu harj ag försovit mig från skolan tur att de inte är lektioner i förrmiddag utan jag endast har i Eftermiddag så jag missar inget idag...

Har någon av er lösnaglar? jag har haft de i 3 år och börjar undra när jag tog och höll min svägerskas barn nu så tyckte jag de kändes obehagligt med naglar.. så efter tre år ska jag nog ta bort dem efter maj månad :O  jag kommer bli deppig jag är nagelbitare annars alltid varit :S äckligt ja vet men hoppas att jag kan fokusera på bebisen istället för naglarna sen.
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-10 09:17:38 följande:
    JaJ! Besvärliga magar Jag har även ont i vila, har nästan molvärk hela tiden. Min kollega som är 5 veckor före mig har aldrig haft ont i magen, så då blev jag orolig. Men det sär skönt att höra att det är fler som har ont här. (sen är det ju inte kul att ni har ont)Har kännt något konstigt som ev skulle kunna vara en rörelse, men det var säkert bara en fis i magen är fortfarande väldigt svullen om magne .
    Va e du i vecka 16 ? du kan ju ha känt som en fisk som simmar förbi de e bebisen garanterat?
    jag kan tycka de känns konstigt även nu när jag känner rörelser hela tiden men det är så man vill komma till nästa stadie hela tiden först ville man känna en fisk haha sen buffar o puttar rörelser nu vill jag att han ska sparka så pappan kan känna de utanpå...
    BF 2010-06-21
  • Niillis

Snöar det i Malmö oxå?

små snöar här  men inte så att de stör... de kunde lika gärna vara e så trött på snön och isen och kylan

BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4