Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-02-22 11:53:09 följande:
    Dåligt immunförsvar och oändlig vinter är ingen bra kombination. Jag kommer inte ens ihåg när jag senast kände mig frisk. Har haft förkylning efter förkylning som bara avlöst varann. Nu kan jag inte sova utan nässpray, då kan jag inte andas. Har även konstant ont i halsen, lite mer vissa dagar och mindre andra. *suckar*
    kanske du också skulle kolla dig? jag tror inte de e något men om de blev värre imorrn sa sköterskan att jag skulle kolla det så de inte är bakterier eller en infektion som e i kroppen
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    SailorGirl skrev 2010-02-22 13:20:34 följande:
    Men man blir ju ofta täppt av att vara gravid. Jag har själv varit konstant snuvig sedan plusset och är ofta täppt om kvällarna, men mår bra i övrigt. Ja...förutom idag då jag börjat må illa. Bara lite smygande när magen börjar bli tom, men ändå. Har inte känt att jag mått kräk-illa tack och lov.
    jo men det är ju skillnad på gravidsnuva och halsont,feber,hosta,ont i kroppen + en näsa som rinner...
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    heavensangel skrev 2010-02-22 20:43:33 följande:
    Jag har gått och fått magsjuka... :( Bara bebisen klarar sig där inne...
    usch de var inte kul... krya på dig....

Tian vad var det du sa var molande mensvärk vanligt efter vecka 20 också?
    idag känner ja av de till och ifrån...  och såklart oroar jag mig för bebisen om de skulle vara en infektion i kroppen istället för virus :S
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    heavensangel skrev 2010-02-23 11:05:30 följande:
    Jag har gått och blivit nojjig. Men jag har insett att jag inte är ensam. Har inte känt av bebisen på några dagar nu. Men man kanske borde lysa på den med en lampa så kanske den ger sig till känna. Men det kanske är så att jag har ju moderkaka i framvägg + extra hull på magen och det kanske gör att man inte känner lika mycket....
    drick två glas iskallt vatten och lägg dig ner oftast börjar ju bebisen sparka förrän man e still eftersom den oftast vaggas till sömn när man är uppe och rör sig... men det är som surikaten säger man ska inte känna av den varje dag förrän efter vecka 26 eller 27....
    buffa lite på magen o se om H*n buffar tillbaka
    jag tycker inte heller att min pojke har sparkat jättemycket de senaste 2 dagarna men har känt honom lite grann ändå.. 
    BF 2010-06-21
  • Niillis

tror inte heller på dyra krämer dock kanske man kan smörja in sig med en riktigt fet kräm eller olja också gör man kanske huden mer elastisk fast ja vet inte ganska bluff men det är skönt att unna sig något speciellt när man är gravid ju :D
    hon katrin ni har säkert läst om henne... hon köpte ju allt nån sån svindyr och trodde de skulle funka dock hade hon väl fått nån bristning nu tror jag jag läste...
    det är orättvisst att visa får massor...
    jag har redan från förr då jag gick upp jättesnabbt i vikt efter p spruta jag tog 3 månader så jag hoppas inte på fler men visst är de frustrerande när de e precis nygjorda så känner verkligen med de som får

vissa har mer elastisk hud och vissa har mindre  

BF 2010-06-21
  • Niillis

min man är likadan men jag har känt vår bebis i 4 veckor tycker de snart ska vara dags för honom att känna honom också ju....
    något han missade var i förrgår så hela magen skaka eller på ett parti var precis som han fick in en spark där så man såg de... det var häftigt att se fast lite läskigt också jag blev lite rädd där haha... jag har också moderkakan i framvägg men jag känner sparker mitt i magen och har hört att man oftast känner de på sidorna annars :S undrar varför de e så ska fråga BM nästa gång jag är där... :D

BF 2010-06-21
  • Niillis

Nu så såg sambon :D och jag för andra gången när han sparkade så magen rörde sig de känns så äckligt men roligt på samma gång...

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-23 21:52:48 följande:
    vilken v är du i nu?
    24
    BF 2010-06-21
  • Niillis

de e ju inte såna läskiga som på youtube där man ser en fot haha men man såg att de gick ut något de e svårt att förklara :S

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Subklavia skrev 2010-02-23 21:58:41 följande:
    Ok då är det ett tag kvar tills att jag är där
    aww men snart är du där {#lang_emotions_wink} dessutom känner och ser man bättre på de som är normalviktiga annars :D så vem vet du ser de kanske snart :P
    BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4