Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

grattis surikaten..

Lurven83 va tråkigt att du inte kan ligga på mage...

jag e jätteförskyld natten har varit olidlig här med... hoppas de inte skadar bebisen för att jag har feber o e förskyld.... försökt googla o de står ju att barnet är skyddat i livmodern... det är inget man kan göra åt egentligen förskylningen utan de e vila o dricka mycket som gäller ju.

nu börjar jag fatta att ja e gravid.. hela magen hålller på att kittlas alltid o ont i ryggen har jag... tänk att de skulle ta 20 veckor innan jag fatta det på riktigt haha

BF 2010-06-19
  • Niillis
    Zixi skrev 2010-01-22 10:31:42 följande:
    Hur vet man om man har ont av foglossning eller nåt annat?Har ju börjat min praktik nu och sitter på en arbetsstol hela dagarna. Den är inte inställd till mig och lär nog inte bli det av nån som kan heller   Får ont långt ner på ryggen (där rumpan börjar typ) så snart jag sätter mig ner. Kan inte sitta som jag är van vid hemma, uppkrupen i skräddarsits i soffan. Om det är foglossning så kommer det ju bara att bli värre och värre. Funderar lite på att köpa en pilatesboll och ha på jobbet istället för stolen, men vet inte om en sån är hög nog, kan tyvärr inte sänka skrivbordet. Ont
    min foglossning har blivit lite bättre...blir bara påmind obland :D än finns det hopp..'
    allas foglossning känns annorlunda min och first hade ju mest känningar på vänstra skinkan o andra har de i ryggslutet o visa där framme de e jätteolika.
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    Lurven83 skrev 2010-01-22 11:05:12 följande:
    Försöker ringa gynekolog för att få en tid för vul. Första tid i maj, haha då är det inte lönt precis.
    emmaultraljudsklinik rekomenderar jag men de kostar ju :S
    Maj herregud så länge :S
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    Lurven83 skrev 2010-01-22 11:45:36 följande:
    ja inte lönt med vul då.Fast min kille tycker det är dyrt med 1000kr, tycker jag med iofs. Men han är gnällig.Ska säga till han idag att jag inte hittar någon att vi får gå på emma. Det blir ju 500kr var i så fall hihi
    precis och för mig var det värt det... man fick bra bilder de var mysigt där o allt kändes skönt att ha sett bebben...
    vi ska dit igen nu den 6 e vi gillar verkligen emma vi skiter inte pengar vi iheller hahah men vi känner att vi vill ha bra bilder o att vi vill veta könet
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    Lurven83 skrev 2010-01-22 12:02:57 följande:
    ja jag måste bara övertala min kille, han säger att jkag ska ringa till trelleborg och lund ect. jag skrev att jag försökt ringa runt, vilket jag också har men inte lönt liksom. Och jag vill ju behålla min barnmorska i limhamn.
    men bara för att du gör vul nånannanstans betyder de väl inte att du måste byta bm?  vad jag förstått har de flesta vanliga MVC inte tillgång till Ultraljud.
    BF 2010-06-19
  • Niillis
    Lurven83 skrev 2010-01-22 12:30:25 följande:
    nä sant. Men jag ger upp, orkar inte ringa runt. Vet att emmakliniken är bra och har precis övertalat samobn. Har bokat den 27 februari då är jag på första dagen på v 10. Är super glad och helt spänd. Hoppas nu allt går vägen fram tills dess.Sista hade jag ma, men vad jag läst så är det väldigt ovanligt. Och det känns som rätt och bra denna gången
    ja de e ovanligt du kommer bli mamma 1 oktober och ni kommer vara så glada när ni ser hjärtat ticka på er mini
    BF 2010-06-19
  • Niillis

e det bara jag som alltid får kassa bilder överallt :S hoppas på de bästa bilderna på emmas nästa gång om ja så ska andas... kan man göra något så bebisen syns bättre haha dricka massa koffein hahaha

BF 2010-06-19
  • Niillis

jag gillar verkligen tians bild från UL 18+5 vill också se min antagligen son så :D

BF 2010-06-19
  • Niillis
    FamiljenBrocka skrev 2010-01-22 13:45:32 följande:
    Kommer inte in på hennes sida så jag kan inte kolla dom Men bilden jag fick med dottern på RUL var mycket bättre än vad jag fått på både Mas och Emma.
    ja den var söt :D

jag vill också om inte så få spelat in på cd...
    BF 2010-06-19
  • Niillis

Jag tänkte på de enligt BF datumet borde jag haft äl den 29 september :S hur kan de vara så min sista mens var 12 september kanske därför ja aldrig blev gravid innan för ja trodde ja hade ägglossning precis på 12-14 dagen...
    fast o  andra sidan e det beräknat att jag skulle haft sista mens den 15 sept
    jag tror fortfarande det är för vi sexa varannan dag hela den månaden och endast 1 vecka när jag hade ägglossning eller trodde ja hade det haha..... de andra månaderna...
    fast o andra sidan jag testade positivt den 7-8 oktober och sen var jag ju på tidigt ul två veckor senare o då stämde det att jag skulle varit i 6+2 som ja var då..
    jag förstår inte de egentligen :S

BF 2010-06-19
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4