• Miradele

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Jag är helt galet lycklig just nu men vågar ändå inte tro att det är sant...har nyligen gjort mitt första IVF, ruvar på blastocyt och är idag på ruvardag 8. Har testdag 1/1 2010 egentligen men har känt mig så illamående och haft precis samma känningar i ryggslutet som när jag väntade min dotter. Hade tänkt vänta till testdag, var verkligen helt bestämd på det eftersom jag tänkt att progesteronvagitatorierna lurade mig...dock tog jag en test sent igår kväll och ett imorse, de visar GRAVID!!!!!!!
    Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan så den måste väl ha gått ur kroppen vid det här laget!?

Kan knappt förstå detta...men det måste väl vara ett plus även om det är tidigt?? Blir så osäker...när jag frågade i Falun sade de att det kunde visa tidigare men så här tidigt??

Ooojj jag kan knappt förstå att min lilla ska bli storasyster...

• Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??
  • Miradele

Ingen annan som plussat runt ruvardag 8 som kan ge mig några lugnande ord...?? Känns som om jag inte riktigt vågar tro på det när det är så tidigt...!?

• Pigan

Jag fick ett stort fint plus på ruvardag 8. Mitt "plus" har nu blivit 3 månader gammal och ligger på min arm och sover

Lycka till och grattis!

• Miradele

Tack för ditt svar!!! O grattis till din lilla 3-månaders :o)

• Vädur 78

Grattis! Jag plussade oxå på RD 8 med ett 3 dagars och är i v 19 nu

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Erkki

Jag plussade på dag 8 med sonen och det var inte ens en blasto så STORT GRATTIS!

• Miradele

Vädur78 och Erkki: härligt att höra om fler som plussat tidigt!!!

Ni tror inte att det kan vara Ovitrelle som ger mig falskt plus? Tog ett CB digital idag på e.m som visade GRAVID men jag funderar fortfarande på denna Ovitrelle...hoppas SÅ att det inte är den som luras...14 dagar sedan Ovitrelle nu.

• toksnippa

Ovitrellen håller i sig i kroppen till längst 10 dagar efter den är tagen så nog verkar du vara gravid, grattis!!

• Lapsang

Grattis!! Mitt tips är att testa med CB digital som har veckoindikator. Ta den två gånger med lite mellanrum. Om den ökar från 1-2 till 2-3 så är du ju gravid! men det är jag övertygad om att du är iofs, rd8 är inte så tidigt om man har blastocyst! det är ju som rd11 med tvådagars!

• Miradele

Toksnippa och Bäbifabriken: tack!!!

Jag testade med CB Digital idag, visade snabbt GRAVID 1-2...ska nog göra som du säger Bäbifabriken och testa med den om någon vecka får se hur den ser ut då...tills dess tänker jag nog faktiskt tro att jag är gravid, om jag kan få in det i huvudet...:o)

Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??