• Miradele

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Jag är helt galet lycklig just nu men vågar ändå inte tro att det är sant...har nyligen gjort mitt första IVF, ruvar på blastocyt och är idag på ruvardag 8. Har testdag 1/1 2010 egentligen men har känt mig så illamående och haft precis samma känningar i ryggslutet som när jag väntade min dotter. Hade tänkt vänta till testdag, var verkligen helt bestämd på det eftersom jag tänkt att progesteronvagitatorierna lurade mig...dock tog jag en test sent igår kväll och ett imorse, de visar GRAVID!!!!!!!
    Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan så den måste väl ha gått ur kroppen vid det här laget!?

Kan knappt förstå detta...men det måste väl vara ett plus även om det är tidigt?? Blir så osäker...när jag frågade i Falun sade de att det kunde visa tidigare men så här tidigt??

Ooojj jag kan knappt förstå att min lilla ska bli storasyster...

• Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??
  • Miradele

Testade med morgonurin idag, vanligt CB...det blev plus på en gång och inget svagare än för 2 dagar sedan så jag antar att det inte är Ovitrelle. 15 dagar sedan jag tog den sprutan...det börjar sjunka in att det faktiskt nog är en bebis på G därinne...!! :o)

Dr i Falun gav oss 50% chans med ett toppfint ägg insatt men man vågar ju inte riktigt tro att man ska vara på den där lyckliga sidan av 50%.

• Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 08:52:40 följande:
    Testade med morgonurin idag, vanligt CB...det blev plus på en gång och inget svagare än för 2 dagar sedan så jag antar att det inte är Ovitrelle. 15 dagar sedan jag tog den sprutan...det börjar sjunka in att det faktiskt nog är en bebis på G därinne...!! :o) Dr i Falun gav oss 50% chans med ett toppfint ägg insatt men man vågar ju inte riktigt tro att man ska vara på den där lyckliga sidan av 50%.
    Jag vet jag kollade på www.fass.se och där står det att Ovitrelle sitter i max 10 dagar så du är gravid Vilken härlig julklapp!!!
    Men visst är det svårt att fatta, jag tog nog 20 gravtester
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • toksnippa

Härligt Miradele! Nu är det bara att få den roliga nyheten att sjunka in! Grattis återigen

• Miradele

Vädur 78: jaa, jag kikade också på fass och visst står det 10 dagar. Har gjort 5 tester hittills och det kommer nog bli några fler, hihi. Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du din IVF? Misstänker Carlanderska eftersom du tycker de är bäst :o)

• Miradele

toksnippa: tack så jättemycket!!!! Kikade på din sida och såg att du har TD den 4/1!??? Då är vi ju nästan precis i fas med våra IVF. Din första gång också va? Jag gjorde med korta metoden, har mått lite sådär under behandlingen då jag blev överstimulerad, fick ut massa, massa ägg. De långtidsodlade och vi fick ett tillbaka, 2 blasto till frysen. Såg att du fick 5 st, HÄRLIGT!!

• toksnippa

Yes det är riktigt, men jag tror inte det går vägen för mig denna gång Jobbigt o bli överstimulerad dock, det slapp tack o lov jag! Skönt att ni har i frysen ni med, ev. syskon för er då
    Jag får nog hoppas med på de två blastocysterna och de tre 4-celliga äggen istället. Fick du tillbaka ett blasto?

• Gröten74

Jag testade pluss på R9, nu är jag på R17 och fortfarande pluss.
    Så det är möjligt.

• Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 11:13:22 följande:
    Vädur 78: jaa, jag kikade också på fass och visst står det 10 dagar. Har gjort 5 tester hittills och det kommer nog bli några fler, hihi. Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du din IVF? Misstänker Carlanderska eftersom du tycker de är bäst :o)
    Jag är i v 19 nu Ja jag gjorde på Carlanderska De är bäst!!
    Vi gjorde 3 behandlingar genom landstinget i Linköping på RMC men vi hade dålig kvalité på embryona som vi fick tillbaka och fick aldrig något till frysen. De ändrade inget i mina behandlingar utan körde bara på med samma även att det inte blev något bra resultat. Skulle vi gjort behandling nr 4 där skulle de fortfarande inte ändra något då tog vi kontakt med CA och där var det inget snack om att ändra behandlingen och vi lyckades då på direkten och fick toppembryo och till frysen, så ja CA är definitivt bäst i mina ögon hi hi
  • Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 11:17:45 följande:
    toksnippa: tack så jättemycket!!!! Kikade på din sida och såg att du har TD den 4/1!??? Då är vi ju nästan precis i fas med våra IVF. Din första gång också va? Jag gjorde med korta metoden, har mått lite sådär under behandlingen då jag blev överstimulerad, fick ut massa, massa ägg. De långtidsodlade och vi fick ett tillbaka, 2 blasto till frysen. Såg att du fick 5 st, HÄRLIGT!!
    Hur många ägg fick du ut??? De trodde jag skulle få ut mindre antal med korta eftersom  jag fått ut bra med ägg med långa, 12,14 och 22 men jag fick 22 ägg med korta oxå, så man är en riktig värphöna Men klarade mig tack och lov från överstimulering.
  • toksnippa

Jösses... bara för du tjuvtestat så var jag tvungen o göra det jag med Jag testade mig på ruvardag 6 för att se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort för då fick jag ett negativt test. Nu har jag kissat på två test och får positivt men svagt på båda - strecken är synliga.

Är på RD 10 idag. Kommer nog testa ihjäl mig, för jag tror inte på det ännu då jag imorse fick en gammal blödning.

Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??