• Miradele

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Jag är helt galet lycklig just nu men vågar ändå inte tro att det är sant...har nyligen gjort mitt första IVF, ruvar på blastocyt och är idag på ruvardag 8. Har testdag 1/1 2010 egentligen men har känt mig så illamående och haft precis samma känningar i ryggslutet som när jag väntade min dotter. Hade tänkt vänta till testdag, var verkligen helt bestämd på det eftersom jag tänkt att progesteronvagitatorierna lurade mig...dock tog jag en test sent igår kväll och ett imorse, de visar GRAVID!!!!!!!
    Ovitrellesprutan tog jag ju för 14 dagar sedan så den måste väl ha gått ur kroppen vid det här laget!?

Kan knappt förstå detta...men det måste väl vara ett plus även om det är tidigt?? Blir så osäker...när jag frågade i Falun sade de att det kunde visa tidigare men så här tidigt??

Ooojj jag kan knappt förstå att min lilla ska bli storasyster...

• Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??
  • Miradele

Ingen annan som plussat runt ruvardag 8 som kan ge mig några lugnande ord...?? Känns som om jag inte riktigt vågar tro på det när det är så tidigt...!?

• Miradele

Tack för ditt svar!!! O grattis till din lilla 3-månaders :o)

• Miradele

Vädur78 och Erkki: härligt att höra om fler som plussat tidigt!!!

Ni tror inte att det kan vara Ovitrelle som ger mig falskt plus? Tog ett CB digital idag på e.m som visade GRAVID men jag funderar fortfarande på denna Ovitrelle...hoppas SÅ att det inte är den som luras...14 dagar sedan Ovitrelle nu.

• Miradele

Toksnippa och Bäbifabriken: tack!!!

Jag testade med CB Digital idag, visade snabbt GRAVID 1-2...ska nog göra som du säger Bäbifabriken och testa med den om någon vecka får se hur den ser ut då...tills dess tänker jag nog faktiskt tro att jag är gravid, om jag kan få in det i huvudet...:o)

• Miradele

Testade med morgonurin idag, vanligt CB...det blev plus på en gång och inget svagare än för 2 dagar sedan så jag antar att det inte är Ovitrelle. 15 dagar sedan jag tog den sprutan...det börjar sjunka in att det faktiskt nog är en bebis på G därinne...!! :o)

Dr i Falun gav oss 50% chans med ett toppfint ägg insatt men man vågar ju inte riktigt tro att man ska vara på den där lyckliga sidan av 50%.

• Miradele

Vädur 78: jaa, jag kikade också på fass och visst står det 10 dagar. Har gjort 5 tester hittills och det kommer nog bli några fler, hihi. Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du din IVF? Misstänker Carlanderska eftersom du tycker de är bäst :o)

• Miradele

toksnippa: tack så jättemycket!!!! Kikade på din sida och såg att du har TD den 4/1!??? Då är vi ju nästan precis i fas med våra IVF. Din första gång också va? Jag gjorde med korta metoden, har mått lite sådär under behandlingen då jag blev överstimulerad, fick ut massa, massa ägg. De långtidsodlade och vi fick ett tillbaka, 2 blasto till frysen. Såg att du fick 5 st, HÄRLIGT!!

• Miradele
    toksnippa skrev 2009-12-27 13:14:52 följande:
    Yes det är riktigt, men jag tror inte det går vägen för mig denna gång Jobbigt o bli överstimulerad dock, det slapp tack o lov jag! Skönt att ni har i frysen ni med, ev. syskon för er då Jag får nog hoppas med på de två blastocysterna och de tre 4-celliga äggen istället. Fick du tillbaka ett blasto?
    toksnippa skrev 2009-12-27 14:32:49 följande:
    Jösses... bara för du tjuvtestat så var jag tvungen o göra det jag med Jag testade mig på ruvardag 6 för att se att Ovitrellen hade gått ur, vilken den hade gjort för då fick jag ett negativt test. Nu har jag kissat på två test och får positivt men svagt på båda - strecken är synliga. Är på RD 10 idag. Kommer nog testa ihjäl mig, för jag tror inte på det ännu då jag imorse fick en gammal blödning.
    Men guuud så spännande detta blev!!! Du som skrev i inlägget ovan att du ej trodde det hade gått denna gång, hihi. Jag fick tillbaka ett blasto, kändes jättebra tycker jag. Vi tänkte använda de i frysen till syskon sen om det behövs. Har en dotter redan som är född 08, hon blev till på naturlig väg på en gång. Är efter det som min äl krånglat. Vi testade pergo men kände att det drog ut så mkt på tiden såsen gick vi direkt på IVF...skulle säkert fungerat om vi gav det mer tid. Iaf enligt läkarna. Men vi betalade ju själva så vi fick en tid ganska snabbt ändå tycker jag. Om du får svagt positivt så är det ju plus...en liten blödning verkar vara vanligt om man läser omkring lite tycker jag...håller tummarna stenhårt!!! Har du känt några symtom?? Du får uppdatera här lite grann :o)
    Gröten74 skrev 2009-12-27 13:16:58 följande:
    Jag testade pluss på R9, nu är jag på R17 och fortfarande pluss. Så det är möjligt.
    Härligt! GRATTIS!! Har du haft några symtom?

Vädur 78 skrev 2009-12-27 14:00:59 följande:
    Hur många ägg fick du ut??? De trodde jag skulle få ut mindre antal med korta eftersom  jag fått ut bra med ägg med långa, 12,14 och 22 men jag fick 22 ägg med korta oxå, så man är en riktig värphöna Men klarade mig tack och lov från överstimulering.
    Fick ut 20 ägg, de fick stoppa upp lite när de såg att jag blivit överstimulerad, så till slut tog jag jätteliten dos puregon. Såg ut som jag var i typ 6e månaden. Efter ÄP blev det värre och jag hade en hel del vätska i buken, men det lade sig av sig själv tack o lov...jag är dålig på att vila också. Har en liten tjej här hemma som är aktiv :o) bra att du fick ut så många med korta också, den måste ju vara så mkt skonsammare än den långa...
  • Miradele

Vädur78: ja verkligen skönt med 8 sprutor!! Jag tog 9 eller 10 st tror jag. Nog är man lite öm i magen av allt detta stickande...har ni märkt om ni gått upp i vikt nått av IVF:n?? Tycker jag lagt på mig lite trots att jag tränat och ätit okej. Speciellt runt magen. Nu ska ju den mesta vätskan vara borta. Jaja, är det bebbe i magen nu så blir det ju underbart med stor mage hur det än är...:o)

• Miradele

Hihi, joo julmaten (godiset i mitt fall, inte så förtjust i julmat) gör väl sitt till. Men jag tror även att det är hormonerna som gjort att kläderna stramar...gjorde ju hormonstimulering med bara puregon 2 månader på rad innan IVF:n och enl. barnmorskan på kliniken så kan dessa hormoner man får så mkt utav medföra lite viktökning även framöver, alltså inte bara för stunden med vätska o så. Men men, vad är nått kg hit eller dit!?

Har börjat känna av mer och mer symtom, som säkert också förstärks av vaggisarna. Trött (sovit lunchnap med dottern i 3 dagar nu), mår illa, vaknar tidigt på morgonen och har mensvärk/molande värk i ryggslutet till o från. Hur många vaggisar tar ni per dag och hur länge ska ni ta dem? Har sett att vissa fortsätter till v.12 i grav medan andra (jag) är tillsagda att sluta vid TD....hmm man undrar ju varför det är så olika...

• Miradele

Jag ska ta 2 vaggisar/dag fram till TD. Dock har jag tagit 3 vissa dagar, känns som om man vill göra allt liksom...funderar på att ta dem någon vecka efter TD också.

Hur känner du dej toksnippa?

• Miradele

3e gången gillt: jaa det är hemskt med denna ruvartid...lite tortyr att varken veta ut eller in. Man lever liksom på hoppet. Känns underbart att ha fått ett tecken om att det nog är något därinne.

Tycker klart att du kan testa lite innan TD den 4/1. Du får säkert plus innan det om det tagit sig...sen har man ju hört om dem som fått minus en dag innan TD och plus på TD. Så ett minus innan TD behöver inte alls betyda att det är kört!!!
    Detta med symtom är ju så svårt, tycker inte alls att jag haft jättetydliga symtom, men samtidigt så kom de inte förrän ett par veckor efter plus när jag väntade min dotter. Jag har mest känt av lite mensvärk, ömma bröst (pyttelite) och smått illamående när jag äter något. Lite extra trött också. Men inget jättesymtom som sagt.

Lycka till och skriv gärna här o uppdatera!! :o)

• Miradele
    3e gången gilt skrev 2010-01-02 15:12:24 följande:
    Hej! Tack för svar och uppmuntran! Läget just nu är så här. Jag testade RD12 men fick då ett negativt test. Provade igen på nyårsafton RD14. Även detta test negativt. Så jag har varit jätteledsen några dagar och har i stort sett accepterat att det inte blev något denna gången heller. Gråtit en heldel. Det känns väldigt jobbigt såklart. Men jag har ändå inte vågat dricka någon alkohol på nyårsafton, ifall ifall ifall det kanske visar sig att det kan vara för tidigt att testa. Men varför skulle det vara det om andra får svar redan RD8, 10 och 12. Men så länge inte min mens har kommit känns det ändå lite hoppfullt. Och hoppet är väl det sista som lämnar människan. Jag ska testa igen om två dagar så får vi se vad det säger. Det är ju min testdag då enligt Sahlgrenska. Den 4/1. Men jag har väldigt lite hopp kvar nu. Men efter förra inlägget ifrån dig Miradele så gav det mig ännu lite lite mer hopp än tidigare. Om inte så får man var ledsen, viktigt att gråta ut och inte trycka ner känslor i kroppen. Ut med det bara och sedan när man har sörjt klart, det får ta den tid det tar, så får man ta nya tag.
    Usch, förstår att det känns jobbigt...väntan tillsammans med ovisshet kan ju knäcka en alldeles.

Som du säger: så länge du ej fått din mens ska du behålla hoppet!! Vissa kvinnor bildar ju hcg-hormonet senare och testar därför positivt senare också. Tror sen inte att det är så vanligt att testa + på typ RD 8...även om man kan prova tidigare så har de ju satt en testdag för att hormonerna brukar ha kommit upp lite till denna dag.

Jag håller mina tummar för dig!!!
Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??