• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Näckrosen

Skit vad äkligt.
    Har inte tänkt tanken att man kan göra det.
    Jag skulle inte kunna fika hos dem mer.

Jag köper på mig ett par stycken varje gång jag är på IKEA och byter vartefter.

• Taniqua

MMm nån som vill äta middag hemma hos dem??? jag skulle absolut tacka NEJ!!!

• Panthera leo

Fy fan vad äckligt. En diskmaskin diskar i regel i 65 grader och det lär ju knappast ta död på bakterierna.... motbjudande och dumsnålt när man kan köpa en ny för typ en tia.

• LaJohannan

Buhu! Det va det värsta, tur att jag aldrig äter hos dom=)

• Susanne905

Fullkomligt vidrigt att ens komma på tanken.

• Griffelfot

Det är tokvidrigt!!! Bakterierna på borsten dör inte utan förökar sig i diskmaskinen... Kan vara värt att tänka på när magen sen strejkar och ni blir sjuka... URK!!!

♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • logg81

Vilket vider!

Jag ställer toaborsten i badkaret med klorin hällt i byttan om jag känner att jag inte har råda med en ny. Annars lägger jag ut en tia på en ny. Beror på vilken tid i månaden borsten blir så äcklig så man inte vill använda den mer...

Men i diskmaskinen??? Nej fy faan! Skulle aldrig någonsin inta något i det hushållet igen. Jag skulle köpa med med papperstallrik och plastglas bara för att visa hur jäkla vidrigt jag tycker det är.

Vem vill ha bajsbaciller på gaffeln?

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • paola

jag har bara läst övertexten.... fy satan va vidrigt säger jag, kräkfärdig... tack för den fina bilden på lördagsmorgonen...:(

• cloudberry79

Urk, jag köper nya istället för att rengöra de gamla.. Väldigt resursslöseri, men hellre det än att ha äckligt hemma.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?