Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Sytråden spinner vidare - röd tråd

nu var ju både cerise mudd och velour slut på stoff och stil. vilken ska jag välja istället?

mudd och velour från Jofotex?

eller mudd och velour från mjukatyger?

velour från jny och mudd från nån av de andra?

det är ju lite olika nyanser på dem, svårast att se på jofotex.

eller ska jag välja nåt annat företag? (lite för dyrt med hilcovelouren tycker jag

• lindalake
    6barnsmamman skrev 2010-02-23 14:07:38 följande:
    Nejdå, nu finns den cerisea mudden OCH velouren på SoS. Skynda innan det tar slut igen!
    men, jag som har beställt redan. tror du man kan lägga till det på ordern då?
  • lindalake
    Mimmi 71 skrev 2010-02-23 14:22:23 följande:
    Om man har direktbetalat med kontokort kan man tyvärr inte komplettera sin order. Tror att det är flera som fått det svaret ifrån S&S, fast det är ju värt att fråga
    meen, det suger ju. får ringa och höra iaf
  • lindalake
    Skumboll: jag ringde och det gick att fixa det är lite "krångligare" när man beställt på nätet, men hon skrev ut min order och anullerarade den, sen skriver hon in på nytt med mudden. och så gav jag mitt kontonummer via telefonen. jättesmidigt! jag vill ha både cerise och mörk cerise, på nätet står den mörka fortfarande som restad men jag kunde få den iaf iom det var en mindre mängd (uppdateras långsammare på nätet). 
  • lindalake

struntade förresten i velouren. tycker de andra butikerna har finare färger.

funderar på MG-tyger, men hur är den velouren? det är bomull/polyamid istället för polyester eller nylon

• lindalake
    Malin med Tim: fast jag tycker SoS har bra kvalité på de tyger jag köpt. Mudden har hållt i över ett år fast jag tumlar den (muddbyxor). har jättefin randig jersey som har genomgått samma behandling lika länge och fortfarande är fin, inga noppror. men varierar väl beroende på vilket tyg man köper
  • lindalake
    mortillsju skrev 2010-02-23 21:19:44 följande:
    Singeljersey?
    fast det är det ju stretch i
  • lindalake

det är konstigt eg. Man sitter och tittar på såna filurer och andra fina barnvagnsmobiler, och så tänker man att det ska jag sy till nästa bebis. och sen när man har en bebis så tänker man att jag måste sy det nu, eller så får det bli till nästa bebis. hehe, tror ni att det blir av? man har dem ju bara till liggdelen och tösen är nu 5 månader. men men, hon sover ju mest i vagnen. fast lite ögongodis för min del hade ju inte skadat

Ullerull, bra tips det där med att sy först och sen klippa. Jag tror att man skulle kunna stryka på ex. totally stable på ena sidan när man ska sy. Känns som att tyget skulle dra sig mindre om åtminstone ena biten är "stum"

• lindalake
    Knastroll82 skrev 2010-02-26 07:59:14 följande:
    Tänkte höra med er, vad är ett vettigt pris för ett par hemsydda byxor?Sydde åt fisen i går men var lite för snål med sömsmånen så det blev aningens för tighta, och jag vill inte att de bara ska bli ligande då de i mitt tycke är hemskt snygga byxor... Välsydda med massor av detaljer.Vad skulle ni ta?De finns i bloggen om ni vill titta först.
    prisförslag kan jag inte komma med, men snygga byxor synd att de blev försmå, inte kul när det händer. Får säga att det blev väldigt snyggt med passpoal, och det är väl inte så svårt att sy på va? behöver man en speciell pressarfot för det?
  • lindalake

hörni. en fråga. När man beställer från Stoff och Stil, när drar de pengarna? Man brukar väl ändå få pengarna reserverade på kontot direkt? jag beställde via telefon i tisdags. lite fundersam nu

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd