Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

sarahl skrev 2010-01-19 14:39:32 följande:
    någon som har koll på om man kan köpa färger att färga tyg med i större förpackningar än de små som finns i affären. Tänker mig ordentligt mycket. Då jag skall färga en soffa.
    har för mig att jag har sett det typ hos Ekholms färggross
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
      fante skrev 2010-01-19 14:45:10 följande:
    Märks det att jag har vaknat minst en gång i timmen de senaste nätterna? Jag syr alltså snickarbyxorna, modell 23
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    LumLumLum skrev 2010-01-20 15:14:05 följande:
    Tråksömnad på g. Har just klippt till nya gardiner till köket.
    jag har samma dilemma ....... har fortfarande julgardinerna uppe iof med svarta tomtar på men....

Har ju haft panelgardiner innan i nya köket men tycker dom är lite ivägen när dom hänger ner över bänkskivorna.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Fiffa5 skrev 2010-01-20 16:22:18 följande:
    Samma sak här! Har tagit ner julgardinerna men inte hängt upp ngt annat. Har också haft panelgardiner innan men tycker också att de är i vägen så jag funderar på att sy en kappa i stället. Vet dock inte vilket tyg än...
    jag funderade på en helsvart kappa.....
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    LumLumLum skrev 2010-01-20 17:06:09 följande:
    Jag köpte detta på Ikea www.ikea.com/PIAimages/55995_PE161341_S4.jpg Det ska bli ganska smala panellängder, vilket är det som passar bäst till våra små köksfönster.
    jag har ju "ett" fönster som består av 3 fönster intillvarandra på 3.3m o "ett" fönster som består av 2 st intill varandra på 2.3m
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Dora skrev 2010-01-20 19:34:32 följande:
    Tack så mycket! Jag ska kolla upp länkarna jag fick.Masker förstod jag mig tyvärr inte på...
    lägger strax in en bild med en snabb förklaring.....
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Dora skrev 2010-01-20 18:54:32 följande:
    Bönar och ber igen om hjälp med att ta bort bakgrunden i photoshop. Beklagar verkligen att jag tar plats i sytråden med detta.Jag lyckas hyfsat med plagg fotade mot en svart bakgrund. Då markerar jag bakgrunden med "trollspöet" och deletear. MEN om det då finns svarta detaljer på plagget så försvinner dessa också. Det är ju smått omöjligt att hitta en bakgrund som inte finns med på plagget alls och som inte har många nyanser. Jag tvivlar på att alla ni här som har så fina bilder krånglar som jag. Det MÅSTE finnas enklare sätt. *lipar snart av frustration!*Det där med layer mask som någon tipsade om fattade jag inget av tyvärr.Magnetisk lasso kan kanske gå men den slinker in på plagget hela tiden så det ser trasigt ut i kanterna. Inte så snyggt kanske...Snälla snälla snälla hjälp! 
    nu ligger det en bild i mitt standardgalleri som heter add layer mask kika på den och fråga i min gästbok om det är nåt
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

åhhh jag vill ha gardiner gillar inte när det blir för kalt i fönstren har liiite svårt för panel gardiner mmen börjar vänja mig. men sen har jag ju stora o många fönster

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Stratus skrev 2010-01-21 14:27:59 följande:
    Men det är ju lättare att skotta lite då och då, om det skulle snöa i flera veckor, än att vänta tills det snöat klart 
    hmmm kan inte annat än att hålla med
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

jag vet inte hur jag ska göra med märkning av mina grejer för minanamnband ville ha 9500:- för 500st band o det tänker jag INTE betala

Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd