Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

{#lang_emotions_yell} jag hatar min kepsramningsstation{#lang_emotions_yell} 
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-30 18:27:14 följande:
    Nu igen?
    Det blir ju inte som jag vill

Just nu sprättar jag
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-31 13:32:54 följande:
    Jag brukar köra med ett par lappar Colour catcher när jag är osäker på nya plagg som ev kan färga. Ibland när jag är lat blandar jag tvätt hej vilt i färger och tar 2-3 lappar colour catcher och det har aldrig blivit missfärgningar.
    Jag med jag har haft missfärgningar 2 gånger trots colorcathers men den ena gången hade en mörkröd handduk smugit sig in i maskinen och andra gången var det gröna kläder från gangstar deras kläder tvättar jag alltid separat för dom kan fälla massor-
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    mrsIce skrev 2009-12-31 13:41:55 följande:
    Låter smart, vart kan man få tag på sådana??Tycker det är värdelöst att det inte står på kläderna att de ska tvättas separat första gången när de uppenbarligen färgar av sig. Har dock fått höra att kläder märkta med 60 grader inte ska färga av sig så länge man tvättar i just 60, är dett ngn som detta stämmer?? (Det jag tvättade var 40 grader...)Tack för alla svar, ska testa vanish och se om det hjälper *håller tummarna*Gott nytt år på er alla!
    finns i dom flesta affärer en liten röd kartong brukar finnas bland tvättmedlet
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    LumLumLum skrev 2010-01-03 21:01:57 följande:
    Imorgon är det vardag. Då SKA maskinerna sparkas igång innan dom rostar ihop helt.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    maria204 skrev 2010-01-04 12:55:51 följande:
    Jättefin! Jag blev också sugen på att sy till mina pojkar! Det får läggas i "projekthögen"!Själv håller jag på att sy lite bebiskläder till min syster som ska få sin trea i juli. Hoppas på en tjej, för vi har bara killar i familjen, 7 st på knappt 5 år!!
    då är det väl dags för en tjej
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    yrväder skrev 2010-01-07 12:10:18 följande:
    vet inte om det ser likadant ut för er, men alla citat och symboler kommer som html kod för mig, så vad jag eg skrev i inlägget ovan är lite svårt att se, så därför skriver jag det en gång till, utan symboler:jag har dock just insett att jag behöver den där himla plattan från orginalet. men svägerskan har en som man säkert kan rita av, så nån händig person får väl göra en åt mig, kan ju inte vara så svårt tycker jag jag tänker <(a) title="I Alla Fall" href="www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php"><(s)trong><(s)pan style="color: #6a515f;">iaf<(/)span><(/)strong><(/)a> inte betala multum för att få den.
    det är nåt fel på FL nu för det är koder överallt för alla
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    NCL skrev 2010-01-08 16:43:44 följande:
    Tråden jag har är 100% polyester och det är vanlig tråd från Bibbi, polyester är väl plast, någon som vet om det fungerar i mikron?
    jag har använt polyester tråd och det har funkat bra. det viktiga är ju ingen metalltråd eller färg på tråd eller tyg.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Jalapeno skrev 2010-01-09 13:33:30 följande:
    egentligen är jag lite fånig som tvekar för något så pass billigt men iallafall...  kantbandsvikare till huskylock 936 skulle ni köpa något som beskrivs såhär? www.picturetrail.com/sfx/album/view/5620870 "jag skulle inte kunna så såhär men den passar, på sätt och vis" gaaahhhh
    finns det kantbandsvikare till Janome's cover pro hittar ingen på deras hemsida.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd