Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Skumboll skrev 2010-02-04 16:17:14 följande:
    Haha, misstänkte det!   Det är sannerligen ingen billig hobby man har alltså. Jag har en vanlig, en gammal husqvarna computer...eller nä, det är min mammas men jag vägrar lämna tillbaka den. Mamma är lagom road. Hittade en begagnad likadan men kändes lite sisådär att köpa en till symaskin när jag inte ens fått hem min pfaff än.
    fast för mig ska det ju inte va hobby utan arbete MEN om jag syr upp utav mina ca 50meter tyg o säljer så kanske det ser bättre ut på kontot
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Kaja skrev 2010-02-05 14:01:34 följande:
    Ååååh! Jag fick precis reda på att de äntligen har kommit överens om förra årets lön. Jag trodde att det skulle bli typ ingenting. Men, så är det ju så att det blir retroaktivt för 14 månader som utbetalas samtidigt. Och så är jag med i facket, vilket gör att det blir lite mer än ingenting. Och, tänka sig. Just nu så har de extrapris på Broderimodulen till min Bernina Aurora 440 på Symaskinsagenturen. Gissa om det är någon som är frestad att handla...Bloggade lite igår om en oväntad färgkombination!
    Vad kul!!! Shoppa på säger jag
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

sådär nu är det även ordning i arbetsrummet

IMG_3935.JPG tygförvaring för mindre bitar tyg typ upp till 2m
    IMG_3936.JPG garderoben är dock inte för tygförvaring (än)

IMG_3937.JPGlite tyg.kanske 70% av vad jag har

IMG_3939.JPGarbetsbord samt klädstång

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    madebyinferno skrev 2010-02-06 19:14:37 följande:
    Mystiskt, skrev ett långt inlägg och postade men nu är det borta:-O aja sånt som händer!Sydde för ett tag sen en morgonrock till dottern i ett härligt kittytyg (lyxfleece tror jag det kallas) utan luva från någon ottobre. Lillgrabben har slängt avundsjuka blickar på den och klappar gärna på den när storasyster inte ser så när jag hittade en superlurvig och mjuk filti någon olivgrön färg så bestämde jag att han också skulle få en egen mysmorris fast hans krav var dock med luva Använde mig av de färdiga fållarna på filten så den blev färdig i ett nafs och lilleman vägrar ta av den så perfekt den blev och jag nöjd var lääääänge sen....bild i bloggen kommer så fort jag fått fart på kameran igen
    Kul
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-02-08 13:33:20 följande:
    Lat??? Näe, inte alls...   Jag syr ofta med slitna broderinålar... Funkar utmärkt och är lätt att trä med sitt stora öga
    Jalapeno skrev 2010-02-08 12:59:43 följande:
    jag är också kapitalistsvin som kör med stretchnål även till vävda tyger. Jag är för lat för att byta hela tiden och det är ju bara liiiite större åtgång.
    jag håller på att testa vad som funkar bäst på dom flesta matrial i brodyr maskinen för det är omöjligt att byta alla 16 nålarna för att man ska sy i ett nytt tyg....

Jag syr ju iof i bomull (vävd) plysh och fleece så det är ju inte super känsliga tyger direkt.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-10 16:53:23 följande:
    Idag kom min nya maskin.... så jäkla typiskt att sonen blev sjuk och kräks så fort jag tittar bort annars hade jag plockat upp och provkört redan ikväll. 
    näää vad orättvist att ha sjukt barn när man får hem sina leksaker
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-10 17:26:10 följande:
    Eller hur! Kräks gör han varje dag men han är så liten och ynklig nu med feber så det är ingen idé att göra något. Kanske kan förhandla bort middagen med gubben så man iaf får titta på maskinen.....  
    ja försöka går ju Lycka till hoppas lillen kryar på sig.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-02-10 17:30:43 följande:
    Haha, tack du. Kanske lika bra att jag tar med mig maskinen upp till mitt syrum och låser in mig så får gubben göra vad fasen han vill med middagen....
    Det lät bra du har en plan juh 
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

slänger in en bild här oxå på dagens broderade jacka.... skulle bara blivit ryggbrodyr MEN sonen ville ha fjärilar på huvet oxå.

Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd