Inlägg från: 78Misan |Visa alla inlägg
  • 78Misan

Sytråden spinner vidare - röd tråd

emptythorn skrev 2010-02-22 11:35:36 följande:
    Jo, jag tycker det verkar bra! Med tanke på att bara en maskin i sverige går på nästan lika mycket som båda två därifrån. Men vad ska man välja för fraktalternativ? DHL?
    Det får ju dina vänner kolla upp. jag skickade paket till Japan som kostade med posten 350:- och skulle kostat 4700:- med DHL
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Preppy skrev 2010-02-22 19:07:02 följande:
    Skumboll: Tänkte nog att du borde husera här ; ) En till maskin ahhhh jag dör. Bra att veta att det kanske inte är så dumt att hålla fast vid s15 om den sköter sig. Komplettera med en cover sedan. Jag längtar.Ingen som vet varför högra övertråden går av vid tvillingnålssömnad?? Jag blir galen. Är ju liksom enda fållsömmen jag har som inte är apful. Har testat lite med trådspänningen men är så arg att jag nog kommer att bli våldsam mot gamla bettan snart.
    har du testat att släppa lite på spänningen på undertråden?
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Preppy skrev 2010-02-23 10:19:31 följande:
    78misan: Nä jag har inte testat att släppa på undertrådsspänningen. Kan det vara det? Är lite rädd då jag måste skruvmejsla på undertrådshållaren.......tänk om jag aldrig får till det igen....Är det undertråden som sicksackar så borde det ju hjälpa att släppa på den.....ååååh jag vet inte.
    om man har som riktlinje att när man håller i tråden trädd i (haha kommer inte på det på svenska) bobbin case så ska den knappt falla då är det iregel bra trådspänning (tycker jag) på min brodyr maskin kollar jag varje gång jag byter undertråd.

När jag syr med tvilling nål så har jag spänningen så den faller av lite lättare sig själv men inte så den "trillar" i backen när man släpper.{#lang_emotions_dreamer}

Haha det är ju så svårt att förklara
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Fiffa5 skrev 2010-02-24 11:53:14 följande:
    Jag börjar bli sugen på att köpa en OL och en CoverPro. Är Janomes maskiner bra? Ngt särskilt man ska tänka på att maskiner bör ha??
    har berninas 800DL OL och janomes Coverpro och är nöjd
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

datorerna krånglar och jag har för mycket ej sy/arb relaterat att göra. behöver en rejäl spark känns det som. Sitter o märker sonens kläder som är urvuxna det ska va klädbytardag på lördag så då passar jag på att lämna in en del.

Ska till Gbg imorgon med en kompis.... hoppas man hittar lite inspiration där.

Fick dock iväg en express beställning på keps igår hoppas bara att posten sköter sig så den kommer fram.

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    browniieee skrev 2010-02-25 10:25:18 följande:
    Ja jag såg det med de säljer "rullar". Jag behöver 4 meter totalt och de säljs i rullar om 13 meter... Så därmed min fråga hihi...
    fast jag tror nästan det blir billigare att köpa 13m från stoffostil än 4 m från en butik,
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    browniieee skrev 2010-02-25 10:30:46 följande:
    men vad ska jag med 13 meter till?
    Tradera
    klänningar
    hårspänne
    solhatt
    kudde
    duk
    sjal
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-25 10:43:04 följande:
    Finns det inte ett företag som heter Gangstar eller ngt liknande? Jag tror risken finns att de skulle kunna opponera sig. Jag använde ju tidigare Älsklingsbarn, men fick byta då det fanns ett företag med inregistrerat Älskade barn. Så liknande eller likalydande namn kan ge avslag och företag med väl inarbetade namn kan opponera sig och få rätt även om de inte har namnet varumärkesskyddat. Det är minst sagt snårigt.
    Gangstar säljer barnkläder via homepartyn
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    yrväder skrev 2010-02-25 13:48:32 följande:
    Posten briljerar med att leverera redan idag! Tack så mkt!
    imponerad dom har alltså jobbat inatt
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

nu blir det syfestival i Gbg hoppas det inte är alltför halt tur man har dubbdäck på bilen

Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-03-02 13:20:27 följande:
    Coola! Ankorna gillade jag väldigt mycket, men då är ju min grabb i de "undre" åldrarna. P.S var har du hittat dem, eller är de egna stygnsättnigar?
    det är sådant som följde med min maskin faktiskt.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-03-02 13:32:39 följande:
    Ibland kan dessa mönster överaska. Själv gjorde jag ju en fjäril av ett "standardborderi"-
    ankorna är ju en enkel som jag har kopierat o spegelvänt

jag är lite anti fjärilar just nu för det är ofta min tråd går av just på fjärilar.
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Ullerull skrev 2010-03-02 14:11:31 följande:
    Har sytt en kjol av tågtyget....skulle vilja ha en orange rullfåll längst ner...Tror ni det går eller är det stor risk att det krullar upp sig och blir en korv av sömmen?Har provat på en bit men jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det krullar sig inte massor men den böjer sig mer än interlock tex....vad göra?(käns som jag spammar massa här idag, det blir lugnare när jag bärja jobba )
    jag har ingen aning men spamma på du
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    GOBLIgobli skrev 2010-03-02 17:50:29 följande:
    Åhhh så fina! (Inte alls grön av avund på din maskin)
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    yrväder skrev 2010-03-02 23:25:39 följande:
    Var det inte hon som designat kaninerna som hade samma leverantör som gangstar?
    Gangstar har ju mycket tryck på sina kläder och de håller riktigt bra
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Jalapeno skrev 2010-03-04 11:03:46 följande:
    twill är ju snyggast på nära håll och blir ju en aning elastiskt. JAg skullle gå på det framförallt om byxorna är lite tighta.  Varför sitter jag här istället för att sy nu på årets första vab-dag?
    shas! gå o sy me3d dig
    Längtar efter sommar
  • 78Misan

nu har jag chansat o beställt lite syböcker från adlibris

Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd