• Fru Orange

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Nej, nu har tråden rättat till sig , lustigt... Nu ser allt ut som det ska också - var hellattjo tidigare idag.

Miss Lillis: Då väntar vaggan bara på Harry nu ! Själv går jag och längtar tills jag får göra i ordning vagnen nu också , blir så ivrig att göra saker. Men när man har nästan fyra veckor kvar behöver man ju inte ha så bråttom (fast det är ju så roligt {#lang_emotions_dreamer}).

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

Vera: Ja, det finns ingenting som muntrar upp en så mycket just nu som att få pyssla om det som liten ska ha

• Fru Orange

Vanillie: Vi kommer att bädda med underlakan och åkpåse, till att börja med hoppar vi över kudde - oftast har man ju också en varmare overall på de små och skulle det vara buskallt så kan man ju i så fall ta en extra filt också men man har ju överdraget (eller vad det heter) till vagnen så det smiter ju inte ut alltför mycket luft där . Det jag fick lära mig när pojkarna var små (även om mycket har hunnit ändras nu) var att inte klä för varmt.
    Beställde åkpåsen i början på förra veckan så nu går jag bara och väntar på att den ska komma .

• Fru Orange

Ingen E.T. som har velat se dagens ljus här heller , däremot var jag på apoteket idag och kom på när jag kom hem att jag inte alls kom ihåg att fråga om hon kollat upp detta med amningslinne ... Minnet är ju inte alltid vad det borde vara - har också varit mycket strul med makens A-kassa och jag verkar inte få något besked om min senaste sjukskrivning så livet känns lite halvmörkt just nu när det borde kännas som ljusast... Men det ger sig ju så småningom, som alltid!

• Fru Orange

Jag fick min mammas gamla hushållsassistent i somras (och den är gammal ) men oj så bra - säkert inte använd på en 6-7 år men gick som en klocka när vi drog i gång första baket här i höstas . Så nu är det bara hembakt som gäller - det är ju sååååå mycket godare .

Vera: Kan du inte bara logga in på F-kassans hemsida och kolla för där står det att det är anmält. För jag har bank-ID och det funkar hur bra som helst (förutom att de aldrig skriver ut när nästa utbetalning kommer ).

• Fru Orange

sol: Skönt att allt var OK ! Jobbigt när man blir orolig men bra att ni inte har alltför långt till förlossningen . Och bra att de inte tycker att man är hispig - som man har hört en del historier om ...

septemberängel: Här är det inte någon som ringer och frågar är ganska glad för det - tycker det är döjobbigt när alla är på en och frågar hela tiden om det har hänt något.
    Instämmer med att de gamla hushållsassistenterna är de bästa {#lang_emotions_laughing} och den vi har köpte mamma begagnad för 700:- när jag var liten, så den är gammal {#lang_emotions_dreamer}.

• Fru Orange

Sol: Kul med bild tillsammans - när min man tar bilder på magen får han se till att inte huvudet kommer med (tycker inte om hur svullen jag är i ansiktet ) .

BM sa igår att jag har ju inte blivit så stor , ni vet - hon som tjatade så mycket om vikten i början . Jag ligger fast på 17 kilo upp från ÄP men hon räknar från inskrivningen så hon säger 13 kilo .
    Vi var nämligen där igår, här uppe fungerar allt lite annorlunda men samtidigt är det lite kul - alla värden var bra men liten var fortfarande ruckbar.
    Jag tror att det är så att man räknar ruckbar (Ru), rörlig (R) och fixerad (F) men kan ha blandat ihop de två första {#lang_emotions_tongue_out}.

BM sa också igår att om man rör sig så kan svullnaderna, framför allt i fötterna gå ner då man drar igång blodcirkulationen och jag kan säga att det funkar på mig - tänkte på det igår sen och när vi var i Sundsvall var ju mina fötter ovanligt smala och då gick jag ju flera timmar under de dagarna.

Vanillie: Jag har fattat att det är precis tvärtom med fixeringen, att det är vanligare att det fixeras tidigt hos förstföderskor och senare hos omföderskor. Inte ska du ha ångest över dina kilon - de försvinner ju sen .
    Tycker också att det låter konstigt med att hon skulle ha mätt annorlunda, bebisen är väl så stor den är???

MissLillis: Vår mjölkerska i tråden (min doktor uttryckte sig så när han skulle beskriva hur olika vi kvinnor är när det gäller våra graviditeter - en del är mjölkerskor som mjölkar fram till samma dag som förlossningen och är ute och mjölkar igen dagen efter - vad han menade (tror jag) är att en del är riktiga kämpar).

Septemberängel: Åh, vad spännande att vara så nära {#lang_emotions_sunny}.

• Fru Orange

Fröken Lycklig: Visste väl att jag var förvirrad . Att förlossningen kan dra igång ändå vet jag det som min BM säger är viktigt att tänka på om vattnet skulle gå och huvudet inte är fixerat är att man ska röra sig så lite som möjligt - nu har jag inte en aning om det stämmer heller med tanke på att hon är ju hemskt duktig på att säga en massa konstiga saker ibland {#lang_emotions_dreamer}.

Vera: Skönt att få en massa i frysen . Det där med fotmassage har jag aldrig hört men det kan nog inte funka på mig {#lang_emotions_undecided} för jag är så otroligt kittlig under fötterna - nä, vi får jobba på det där med bröstvårtorna och den sista färdknäppen istället {#lang_emotions_tongue_out}.

• Fru Orange

Jag har haft Trygg-Hansa till båda pojkarna under alla år och varit hyfsat nöjd med dem, har valt det nu också och vad jag vet så har väl de en gratisförsäkring tills liten blir ett halvår och först då börjar man betala?!

Miss Lillis: Så passande med dina förfäder

• Fru Orange

Tack så mycket MissLillis! Nu har jag suttit och tittat runt

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3