• Fru Orange

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

sol: Hur gick det på TUL idag? Är ju så nyfiken {#lang_emotions_dreamer} (och avundsjuk - vill också).

Vanillie: Klart att du ska ta det lugnt och vila, försöker själv vara hyfsat duktig och göra det. Har fått som kramp i höger sida av ryggen och det är jättejobbigt att sitta upp men får ju så ont i höfterna av att ligga för mycket så snart vet jag inte var jag ska göra av denna lekamen . Men så sparkar E.T. runt lite där inne och så är allt glömt och man är bara lycklig !!!

MissLillis: Härligt att allt såg bra ut !!! Åh, våra små börjar bli så stora nu - och förvisso syns det ju på magen också .

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

En riktigt God Jul till er all!!! {#lang_emotions_tomte}

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

Nyligen hemkommen från BM och allt såg hur bra ut som helst, t o m HB hade stigit till 126 och det är ju jättebra ! Hjärtljud på 155 och S/F-måttet låg på 32 så bebis har växt på sig bra de sista två veckorna, kom precis ovanför mittlinjen i diagrammet annars har vi legat precis på.
    Nu har vi kommit ner till 47 dagar före BF... Det här är mer spännande än när man som liten räknade dan-före-dan... före doppare-dan

Septemberängel: Hoppas att allt går bra imorgon, ska tänka på dig och hålla mina tummar!!!

Vi har i alla fall haft världens bästa jul! Vi är sååååå nöjda allihop, en riktig drömjul!!!

Önskar er alla en riktigt god fortsättning!!!

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Fru Orange

sol: Härligt att gå och handla, vi åker till Sundsvall på lördag och kommer att gå några timmar på IKEA på söndag men eftersom jag har såna problem med att gå nu har jag gjort en inköpslista så vi vet var allt finns att hämta och vad man måste fråga personalen om ... Maken frågade om jag hade haft tråkigt ! Skulle gissa att det inte blir så mycket mer shoppat när vi är nere då makens A-kassa ännu inte kommit igång så det börjar bli knapert nu men vi hoppas på att det ska hinna ge sig innan januari är slut.

Jag har också mycket vatten i kroppen, men på morgnarna är det ganska lugnt men fotknölarna var ett tag sedan jag såg - sa det till BM idag att det är tur att jag alltid har gillat stora skor så att jag inte har behövt köpa något nytt men huva va' trång de är att få på sig .
    Har också det där problemet med att det känns som om man inte får tillräckligt med syre - en gång var det så illa att vi åkte ner till vårdcentralen och mätte upp syresättningen och då låg den på 98-99% så det är bara som det känns som tur är .

Läkaren ringde mig i morse då min sjukskrivningsperiod går ut i morgon och fr o m onsdag är jag sjukskriven på heltid - tack och lov. Det har bara blivit jobbigare och jobbigare de sista veckorna, kryckorna har blivit flitigt använda - framför allt på nätterna när höfterna inte bär när jag går på toa. Har fått kramp i höger sida av ryggen men det har blivit lite bättre nu när jag har varit hemma sedan julafton .

Vanillie: Skönt att allt såg bra ut - är fortfarande lika avis på er som får göra TUL {#lang_emotions_tongue_out}.

MissLillis: Då jag bor i en by med ca 460 invånare kan man förvåna sig över utbudet här ibland, förra torsdagen gick jag ner på en av de få butiker vi har som bl a säljer kläder och fyndade 2 bodys och en jättesöt pyjamas, det dyraste kostade 49:- och när jag har tittat på nätet har allt kostat runt 70-80 kronor så jag var så nöjd så . Men visst borde de kunna rea ut lite små bebiskläder under mellandagsrean också!!!

Fröken Lycklig: Tror inte att mina bebismagar (då jag väntade pojkarna för typ sådär för 300 år sedan ) har sjunkit ner förrän ett par veckor innan förlossningarna så inte förrän jag har varit i slutet på vecka 37+ eller början på vecka 38+. Självklart är det olika för alla...

• Fru Orange

Vera: Jag äter en mandarin varje kväll tillsammans med min järntabletter jag tar då, nu har det äntligen gjort susen, var uppe i 126 igår . De är det sista jag gör innan jag borstar tänderna så att jag vet att det gått tillräckligt många timmar innan jag drack mjölk eller té. Har ändrat rutinerna några gånger för att se om det hjälper och det här sista gjorde susen .

septemberängel: Du har mina tankar och tummar imorgon - är säker på att det kommer att gå finemang!!!

Här blir det inga rosa bebiskläder alls - inte ens om det skulle visa sig att det är en liten tös, hon får nöja sig med andra färger tills hon är stor nog att själv säga vad hon vill ha för färg (har i hela mitt liv ogillat rosa ), här köps mycket orange däremot, stackars barn ... Tur att de inte kan protestera {#lang_emotions_dreamer}.

• Fru Orange

Vilken liten buse/busa Skönt att du slapp vändningsförsök men kul att få smygtitta en extra gång (blir som vanligt alldeles avundsjuk ).
    Eller hur det inte skulle funka att stå på händerna, jag som vinglar bara jag står på fötterna just nu (idag är det svårt att tro att man varit gymnast ) {#lang_emotions_sunny}

• Fru Orange

Var förresten på apoteket idag och frågade efter amningslinne men hon hade aldrig hört talas om det men skulle kolla upp det lite mer noga när hon hade lite mindre att göra .

• Fru Orange

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}

{#lang_emotions_cheers} GOTT NYTT ÅR!!! {#lang_emotions_cheers}

Många varma kramar

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}

• Fru Orange

Här är vi äntligen hemkomna från Sundsvall - kom egentligen redan igår men ganska sent och efter bilen var tömd och allt uppackat så var vi så slut att det blev bara en snabb dusch och i säng .
    Nu har vi köpt allt vi behöver förutom åkpåse och bilbarnstol - får beställa åkpåsen vi vill ha på nätet då den inte finns i några affärer vi har varit på och bilbarnstolen fixar maken när vi är på BB, det hade vi tänkt sedan tidigare.

Vi har en termometer för öra/panna och vi tycker att eftersom diffen är knappt en halv grad så spelar det inte så stor roll så vi kommer att köra på med den.

När det kommer till salvor och oljor och sådant så kommer vi inte att köpa något sådant heller, bröstmjölk fungerar alldeles utmärkt till det mesta.

Det jag har kvar att göra är att sätta mig och sy till lite fler tvättlappar, ett alldeles utmärkt sätt att få köpa nya handdukar så småningom . Har fortfarande kvar en hel del sedan pojkarna var små men inte så att det räcker till en liten.

Har tvättat allt utom gosedjuren.

Vanillie: Usch, vilken trist chef , sådana gånger skulle man ha ork och energi att anmäla för diskriminering.

Vera: Hoppas att S får vikarietet!!! Håller mina tummar för det

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3