• Morran01

Måste bonusförälder hämta på fritids???

Min sambo har en son på 7 år som eventuellt ska bo hos oss varannan vecka, vi jobbar skift både pappan och jag så det blir ett pusslande för att få det och fungera bra.
    MEN nu jobbar jag 6 dagar och är ledig 4 och dom dagarna kan infalla måndag till torsdag måste jag då hämta killen efter skolan eller kan han vara på fritids?

• Svar på tråden Måste bonusförälder hämta på fritids???
  • flikkanS

om du väljer att bo med mannen väljer du ju ävens hans barn jag förstår inte hur vissa tänker....

• Hedebris
    flikkanS skrev 2009-12-10 11:35:31 följande:
    om du väljer att bo med mannen väljer du ju ävens hans barn jag förstår inte hur vissa tänker....
    förstår inte hur du menar. Varför står det emot varandra?
  • Simben
    så onödigt...trodde nästan ett tag att denna tråden kunde slippa sådana kommentarer men tyvärr så dök den upp även här
    Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Lyckogrisen
    Jag hade inte heller bonusarna hemma mer när jag var föräldraledig med min bebis. Hämtade inte heller på dagis/fritids. Det har nämligen deras föräldrar klarat utmärkt själva.

Mina bonusars mamma skulle aldrig förvänta sig detta av mig, lika lite som jag förväntar mig att hon tar hand om mitt biologiska barn (bonusarnas lillasyster) när hon är ledig. Det sköter nämligen min sambo och jag utmärkt själva.

Och innan du skriver något liknande "smart" igen så vill jag bara tillägga att mina bonusar och jag har ett mycket bra förhållande och jag tycker de är finaste storasystrarna i världen. Men, precis som alla andra förstagångsmammor mammor ville jag också få tid till njuta av min första bebis själv...det är inget lagbrott att vilja det...det är naturligt.
  • Morran01
    Nähä och jag förstår inte hur du tänker heller....
  • Morran01
    Simben skrev 2009-12-10 13:05:35 följande:
    så onödigt...trodde nästan ett tag att denna tråden kunde slippa sådana kommentarer men tyvärr så dök den upp även här
    Så sant.. bara för en enkel fråga om jag MÅSTE hämta eller inte...
  • Lyckogrisen
    Morran01 skrev 2009-12-10 15:46:55 följande:
    Så sant.. bara för en enkel fråga om jag MÅSTE hämta eller inte...
    Precis, saken handlar inte om vad ni kommer överrens om hemma som familj utan dina skykdigheter genetom kommunen...och där har du ingen skyldighet att hämta...oavsett vad kommunen vill bestämma genom hembakade regler...

MEN, det skulle vara rätt kul att veta om "flikkanS" begär att bonusarnas mamma hämtar hennes eget barn på dagis tidigare om bonusarnas mamma är föräldraledig ...;o)
  • Lyckogrisen

...alltså att bonusarnas mamma hämtar "flikkanS" barn om bonusarnas mamma är ¨föräldraledig...

• cc Kitty
    Lyckogrisen skrev 2009-12-10 15:54:51 följande:
    ...alltså att bonusarnas mamma hämtar "flikkanS" barn om bonusarnas mamma är ¨föräldraledig...
    Och vad hade bonusarnas mamma med det barnet att göra????
  • Morran01
    nika skrev 2009-12-07 18:05:47 följande:
    Jag ville inte få fram om ni var villiga eller ovilliga till varannan vecka utan mer sätta fokus på alternativ utifrån vem som föreslagit varannan vecka som verkar lite svårt för er att i nuläget möta upp med.
    Mamman vill att vi har barnet varannan vecka MEN det funkar inte eftersom vi jobbar som vi gör, exempelvis om min sambo väljer och ha honom när han har förmiddag så jobbar han 05,48-14 måndag till fredag och då infaller det oftast att jag jobbar för middag 05,48-14 två av dessa dagar t.ex tisdag och onsdag och då har vi ingen barnomsorg på morgonen från vilket gör att han måste vara hos mamman som bara är intresserad av att ha "hela" veckor måndag till söndag. Men jag kan lika gärna vara ledig nån av dagarna och då ville jag veta om jag måste hämta på fritids,
Svar på tråden Måste bonusförälder hämta på fritids???