• flikkanS

Måste bonusförälder hämta på fritids???

om du väljer att bo med mannen väljer du ju ävens hans barn jag förstår inte hur vissa tänker....

• flikkanS

jag antar att ni själva inte är skilsmässobarn.men jag har iallafall varit det. hade min styvpappa inte velat hämta mig på dagis när han ändå var hemma. för att det va jobbigt och jag har två nadra föräldrar hade jga nog tagt mkt illa vid mig. det va svårt som det var man vill bli accepterad av alla. men ni kansk etänke rannorlund aom ni hamnar i situationen själva någon gång.

tycker ni resonerar helt fel. ni bor ihop har barn ihop men kan inte dela allt. herre gud jag hoppas aldrig jag träffar någon som någon av er. om jag själv skulle ha egna barn. man blir ju livrädd. stackars barn jag hoppas mamman tar förnuftet tillfånga och inser hur ni tänker. och stackars man som skall få ihop det båd emed sitt egna bilogiska barn och det utomstående.

de ickebiologiska barnet får inte följa med på semester heller va??????

• flikkanS
    Lyckogrisen skrev 2009-12-10 15:53:34 följande:
    Precis, saken handlar inte om vad ni kommer överrens om hemma som familj utan dina skykdigheter genetom kommunen...och där har du ingen skyldighet att hämta...oavsett vad kommunen vill bestämma genom hembakade regler... MEN, det skulle vara rätt kul att veta om "flikkanS" begär att bonusarnas mamma hämtar hennes eget barn på dagis tidigare om bonusarnas mamma är föräldraledig ...;o)
    jag tycker att du blir tillsammans med en man /kvinna som har barn sedan tidigare.
    och du accepterar inte att hämta arnet på dagis säg att du slutar 4. (så kanske fallet inte är nu) men då tycker du att barnet får minsann vara på dagis till 18.00 då pappa slutar?

jaja...alla tänke rju olika. hoppas inte barnet är stort nog att förstå hur ni tänker....
    det e ju trotts allt upp till var och en.
  • flikkanS
    Lyckogrisen skrev 2009-12-10 15:54:51 följande:
    ...alltså att bonusarnas mamma hämtar "flikkanS" barn om bonusarnas mamma är ¨föräldraledig...
    ocj jag har inga barn så mina barn slipper ni alla att hämta!
    men jag kan prata om egen erfarenhet, som skilsmässobarn.
  • flikkanS
    nika skrev 2009-12-13 10:46:03 följande:
    Det fanns 3 vuxna runt dig, en mamma, en pappa och en partner till din mamma och du tycker att förälderns partner ska ställa upp. Det tycker jag också. Famljeliv är ett givande och tagande. Men det handlar inte alltid om att partnern inte vill ställa upp. Det kan lika gärna vara så att en eller båda föräldrar tycker att denna partner ska sköta allt de själva har styrt upp på ett sådant sätt att de själva "inte har möjlighet" till det. En del partners kan då låta bli att ta striden och själva boka upp sig bl.a med jobb så de också "tyvärr inte har möjlighet", men när någon väljer att vara ärlig och säga till sin partner att du får ordna ditt liv så att du kan ta hand om ditt barn istället för att jag ska ordna mitt så jag kan, så blir det protester. Jag tycker det är konstigt när föräldrar som separerar inte själva vill ta hand om sina barn och hoppas de tar sitt förnuftet tillfånga och börjar agera förälder på heltid åt sina barn och inte bara när de "har möjlighet." Syftet med att barn bor växelvis hos sina föräldrar är inte att föräldrarna ska vara barnlediga växelvis, det är för att barnen ska få träffa båda sina föräldrar så mycket som möjligt. En del styvföräldrar sätter ner foten mot föräldrar som försöker lassa över föräldraansvaret på dem och tvingar dem på så vis att hitta tiden har för sina barn. Barnen har i det läget faktiskt sin styvföräldrar att tacka för att de träffar sina föräldrar så mycket som de gör:)
    men ka ju tolka de på olika sätt- detta låter ju mkt fint.
    men jag tolkar inte morran01 s text på detta sett. låter som om ho bara inte vll hämta barnen.
    jag hade lyxen att ha fyra föräldrar. och alla kunde tänka sig att ta ansvar. vilken trygghet för mig. ustället för att jag skall vara mindre omtyckt av mina styvföräldrar.
  • flikkanS
    Morran01 skrev 2009-12-13 16:58:29 följande:
    Har jag nångonstans skrivit att jag inte vill???????? nej det har jag inte bara frågat om jag MÅSTE det är inte samma sak som att inte vilja hämta.
    skrev iochförsig att jag tokar inte....
  • flikkanS
    Har jag nångonstans skrivit att jag inte vill???????? nej det har jag inte bara frågat om jag MÅSTE det är inte samma sak som att inte vilja hämta.
  • flikkanS
  • flikkanS

och spammar.
    sorry,

ok.

vi säger väl såhär då.

ts verkar verkligen VILJA hämta barnen-men hon behöver inte.

tak för mig.

Svar på tråden Måste bonusförälder hämta på fritids???