• Turran

Usch på er som ger era barn KÖTT!

EnHusMus skrev 2009-12-04 18:23:19 följande:
    Man får jättegärna vara vegetarian.
    Storsint av dig!
    EnHusMus skrev 2009-12-04 18:23:19 följande:
    Det är BARA struntprat att man är friskare om man inte äter kött. Ja, ja... Forskning hit och forskning dit.
    Ja se forskare, vad vet de egentligen?!?
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 15:48:43 följande:

Nej det finns ämnen i kött, fågel och fisk som vi behöver. Alltså blir vegitarisk mat alldeles för ensidigt för oss.
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 18:49:10 följande:
    Vilka liknande ämnen som finns i kött, fisk och fågel skulle finnas i böner och linser menar du?
    Det är du som hävdar att det finns essentiella ämnen i kött som inte finns i vegetarisk mat. Jag antar att du inser att det inte stämmer eftersom du undviker att backa upp ditt påstående. Vill du veta vad olika livsmedel innehåller så kan jag rekommendera:

192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx
  • Turran
    Phlippan87 skrev 2009-12-04 19:07:09 följande:
    likaväl som att vi i i-länderna överkonsumerar i princip allt annat också
    På vilket sätt är det relevant i denna diskussion, tycker du?
  • Turran
    EnHusMus skrev 2009-12-04 18:49:59 följande:
    Ja, men säg då hur forskare hela tiden ändrar sig? Lovar att det finns forskare som talar både för och emot vegomat. Som med allt annat. Så inte ska man tro på ALLT forskare skriver. Det hinner ändra sig tusen gånger om iaf.
    Länken mellan överdriven köttkonsumtion och viss cancer kan nog ses som en ganska allmänt vedertagen åsikt bland experter i ämnet.
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:33:53 följande:

Jag hävdar att vi är skapta för att äta kött, fisk och fågel, man kan inte få i sig samma saker som ingår i det genom böner och linser. Du får gärna svara på inlägg #630.
    Fortfarande inget svar på frågan... Vilka essentiella ämnen kan man bara få i sig genom att äta kött, fisk och fågel? Kom igen nu, erkänn din okunskap!
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:50:15 följande:

Vilka liknande ämnen som finns i kött, fisk och fågel skulle finnas i böner och linser menar du?
    Hahaha, du är för rolig!!! Aminosyror t ex.

Ska du backa upp dina påståenden nu? Eller är det jättesvårt, månntro?
    *väntar med spänning*
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:59:36 följande:

Varför bli så otrevlig? Känns som att det är svårt att backa upp att bönor och linser skulle vara minst lika bra som fisk, fågel och kött. Grundat på fakta så kan man aldrig få i sig allt som finns i fisk ecempelvis om du endast äter böner och vegitariskt.
    "Grundat på fakta"!?! Du kan inte vara lite mer specifik? Vilka ämnen saknas i vegetarisk kost?
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:59:36 följande:

Varför bli så otrevlig? Känns som att det är svårt att backa upp att bönor och linser skulle vara minst lika bra som fisk, fågel och kött. Grundat på fakta så kan man aldrig få i sig allt som finns i fisk ecempelvis om du endast äter böner och vegitariskt.
    Menar inte att vara otrevlig, men jag tycker att det är märkligt bara att vissa väljer att komma med påståenden som de inte kan backa upp. Varför gör man det? Är det inte lite pinsamt?
  • Turran
    LillTussa skrev 2009-12-04 20:13:56 följande:
    Jag hade järnbrist, ganska ordentlig sådan och blev rekommenderad av läkare att äta hembundet järn som bara återfinns i animaliska produkter för att snabbt återfå mitt järnvärde. Hembundet järn tas upp lättare och snabbare av kroppen än järn som finns i vegitabiliska produkter och för att snabbt bygga på sina förråd så rekommenderas animaliskt bundet järn. Bara nåt jag lärt mig..
    De finns inga rekommendationer om att ta järntillskott som vegetarian under normala omständigheter. Det finns många vegetariska järnkällor så jag tror inte att järn är ett av de ämnen som HHB syftar på.
  • Turran
    FruNaftra skrev 2009-12-04 20:23:13 följande:
    Föresten, ren nyfikenhet....hur ska du göra när barnet ska äta på förskolan? Jag trodde man var tvungen att äta det som serverades.
    Eftersom vegetarisk mat ses som ett fullgott alternativ till köttkost, så kan man givetvis få vegetarisk mat till sitt barn.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!