Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4
lindylou...Det lät ju hoppfullt med slemproppen
Baggs....Jag minns faktiskt inte men humör har jag...
Jag har blivit dunderförkyld, inte alls kul
lindylou...Det lät ju hoppfullt med slemproppen
Baggs....Jag minns faktiskt inte men humör har jag...
Jag har blivit dunderförkyld, inte alls kul
litet moln....Ta hand om boppisarna, är ju kallt ute!!! Vet inte om det är skillnad på teckningsblödning och slemproppen. Aldrig tänkt på det.
Usch, inte alls kul med rejäl förkylning. Ljumskarna gör emellanåt väldigt ont och ÅTTA gånger var ju uppe på toaletten inatt.
skorpan...Ja, men nu har jag fixat näsdroppar och de gör underverk. Att vara upprätt är också perfekt. Usch att du inte kan ta näsdroppar
litet moln..vilken dröm
Nu ska jag fortsätta med potatis och purjolöksoppan, aldrig gjort en sådan förut.
Kram på er
Baggs...Håller tummarna för att pyret är kvar och mår bra
Ja och här väntas det med... Iofs rätt bra att slippa ge sig ut i detta vädret.
Skorpan...Så spännande!!!
Själv har jag röjt ut julen och det är lite ordning och reda här hemma. Imorgon är det läkarbesök om igångsättning. Hur som helst så har jag väskan med
....och jag väntar med.
Allt såg fint ut, jag är lugn och igångsättning på fredag om inget hänt innan dess. läkaren trodde dock att det skulle bli innan.*hoppas*
skorpan...Nä, har mest vilat nu, ska röra mig lite. Hon gjorde hinnsvepning och blev jätteglad för att det gjorde ont. Det gör tydligen ont när det är nära. Nu har jag i alla fall ONT när jag ska ifrån en liggande position. Får fortsätta vänta..
Har pratat med lite folk som gjort både kejsarsnitt och vaginal förlossning och alla säger att vaginal är att föredra. Så hoppas det går vägen denna gång.
lindylou....Jag är i båda trådarna
Ni alla nykläckta som inte flyttat över till föräldratråden. Är det någon som har koll på ammningste. Hört talas om det och det ska både vara gasdämpande och stimulera produktionen.
skorpan...det känns inte alls som det är på G, hoppas du har bättre lycka
Tror skorpan är mamma nu eller nära att bli det, inte varit inloggad på ett tag och läckte fostervatten.
Min bebis verka tycka den kan bo i magen för evigt. De har sagt att det blir igångsättning på fredag om det inte startar innan själv. Hade ju hoppats att det startat själv idag men tror inte på det. Drömde en obehglig dröm om det inatt, minns inte vad men hela jag var full av obehag när jag vaknade.
Vår "lilla" prinsessa kom den 16/1, hon vägde 4105 och var 54 lång.
Kram på er alla
skorpan...stort grattis till er lilla tjej!!
nevadita...så söt hon är!!
Ang. ersättning så kan man blanda den med bröstmjölk så vänjer sig lilla magen
Ang hur vi mår så går det framåt Vi kom till patienthotellet men väl där märkte jag att hon började bli snabbandad. Läkare kom och hon blev flyttad till neonatal, inte en gång till tänkte jag. Vi hamnade på samma ställe så det var jättebra, de är så duktiga och vi kände en del sen innan. Hon avslutar sin antibiotikakur här hemma, hon tycker den är mumsfilibabba
Själva sabbade jag ryggen vid förlossningen, på kvällen kunde jag inte ligga så jag sov i en fåtölj fram tills igår (5 dagar) igår blev det värre och jag kunde inte sitta heller, fick gå och amma, äta osv. Jag gick och gick. Här i byn har vi en väldigt duktig sjukgymnast, jag ringde och han tog emot mig på sin lediga dag. Tog inte lång tid förrän visste vad det var. Enklast är väl att förklara som rejäl nackspärr emellan revben och ryggraden (en låsning) Inatt kunde jag sova hyfsat i sängen *underbart*
Jag var hos akutortopeden och vad jag tycker om dem vill jag inte skriva. De som jag fick bäst hjälp av var personalen på neo, lyfta lillan och ge mig smärtstillande.
Hon är världens bästa lilla trollunge precis som sin storebror
Kram på er!!
nevadita...Ett sovtips, barn vill vakna där de somnar så lägg över henne när hon är dåsig men fortfarande vaken. Har själv lyckats en gång och hon var så nöjd när hon vaknade.
Har varit hos sjukgymnasten och kan sitta här lite. Jag vet faktiskt inte vad det berodde på att hon hade höga infektionsvärden, jag är nöjd med att hon mår bra nu
De var här från BVC och hon hade gått upp närmare 400 gr på 5 dagar
skorpan...om jag inte sagt det innan så GRATTIS!!!
Det finns en studie som visar att killar med flera VUL/UL blir oftare vänsterhänta. En sorts störning i utvecklingen. Jag vill så klart se min babys så ofta det går, men jag tänker också på att det kan finnas konsekvenser. Så därför vill jag bara göra VUL/UL som har ett medicinskt skäl.
Stort GRATTIS mammiz81!
mammiz....sonen är också fullt frisk och att han föredrar vänster ser jag absolut inte som något fel.