• Virriga V

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4

skorpan...Oj, värkar redan. Då får vi se vad det blir av det..

Jag hoppas min behagar stanna till efter nyår. Rätt skönt när man vet var de är Fira jul och nyår i lugn och ro istället för ett förvirrat tillstånd.

• Virriga V

Jag har en bebis som mår toppen i magen och väger 3300, följer sin egen kurva som är en bit över medelkurvan.
    Blev lovad att inte gå över tiden, fler kontroller än vanligt också på slutet och ska föda vanligt!! Måste träna inställningen till att föda vanligt!!

• Virriga V

Vad ska man säga vid detta klockslaget?? God morgon blir det väl!
    Sova kan jag inte i varje fall.

Litet moln....Det blev akutsnitt pg av dåliga fosterljud.

Skorpan...Min låg på 21% + igår och det är ett tecken på att bebis mår bra enl. läkare Min bebis har normallängd mm men är rund runt magen
    Värkar gör ont, så de märks helt klart. Fast man ska alltid ringa och höra om man undrar.

• Virriga V
    JoJo2222 skrev 2009-12-16 09:58:43 följande:
    virriga v, är du också på gång med värkar?? vad spännande. ALL LYCKA! köp hallonbladste om det inte riktigt kommer igång. det gjorde jag o det va skit bra!!kram på er alla
    Jag är inte beräknad förräns den 10 januari och jag vill ha en lugn jul och nyår innan bebisen kommer, så jag väntar gärna Men jag hoppas på egna värkar och efter nyår ska jag i så fall satsa på hallonbladste, tack för tipset!!
  • Virriga V

Jag vill ju inte själv påverka en tidigare förlossning men hjälper det om jag börjar dricka 31 december eller det har ingen betydelse? Det med amningen är ju inte heller helt fel
    Vi vill bli överraskade men jag är rätt säker på att det är en tjej, har känts så från dag 1 och jag försöker tjuvkika på UL

Det verkar som Öresund tillverkar stora bebisar

• Virriga V
    hinderbana skrev 2009-12-18 12:10:33 följande:
    Hej tråden! Jobbigt idag, är nere och sliten o deppig. Mamma bara fjäskar för sambon när vi ses och jag fattar inte hur man kan bete sig så när ens enda dotter är höggravid. Igår var de här på middag och hon berömde HONOM så för mat och allt annat och hon sa åt HONOM typ: -Sätt dig nu och ta mat först så du får vila, nu har du jobbat hårt! Vi stod båda i köket hela tiden från det att de kom till dess att de gick, trots att jag har jättejobbigt att röra mig så det var verkligen inte så att jag tog graviditeten som ursäkt och satt som en padda och kommenderade. Men det är som vanligt, jag är osynlig. Sambon reagerar också och tycker synd om mig, det känns bra i alla fall, han vägrade ta mat utan sa XX ska ha först, hon behöver det.Jättemkt foglossning, sover dåligt, mår illa, svullen, blä, skit.
    Men skorpan Tur att din sambo tänkte till i varje fall.
  • Virriga V

Njaa, det där med sömnen är att ta i, sonen sover gott, fixar och donar själv en hel del så vi kan göra det som behövs. Tänker ibland "vad har jag gett mig in i? När sonen är så smidig ska man börja om"
    Kanske till att ta i för vi klär honom mm och han kan ju vara rätt trotsig emellan varven...

• Virriga V

nevadita...Grattis till er ljuvliga lilla tjej Tack för att man fick se henne.

Jag hoppas du vill berätta vad som hände sen när du orkar.

• Virriga V

Phuuu, ska snart i mina vinterkläder, hur påhittig fick man inte vara då? Gummistövlar med ullinlägg, stödstrumpor och yllestrumpor till småsvullna fötter. Thermobyxor med hängslen. STOR fleece och makens vinterjacka. Tur att huvud och händer är som vanligt
    Precis klätt på en arg tvååring full vintermundering *pust* och lämpat ut till maken.

Har rätt mycket sammandragningar, är trött + lite till men mår för det mesta bra. Hade hjärtklappning innan och var bara matt, sonen kom och såg väldigt fundersam ut.
    Sist jag var på spec-mvc blev jag lovad att inte behöva gå över tiden, känns mycket bra.

Kram på er alla

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 4