Inlägg från: Freddan |Visa alla inlägg
  • Freddan

Lolilla lolilla, var är du?

2timearound skrev 2010-02-17 08:56:15 följande:
    Jadå, jag skulle gå förstås. Jag tar det alltid som en stor ära när jag blir bjuden på ngt. Dock skulle jag väl kanske inte skruva upp förväntingarna så väldigt.
    Är jag elak så räkna med att du är korkad.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-17 08:57:15 följande:
    Det här är bra.
    " target="_blank">

Du har kollat Shrek för mycket med dina barn.
  • Freddan
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-17 09:02:03 följande:
    Jag tycker det är löjligt att hålla ett alkoholfritt bröllop bara för att man inte själv dricker. Jag dricker inte kaffe, men nog fan serverar jag kaffe åt mina gäster trots det.
    Jag håller med dig, men alldeles för många lägger alldeles för stora värderingar i begreppet alkohol. Väldigt många har en väldigt onyanserad syn på alkohol tyvärr. Misstänker att det är en fråga om ålder och begåvning.
  • Freddan

Testar lite namn nu. Vänligen hissa eller dissa.

Maja, Kajsa, Astrid, Alice, Thindrah, Elsa, Elvira

Olle, Axel, Ville, Gustav, Sigge, Emil

• Freddan
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-17 10:49:07 följande:
    Maja = helt okej, men inget mer Kajsa = får mig att tänka på en tjock, småelak flicka i glasögon Astrid = Jättefint (det ska min dotter heta) Alice = fint men ganska tantigt Thindrah = kommentarer överflödiga Elsa = Jättefint Elvira = mja. Olle = Får mig att tänka på en bonnpojk med utstående öron och låg IQ Axel = fint men lite gubbigt Ville = gillar inte. Får mig at tänka på en elak liten pojke. Gustav = Mycket fint och redigt gammalt namn Sigge = fult Emil = fint men lite gay.
    Ruskig tur att det inte är du och jag som ska ha barn ihop, för då hade det blivit en del problem inser jag.

Så Emil är gay alltså?
  • Freddan
    lokisse skrev 2010-02-17 10:53:16 följande:
    även att tänka pa vad det rimmar pa Maja, baja Kajsa, bajsa Astrid, Alice, Thindrah, Elsa, Elvira Olle, Axel, Ville, pille Gustav, Sigge, Emil
    Så att hitta ett namn som rimmar på ngt är att föredra eftersom det blir lite roligare då?
  • Freddan
    Användarnamn är för mesar skrev 2010-02-17 11:01:37 följande:
    Vad tycker du själv om de namnen då? Jag vet inte varför Emil känns gay. kanske för att det påminner om det franska Emile som låter ännu fjolligare.
    Alla ingår i den exklusivt utvalda skaran av namn som min förstfödde kan tänkas föräras. Vissa av dem är min frus påfund, vissa är mitt påfund.
  • Freddan
    lokisse skrev 2010-02-17 11:03:38 följande:
    jupp kom nu baja maja dax att ga till dagis
    Ja, jag vet. Just därför ligger det namnet på gränsen till att trilla ur från listan.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-17 11:14:06 följande:
    Som variant tycker jag Ellen eller Ella. Fina. Glöm inte mitt favvo namn Iris. Otroligt vacker. Smaka på det, Iris Ella.....mmmmmmm........
    Ella gillar jag. Det tar jag med till protokollet. Iris däremot funkar inte, även om min mormor säkert skulle bli nöjd eftersom hon hette så.
  • Freddan

25995

Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?