Inlägg från: Freddan |Visa alla inlägg
  • Freddan

Lolilla lolilla, var är du?

Hur många ungar har ni och hur många till tänker ni skaffa?

Är jag elak så räkna med att du är korkad.
  • Freddan
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-17 14:51:57 följande:
    Noll och noll.
    Du ogillar ungar lika mycket som jag ogillar husdjur?
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-17 14:52:58 följande:
    2 och 0.
      Du siktar inte på att vara med i ngt Outsiders-liknande program med 17 ungar?
  • Freddan
    lokisse skrev 2010-02-17 14:54:36 följande:
    en klar och färdig en pa gäsning och en till är önskad
    Aha, ngt att fylla ut hemmafrutiden med?
  • Freddan
    Floriano Lutrell skrev 2010-02-17 14:57:58 följande:
    Kanske ska starta en trådstart om ämnet. "Jag tänker inte skaffa barn - så det så". Gissar på att det skulle räcka för att få igång ett smärre världskrig här på FL.
    Kör på. Jag kan ikläda mig rollen som värsta agitatorn och dra igång ett riktigt bra drev mot dig.
  • Freddan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-02-17 15:20:47 följande:
    1 dotter på 1½år och en pojk i magen som filéas ut i Maj. Hade vi lyckats bli gravid för flera år sedan när vi började försöka så skulle vi nog velat ha flera men nu känns 2st lagomt. Jag tänker aldrig någonsin mera vara gravid. Har ni planer på flera?
    Svråt att planera för ett andra innan första ens är fött. Men får jag bestämma så blir det en till, dock lämnar jag över avgörandet till min fru helt och håller eftersom hon är blir värddjur.
  • Freddan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-02-17 15:27:34 följande:
    Väldigt gulligt av dig, min karls spontana reaktion efter ultraljudet var. -Tro inte att du kommer undan bara för att vi nu får en av varje. Tror mannen börjar få lite storhetsvansinne, från att utan framgång först knullat som kaniner i några år till 2st fruktlösa ivf:er så har vi nu lyckats 2ggr på raken. Själv känner jag att jag är för gammal nu för att satsa på ett fotbollslag och så är det absolut inge kul att vara på smällen för att inte tala om hur hemsk förlossningen kan bli. Apropå det har du pluggat på inför förlossningen? Har ni några speciella planer?
    Speciella planer för vad? Jag tänkte mig en förlossning som går relativt smärfritt och sedan hem.

Men visst har jag pluggat. Toalettlitteraturen det senaste halvåret har varit "Att vänta barn"-böcker.
  • Freddan
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-02-17 15:41:38 följande:
    Låter som en god plan. Tänkte planer så som snitt/vaginalt, särskild syn på smärtlindring finns ju de som vägrar även bra knark. Vi var som besatta båda två och i väntan på Eira så plöjde vi nog igenom den mesta nya graviditets och förlossningslitteraturen.
    Jag utgår att min fru - som trots allt är den som ska genomlida detta - har fullständig koll på vilka smärtlindringar hon vill ha, och hur hon vill föda. Det lägger jag mig liksom inte i. Jag litar helt och hållet på hennes omdöme.

Ngt snitt blir det iaf inte, förutsatt att allt går normalt.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-17 22:45:56 följande:
    Nu undrar jag ändå om inte Freddan är och föder? Han försvann suspekt efter lunch och har inte kommit tillbka.
    Nej, det gör han inte. Däremot har han kollat OS hela kvällen. Enligt dagens utlåtande från bm så blir det barnleverans nästa fredag eller lördag.
  • Freddan
    SimplyTheBest skrev 2010-02-17 23:28:50 följande:
    Det blev inga medaljer eller hur? Jag slutade kolla när Anja trillade i skiten.
    Nope, Anna olsson tog fjärde-platsen i damernas sprint. Annars var det inget att jubla över.
Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?