Inlägg från: Freddan |Visa alla inlägg
  • Freddan

Lolilla lolilla, var är du?

SimplyTheBest skrev 2010-02-21 14:50:39 följande:
    Oj. Var det en jobbig förlossning för din fru?
    Hennes förlossning var väl ganska normal. Rätt snabb om jag fattar rätt - typ fyra timmar. Men det var hennes smärta jag inte pallade med. Hatar att vara hälplös.
    Är jag elak så räkna med att du är korkad.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 14:51:39 följande:
    Berätta om det hemska. Är han söt, eller ser han ut som bebisar gör mest?
    Han är absolut inte ful iaf....ser mest cool och avslappnad ut.

Det hemska var just hennes mostervrål av smärta. Särskilt de sista tre..då brast det för mig.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 14:57:29 följande:
    Ja, det måste ha verit obehagligt. Men samtidigt helt naturligt. Skadade hon sig?
    Nej, ngn liten bristning men det var allt. Hon är som gjord för att föda barn.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 15:00:56 följande:
    Dåså. Det gör ont att föda. Har jag hört.....
    Ja, jag kom till den insikten igår också.
  • Freddan
    Hercule skrev 2010-02-21 15:05:05 följande:
    Grattis Freddan!
    Tack så mycket!
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 15:07:40 följande:
    Känns det annorlunda? Livet i stort alltså, eller har du inte hunnit känna efter än?
    Ngt är det som känns annorlunda, men det är svårt att sätta fingret på vad det är. Vad gäller Ville så känns han som ngt vi ska lämna tillbaka imorgon när åker hem. Så än så länge har det hela nog inte landat ännu.
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 15:14:04 följande:
    Ville? Bara plain Ville? Jag kände precis likadant. När vi skulle åka hem gick vi förbi receptionen och bara: Ehhh.......vi går nu? *frågande* Man väntade sig liksom svaret: Jaa, men lämna lillan här innan! Men de bara lät oss gå. Konstigt.
    Plain Ville helt enkelt. Vi snackar Rännstenungar här där jag är Beppe Volgers. :)
  • Freddan
    2timearound skrev 2010-02-21 15:19:40 följande:
    Freddan, har du reggat dig på cafemama? Följer du med oss dit?
    Nope, och det blir inget med det. Av två skäl:

För det första: Bara namnet på sajten säger att jag inte är välkommen

För det andra: Efter att ha skummat igenom ett gäng trådar och kommit till insikt att det är ett makalöst snuttifierat sätt som folk skriver inläggen på. Folk som jag sett här på familjeliv och som haft en skönt distansierade stil, skriver på den där anda sajten på ett sätt som jag har absolut noll intresse av. Fick känslan av ett ngt slag kollektiv larvighet liksom.
  • Freddan

Efter att ha läst på och snappat upp detta:

Café-delen är inte ett krav men har en stark association till målgruppen (fikatrådar osv)

Cafemama är en community för fikasugna kvinnor där kommunikationen främst består av dialog

så är jag helt övertyagd om att har inget där att göra. Det låter inte precis som det finns utrymme för min person där. Men det är inget jag gråter över. Ägarna/grundarna vill bygga upp en lönsam sajt som de kan tjäna större pengar på än på familjeliv.se.

• Freddan

Finns det användare härifrån som har privata intressen i att fylla på medlemslistan hos cafemama.se? Har sett ett par tre stycker som jag känner igen härifrån som jobbar rätt hårt på att "plocka" över användare.

Svar på tråden Lolilla lolilla, var är du?