• mona83

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-11-28 22:26:30 följande:
    mona: Jag hade också GBS med minstingen. De ville ha oss kvar för observation i 3 dygn efter förlossningen eftersom jag inte hann få antibiotika under förlossningen. (Såklart eftersom jag födde i undersökningsrummet. ) Men jag stod på mig, jag skulle hem direkt. För att fostret ska bli smittat av GBS ska man ha haft en långdragen förlossning EFTER vattenavgång, o min förlossning tog 90 sekunder efter vattenavgång, han är frisk sa jag. Vi åkte hem samma dag han föddes. Bevvan: Har du mycket barnasinne idag lär du aldrig bli av med det, det lovar jag. Jag är som ett stort barn hela jag. Jag leker massor, både med barnen och med mina vänner. Ibland skulle jag vilja vara den som ser mig och min vän när vi är på stan, hahaha, det finns ju inget bättre än att få andra människor att skratta!
    Jag fick antibiotika dropp vid förlossningen och kvarhållen i 3 dagar. varje dag frågade jag, får jag åka hem nu. varje dag samma svar nej det får du inte.... Trodde jag skulle börja tjuta varje gång .
    Jo jag vet att det är så, men eftersom inte Bm förklarade saker och ting utan att jag fick läsa saker och ting själv. Hon bara sa hela tiden att det var ofarligt. Då vart man ju ändå orolig, sen när man hade annat oxå som blödningar...
    Nu gick det ju bra, men jag kände inte att jag kunde njuta en dag av Leahs grav.

Leahs hinnor tog dom hål på, hände inte ett skit under öppningskedet.
    Började runt 14 dagen innan, vid 13 dagen efter var jag öppen typ 5 cm och hade sån jäkla grym ryggvärk. Bm tyckte att värkarna tog för lite. Så hon frågade om jag ville att det skulle fortsätta i samma takt eller om dom skulle ta hål. var inget svårt val .
    Doktorn vet jag inte vart dom hittat nånstanns, fumlig som tusan. Kändes bara som dom tröck tillbaka Leah upp i livmodern...
    Men sen så tog det fart, 14.25 är hon född. När jag började krysta så tog det bara tre värkar. två av dem då var inte bm där för jag fick egentligen krysta så jag väntade tills hon gick ut .
    så när huvudet var ute då kunde jag ringa på kl. hade nättrosor och den där mega bindan kvar på mig.
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-11-28 22:30:24 följande:
    Mona: Du är ju också ung. Du har ju gott om tid på dig att hitta en bra man och få fler barn. Jag tycker lite tvärtom, att ska man ha barn ska man ha dom riktigt tätt. Visst är det jobbigt när de är små, men de får så mycket nytta av varandra när de blir större, och så slipper man det där att börja om på noll igen. Nu är mina 2 och 4, och jag ser hur de blir mer och mer självständiga för varje dag som går. När de kommer upp i 10-12 årsåldern kan de göra så mycket själva. Vara hemma själva några timmar och jag kommer bli så mycket friare att göra saker för MITT liv. Men så tänker ju jag utifrån mig själv också, jag kommer för alltid att vara ensamstående och singel.
    Jo jag vet ju det, men jag vet oxå att jag har riktigt svårt att våga att ens snacka med nån av det andra könet. Men men jag letar inte. Dyker det upp nån så gör det. Annars finns ju alltid Danmark .
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-11-28 22:44:02 följande:
    Mona: Hade du propsat på att få åka hem hade du fått det. De får ju inte tvinga en att stanna, och jag är glad att jag visste detta då jag var där, annars hade jag också blivit kvar. Vi var dock tvugna att vänta på barnläkaren så han kunde informera oss om riskerna vid tidig hemgång och skriva detta i vår journal, så vi fick vänta 14 timmar från han föddes tills vi fick åka hem. Men vi bodde nära sjukhuset och jag sa att JAG märker om mitt barn inte mår bra, då är vi här på 2 minuter. Och när vi kom tillbaka för PKU testet 3'e dygnet träffade vi läkaren igen. Han sa "Ja det var ni som gick hem tidigt mot min inrådan." Ja, svarade jag. Och som du ser är mitt barn FRISKT!!!
    Nepp det hade jag troligttvis inte fått för den dagen jag skulle få åka hem så försökte dom med att hon hade gulsot och var tvungen att sola, men det tyckte inte doktorn .
  • mona83

Nehej, nu funderar jag på att sova. Var så trött förut efter städningen att jag nästan satt och sov hemma vid mammas köksbord .
    Hoppas inte att jag tog ut mig för mkt nu, är ju en dag i morron med.
    Ner på stan på skyltsöndag, julmarknad som vi går på varje år 1a advent. Man känner att julen är på antågande.
    Ska försöka få tag på ett pra vita strumpbyxor till Leahs klänning, eller det skulle säkert funka med röda oxå till en rödoch vitrutig klänning.

• mona83
    Bevabus skrev 2009-11-28 23:40:33 följande:
    Jag ska nog också gå runt på stan imorgon och bara njuta av julefriden mysigt!
    Har inga pengar att handla för på marknaden, men det har jag inte haft nått år .
    Bara mysigt att gå där och känna att julen är på g . En av dom mysigaste högtiderna på året, om man borser från det där med att man ska hitta julklappar....
    Men det är väl då hela familjen är samlad . Vi firar jul två dagar efter varandra,med barnens farmor och farfra och släkten på den sidan. Där är det jätte mysigt på julen. Dom har en sån gemenskap i deras släkt, har aldrig varit med om det förän jag träffade barnens pappa.
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-29 00:23:16 följande:
    På tal om sagor.. Jag såg en bok på Bokia som jag MÅSTE köpa till ungarna. Alla disneys klassiska sagor samlade . För bara 149:-  .. Jag ska fan köpa den.Ooooh vad jag ska läsa o läsa o läsa för barnen
    Åh jag ska nog gå och kolla på den, kan ge ungarna den i julklapp tillsammans .
    Har hittat en varsin julklapp till dom, så nu är min jul räddad
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-29 11:58:00 följande:
    Ja visst är det mysigt konstigt december-väder dock...bara dimma ute idag...jag gillar visserligen dimma men känns lite fel nu när det närmar sig jul...
    Ja idag var det inget vidare jul väder....

När vi gick in i värmen och satte oss på en bänk och käkade lite frukt så kom jag och tänka på Mj. Tänkte på hur mkt han säkert älskade julen, umgås med sina nära och kära. Så tänkte jag på hans familj nu hur deras jul kommer se ut i år .
    Direkt kändejag mig jätte lessen, all julstämning var helt bortblåst....
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael