All we want for Christmas is Michael
Ogabinne skrev 2009-11-28 22:26:30 följande:
mona: Jag hade också GBS med minstingen. De ville ha oss kvar för observation i 3 dygn efter förlossningen eftersom jag inte hann få antibiotika under förlossningen. (Såklart eftersom jag födde i undersökningsrummet. ) Men jag stod på mig, jag skulle hem direkt. För att fostret ska bli smittat av GBS ska man ha haft en långdragen förlossning EFTER vattenavgång, o min förlossning tog 90 sekunder efter vattenavgång, han är frisk sa jag. Vi åkte hem samma dag han föddes. Bevvan: Har du mycket barnasinne idag lär du aldrig bli av med det, det lovar jag. Jag är som ett stort barn hela jag. Jag leker massor, både med barnen och med mina vänner. Ibland skulle jag vilja vara den som ser mig och min vän när vi är på stan, hahaha, det finns ju inget bättre än att få andra människor att skratta!Jo jag vet att det är så, men eftersom inte Bm förklarade saker och ting utan att jag fick läsa saker och ting själv. Hon bara sa hela tiden att det var ofarligt. Då vart man ju ändå orolig, sen när man hade annat oxå som blödningar...
Nu gick det ju bra, men jag kände inte att jag kunde njuta en dag av Leahs grav.
Leahs hinnor tog dom hål på, hände inte ett skit under öppningskedet.
Började runt 14 dagen innan, vid 13 dagen efter var jag öppen typ 5 cm och hade sån jäkla grym ryggvärk. Bm tyckte att värkarna tog för lite. Så hon frågade om jag ville att det skulle fortsätta i samma takt eller om dom skulle ta hål. var inget svårt val .
Doktorn vet jag inte vart dom hittat nånstanns, fumlig som tusan. Kändes bara som dom tröck tillbaka Leah upp i livmodern...
Men sen så tog det fart, 14.25 är hon född. När jag började krysta så tog det bara tre värkar. två av dem då var inte bm där för jag fick egentligen krysta så jag väntade tills hon gick ut .
så när huvudet var ute då kunde jag ringa på kl. hade nättrosor och den där mega bindan kvar på mig.