• mona83

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2009-11-24 21:04:59 följande:
    haha det var det Sune förslog "ska du göra en kaka pappa?"
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 21:08:34 följande:
    hmm det låter som att det är, jag minns när jag fick mitt bältros i byxlinningen, uSCH säger jag bara. Det gjorde ont, det kliade jag var tvungen och låna mammas tröjor och använda mina stora t-shirtar som jag sover i för att jag inte kunde ha något som satt emot på bältrosen för att det gjorde så jävla ont.. BLä.. Har någon av er haft bältros? Jag fick mitt förra året runt januari/februari..
    Nej det tror jag inte, mina barn har inte ens vattkoppor än....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 21:31:03 följande:
    okej :O men alla får ju inte vattkoppor
    Det trodde jag att man fick. Man får ju inte bältros om man inte har haft vattkoppor tex.
    Vattkoppor kan man bara få en ggr, om man inte bara får enska vattkoppor. Då kan man få det igen. Skulle man få vattkopsliknade sen så är det bältros. iaf så mamma förklarat det. Min ena kusin har haft bältros vet jag....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 21:43:36 följande:
    Eftersom jag har haft vattkoppor när jag var mindre så kunde jag få bältros, bältros och vattkoppor är samma virus, det är bara så att viruset ligger och "soveR" och väntar på att vakna igen.. Den som inte har haft vattkoppor som liten kan få vattkoppor om den personen har mött en person som har har vattkoppor eller den som har bältros.. Men det ligger en liten myt i allt, folk har sagt att bältros inte kan smitta från bältros till bältros men det kan det eftersom min mormor hade bältros och hon smittade mig och jag fick bältros.
    Det var typ nästan så jag skrev i mitt inlägg med....

Men alltså vattkoppor smittar ju så varför skulle intye bältros kunna göra det?
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 21:48:05 följande:
    ja jag menar det, skit skumt :S men det smittar till vattkoppor.. Men det smittar ju så... Det är ju ingen myt...
    Men jag tror inte bältros är så jätte vanligt att få, man hör ju nästan aldrikg om att nån har det.

Vattkoppor har jag hört ska göra ont att få som vuxen :-/.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-24 21:58:01 följande:
    Nej och det är jätteovanligt att en under 50 får det.. Så jag ska egetnligen inte ha fått det..
    Ibland händer et bra kosntiga saker
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-24 22:27:24 följande:
    nu har nog booboo somnat...
    fan fan, jag kom ju på att This is it är nästan 2 timmar lång, då komer jag i säng 1 och ska upp typ kavrt i 7 :-/. tror du man vågar vänta med filmen tills i morron? Vill ju se den
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-24 22:58:43 följande:
    aarå gör så om inte den länken fungerar imorgon så kan jag leta reda på en ny åt dig som funkar
    Schysst
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-24 22:58:43 följande:
    aarå gör så om inte den länken fungerar imorgon så kan jag leta reda på en ny åt dig som funkar
    Men jag ska ha länken upp så jag kan pröva i morron kväll....
  • mona83

nehej man kasnke ska ta och lägga sig.....

Just det ja, min bil kommer INTE kosta mig runt 8000, den kommer att bli ganska billig att laga. Brorsan ska fixa den, hjälpa mig fixa beg delar där det går. sen kör han ut den till landet och fixar den. Så skulle jag ge honom så mkt som jag har råd med som tack för hjälpen .
    Nu vart resten av året genast lite bättre mäåste jag säga

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael