Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

"Minnesmynt som hedrar Michael Jackson, 99 kr"...
    Ni menar minnesmynt som NI tjänar pengar på.
    Kom igen när ni sätter hans ansikte på ett riktigt mynt, DÅ kan ni snacka hedra.

• Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 20:09:27 följande:
    Jag får hellre svinis känns det som än att vaccinera oss. Vad gör man om det muterar och vaccinet ändå inte skyddar? Dessutom kan man få svinis fast man är vaccinerad och man kan fortfarande sprida smittan vidare trots vaccin...Sen så måste man ändå vaccinera om sig om sisodär 9 månader igen...
    Precis, och att vaccinera sig med ett vaccin som inte är säkert 1 gång om året, inte bara ui sig själv och sina barn vill jag inte riskera. Kolla in soldaterna i Gulf kriget!
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 20:16:20 följande:
    Jag vill deffinitivt inte riskiera att ungarna får nått skit om x antal år om det skulle visa sig att det fanns biverkningar av vaccinet. I dte här fallet känns det som att OM nått av barnen skulle dö av svinis så skulle man aldrig för¨låta sig själv sammtidigt OM dom skulle få nått skit efter vaccinet så skulle man inte förläåtra sig för det.... Är ju inget som säger heller att man ens får svinis....
    Precis. Det är det som klämmer lite. OM någon av barnen skulle få svinis och bli RIKTIGT SJUKA av det, skulle jag må skit eftersom folket runtikring skulle säga "jag sa ju att du skulle vaccinera". Men om jag vaccinerar och det visar sig om 20 år att mina barn inte själva kan få barn? Hur skulle jag må då? Nej... minst 300 000 svenskar har redan haft svinis utan att dö eller bli ruskigt sjuka, och vi blir väldigt sällan sjuka så jag förlitar mig helt enkelt på att vi har så pass bra immunförsvar att vi klarar oss undan utan eller lindrigt och sedan får jag bara hoppas.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 20:17:00 följande:
    Är den eng Moonwalk bra? Mkt Mj magi i den?
    Ja visst är det det! Jag känner M i vartenda ord jag läser. Jag är väldigt glad över att jag köpte den engelska. Jag bokade ju också en bok från antikgrisarna o den var väl på svenska så det var väl tur att jag inte fick den så jag hann ta mitt förnuft till fånga.

Jag blir glad när jag läser den.
  • Ogabinne

Tummen upp för CDON som skickade med ett fint bokmärke när jag köpte Moonwalk. Att det var reklam på baksidan struntar jag i, tyckte det var jättesött.

• Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 20:23:54 följande:
    Jag tror faktkist ALDRIG att vi har haft den vanliga influensan, vinterkräksjukan har vi aldrig ens fått och Fågelsjukan såg vi aldrig till fast den skulle ju slå till...
    Inte vi heller. Och jag har badat i magsjukekräk när barnen varit sjuka o har inte haft maginfluensa på kanske 10-12 år.
  • Ogabinne

Det gör mig ledsen att läsa michaels ord om hur nära han och jermaine var under deras uppväxt. Hur de alltid delade rum under turneringarna och stod varandra närmast u hela gruppen... har liksom fortfarande inte smält låten och uttalandena J gjort om M i vuxen ålder.

• Ogabinne

Grönsiska: Har du läst om Gulf War Syndrome? I dag har väldigt många av soldaterna från Gulf War kroniska sjukdomar och problem som kan bero på vaccinet de gavs, ett vaccin som stressades fram och inte utreddes långsiktigt. Precis som detta vaccinet har gjorts. De lider idag av trötthet, förlorad muskelkontroll, huvudvärk, yrsel och förlust av balans, minnesproblem, muskel-och ledvärk, matsmältningsbesvär, hudproblem. Bara ett urval av de kroniska besvären de utstår dagligen idag.

Att ta vaccinet är inte fel, det är rätt för personen som gör valet. Likväl som det är rätt för de personer som inte tar vaccinet. För mig är det för mycket som står på spel för att jag ska våga spruta in detta i mitt och mina barns kroppar. En risk bland många många många är sterilitet.

Nu har ni redan tagit vaccinet, och antagligen kommer ni inte få några av nedanstående biverkningar. Likväl som att vi som inte tagit det antagligen inte kommer dö av svininfluensan.

Men om de som inte förstår hur vi inte kan vaccinera oss läser riskerna så kanske de kan förstå oss på ett annat sätt? Jag vet inte. Jag respekterar allas beslut, oavsett om de väljer att ta eller inte ta vaccinet, jag vill inte vända någon, bara berätta hur jag själv kommit fram till mitt beslut.

På läkemedelsverket kan man läsa om biverkningarna som vaccinet kan ge.

Influensaliknande symtom
    Allergiska reaktioner  
    Andnöd  
    Feber  
    Huvudvärk  
    Domningar  
    Allvarlig allergisk chock  
    Nässelutslag  
    Hudsvullnader  
    Dödsfall  
    Yrsel  
    Illamående  
    Buksmärtor  
    Hudförändringar  
    Värmesvallningar  
    Lokal reaktion  
    Smärta  
    Temperaturstegring  
    Frossa
    Högt blodtryck  
    Hjärtklappning  
    Kräkningar  
    Smakförändringar  
    Ansiktsförlamning  
    Ledsmärta  
    Hjärtstillestånd  
    Bensmärta  
    Bröstsmärtor  
    Stroke  
    Diarré  
    Röda
    komplexa hudutslag  
    Epilepsianfall  
    Blåmärken  
    Heshet  
    Hosta  
    Hudutslag  
    Lågt blodsocker  
    Klåda  
    Medvetslöshet  
    Lymfkörtelsvullnad
    Migrän  
    Muskelsvaghet  
    Muskelvärk  
    Lunginflammation  
    Psykisk påverkan  
    Känslorubbningar  
    Svimningstendens  
    Svullnad i munhåla och svalg  
    Synrubbningar  
    Tungsvullnad  
    Värk  
    Ögonirritation

• Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 22:37:32 följande:
    Jag hade väl inte mer att säga om den saken egentligen.Fick ju iaf fram att jag hade läst att Jermaine och Mj stod varandra nära. Att jag tyckte det var så konstigt att han bla hade gjort den där låten därför :-/. Det som står i sv Moonwalk har ju inte så många ord som man känner är Mjs ord. Tyckte däremot att Joe var ganska elak, när Mj och Jermaine låg och sov och han släppte in tjejer på deras rum :-/
    Ja... Jävla gubbe.
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-03 22:40:28 följande:
    Vissa ställen som skriver att barn som fortfaranade har hjärnor som växer kan få autism. Stämmer det eller är dte bara bluff? I vårat fall finns det i släkten, en av barnens farbröder har autism....
    Jag vet faktiskt inte. Det cirkulerar ju väldigt mycket just nu, sådana saker. Jag vågar inte säga något om det är sant eller inte, jag går på det läkemedelsverket gått ut med. MEN, personligen så tror jag inte att det är omöjligt. Det är ett gift vi sprutar in, där finns både influensaviruset, och kvicksilver. 1 mikrogram kvicksilver tar kroppen 90 år att bryta ner, i vaccindosen finns 5 mikrogram kvicksilver. Tar vi vaccinet varje år, kan du ju tänka dig hur mycket kvicksilver vi till slut har lagrat i kroppen.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael