• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-02-05 21:56:12 följande:
    Jag tog trombyl första veckorna och jag började morgonen efter ET för jag skulle just ta de på morgonen men slutade med dessa efter några veckor för att jag inte mådde bra av de. Hoppas du är ruvare snart, då blir det i sådant fall en höstbebis Bette
    Ja tänk! Det skulle bli en novemberbebis isf. Kram
    Väntar på ÄD i v.6
  • Emmylou

Hej på er!

villsågärna- Förstår om du haft svårt att sova i natt, det är ju SÅÅÅÅÅ spännande!!!

Jag är magsjuk.. Vi år pizza i går, jag tror att den var boven. Men, en & annan lösgodis slank ner också så man vet ju inte (små sjuka barnhänder som kladdat på ?godiset, eller stora vuxenhänder för den delen?). Vaknade i kl 03.30 i natt & mådde illa. 05 gick jag upp & gjorde effektivt av med allt jag hade i kroppen, both ways.. (ursäkta den detaljen...). Jag har varit helt slut i dag. Jag är aldrig magsjuk. Adam är på bättringsvägen & maken är hemma. Men, det är jättejobbigt att inte orka mysa med sitt barn! Han har tittat förvånad på mig, sett lite ledsen ut.

Hoppas ni mår bra allihop & att ni får en mysig lör.kväll. Kram

• plupp06

Emmylou: Urk, stackare som åkt på magsjuka, both ways dessutom låter mindre trevligt. Krya på dig!

• Emmylou

Hej på er!

Tack för kryapå-hälsningar, det hjälpte.

Efter en natt med orolig, ond mage känner jag mig bättre. I morse var det makens tur.. Jag tror att det var lösgodiset som var boven. Jag nämnde det till maken i går, att antingen är det pizzan eller lösgodiset. Adam har ju varit sjuk så vi har inte träffat några människor sedan BVC-besök i onsdags. Magsjuka tar inte 3 dygn på sig att bryta ut. Hur som haver år maken glatt av godispåsen i går också, demonstrativt stoppade han en godis i munnen när jag sa att det kan vara godiset. Det ångrar han i dag. Först fick jag panik när maken i morse, innan vi gått upp,  sa att han måste gå & kräkas. Hur ska jag orka ta hand om A i dag var min tanke, men nu när jag känner att åtminstone hälften av energin är tillbaka så tackar jag min lyckliga stjärna att vi inte blev sjuka samtidigt!!!

Jag är så glad att A inte smittats, jag tror & hoppas så att han ska slippa!

Ha en mysig söndag allihop! Kram Kram

• Brikken

Hej!

Vi var också andra mottagarpar och fick 6 ägg varav 5 (!!!) befruktades, 4 blev TOPP ägg varav det ena sattes in och de andra 3 frös ner. Vad jag förstår så är det inte antalet ägg som är det viktiga utan kvaliten. Vårt resultat var visst väldigt bra om jag förstpd det rätt.

Är idag på ruvningsdag 10 och är trött, har svullna & ömma bröst - sen om det beror på alla hormoner som jag tar eller om det är tecken på att det fastnat vet vi om 6 dagar!

Lycka till imorgon och sen på onsdag!

• Bette
    Emmylou skrev 2010-02-07 09:22:09 följande:
    Hej på er! Tack för kryapå-hälsningar, det hjälpte.   Efter en natt med orolig, ond mage känner jag mig bättre. I morse var det makens tur.. Jag tror att det var lösgodiset som var boven. Jag nämnde det till maken i går, att antingen är det pizzan eller lösgodiset. Adam har ju varit sjuk så vi har inte träffat några människor sedan BVC-besök i onsdags. Magsjuka tar inte 3 dygn på sig att bryta ut. Hur som haver år maken glatt av godispåsen i går också, demonstrativt stoppade han en godis i munnen när jag sa att det kan vara godiset. Det ångrar han i dag. Först fick jag panik när maken i morse, innan vi gått upp,  sa att han måste gå & kräkas. Hur ska jag orka ta hand om A i dag var min tanke, men nu när jag känner att åtminstone hälften av energin är tillbaka så tackar jag min lyckliga stjärna att vi inte blev sjuka samtidigt!!!   Jag är så glad att A inte smittats, jag tror & hoppas så att han ska slippa!   Ha en mysig söndag allihop! Kram Kram
    vad skönt  att du mår bättre idag. aldrig kul med magsjuka.

kram bette
  • Bette
    Brikken skrev 2010-02-07 12:01:58 följande:
    Hej! Vi var också andra mottagarpar och fick 6 ägg varav 5 (!!!) befruktades, 4 blev TOPP ägg varav det ena sattes in och de andra 3 frös ner. Vad jag förstår så är det inte antalet ägg som är det viktiga utan kvaliten. Vårt resultat var visst väldigt bra om jag förstpd det rätt. Är idag på ruvningsdag 10 och är trött, har svullna & ömma bröst - sen om det beror på alla hormoner som jag tar eller om det är tecken på att det fastnat vet vi om 6 dagar! Lycka till imorgon och sen på onsdag!
    hoppas innerligt att det tagit sig{#lang_emotions_flower}.

kram bette
  • Emmylou
    Hej!Vi var också andra mottagarpar och fick 6 ägg varav 5 (!!!) befruktades, 4 blev TOPP ägg varav det ena sattes in och de andra 3 frös ner. Vad jag förstår så är det inte antalet ägg som är det viktiga utan kvaliten. Vårt resultat var visst väldigt bra om jag förstpd det rätt.Är idag på ruvningsdag 10 och är trött, har svullna & ömma bröst - sen om det beror på alla hormoner som jag tar eller om det är tecken på att det fastnat vet vi om 6 dagar!Lycka till imorgon och sen på onsdag!
    Hoppas på + om 6 dagar, Lycka Till!
  • villsågärna38
    Hej! Vi var också andra mottagarpar och fick 6 ägg varav 5 (!!!) befruktades, 4 blev TOPP ägg varav det ena sattes in och de andra 3 frös ner. Vad jag förstår så är det inte antalet ägg som är det viktiga utan kvaliten. Vårt resultat var visst väldigt bra om jag förstpd det rätt. Är idag på ruvningsdag 10 och är trött, har svullna & ömma bröst - sen om det beror på alla hormoner som jag tar eller om det är tecken på att det fastnat vet vi om 6 dagar! Lycka till imorgon och sen på onsdag!
    Oh va spännande - hoppas på ett plus för er Vi vet att det är kvaliteten på äggen som räknas och att ett större antal inte alls behöver vara bättre men det vi är så rädda för är att det inte ska bli något till oss alls. Vi har redan haft så många motgångar i barnverkstan, sex ivf:er och ett MA sen tidigare, så en motgång igen känns urjobbig. Speciellt efter sex veckors jättejobbig hormonbehandling. Men vi försöker hålla hoppet uppe även om det kommer att bli grymt svårt att sova i natt... Så enormt nervöst!! Kan inte tänka på något annat just nu. Kram
    Väntar på ÄD i v.6
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6