• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • villsågärna38

Ja, det funkar faktiskt att gråta och tillåta sig vara riktigt ledsen. Tror inte att jag skulle må ok idag om jag hade hållit det inom mig, tur att jag kunde åka hem från jobbet och bara bryta ihop. Och sen ska det bli sååå skönt att slippa hormonerna snart. Bara 10 dagar med progesterontabletter och östrogen så är jag "normal" igen. Ja vi börjar nog se ljuset i tunneln tror jag. Sen åker vi bort på resort i mars en vecka och slappar jag och maken Lääängtar!!! Kollar på hotellet när jag vill trösta mig lite.
    www.ving.se/charteraccomodationinfo
    Kramar

Väntar på ÄD i v.6
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 18:53:46 följande:
    Ja, det funkar faktiskt att gråta och tillåta sig vara riktigt ledsen. Tror inte att jag skulle må ok idag om jag hade hållit det inom mig, tur att jag kunde åka hem från jobbet och bara bryta ihop. Och sen ska det bli sååå skönt att slippa hormonerna snart. Bara 10 dagar med progesterontabletter och östrogen så är jag "normal" igen. Ja vi börjar nog se ljuset i tunneln tror jag. Sen åker vi bort på resort i mars en vecka och slappar jag och maken Lääängtar!!! Kollar på hotellet när jag vill trösta mig lite. www.ving.se/charteraccomodationinfo?ItemId=13... Kramar
    Åh vad underbart det såg ut!! Jag vill också följa med! Jag längtade redan massor efter våren, det accelererade rakt upp i himlen nu kan jag säga Ni har ju inte bara april & ÄD att se fram emot, vilken underbar ide´att åka iväg & bara ha det skönt. Det är ni värda! Kram
  • Brikken

Villsågärna: önskar dig all lycka till när det snart blir er tur igen och denna gång som första mottagarpar, måtte det bli en massa guldägg!

För mig som är ny i er tråd så är det skönt att se allt stöd och hopp ni ger varandra.
    Jag har till och från känt mig så ensam och inte vetat om någon/några som faktiskt lyckats med ÄD...
    För mig var IVF aldrig ett alternativ, och när jag läser en del av era långa historier är jag glad att det blev ÄD med en gång - hoppas nu bara att det lyckas :) Vi har försökt få barn i 2.5 år men det är faktiskt mindre än 1 år sen vi ställdes i kö. Anledningen till att det gått så fort för oss är mina 2 underbara vänner som donerat till några av er därute så vi fick komma längre fram i kön.

• villsågärna38
    Emmylou skrev 2010-02-09 19:04:18 följande:
    Åh vad underbart det såg ut!! Jag vill också följa med! Jag längtade redan massor efter våren, det accelererade rakt upp i himlen nu kan jag säga Ni har ju inte bara april & ÄD att se fram emot, vilken underbar ide´att åka iväg & bara ha det skönt. Det är ni värda! Kram
    Har visualiserat en barnvagn idag också - tycker om dina idéer. Gillar boken The secret och den handlar mycket om det. Att se det framför sig. På nåt sätt ska det gå. Om det är via ÄD eller på sikt via adoption (vi står i kö sen ett år) får vi se men någon gång ska vi ha barn jag och min man Kramar
    Väntar på ÄD i v.6
  • villsågärna38
    Brikken skrev 2010-02-09 19:12:13 följande:
    Villsågärna: önskar dig all lycka till när det snart blir er tur igen och denna gång som första mottagarpar, måtte det bli en massa guldägg! För mig som är ny i er tråd så är det skönt att se allt stöd och hopp ni ger varandra. Jag har till och från känt mig så ensam och inte vetat om någon/några som faktiskt lyckats med ÄD... För mig var IVF aldrig ett alternativ, och när jag läser en del av era långa historier är jag glad att det blev ÄD med en gång - hoppas nu bara att det lyckas :) Vi har försökt få barn i 2.5 år men det är faktiskt mindre än 1 år sen vi ställdes i kö. Anledningen till att det gått så fort för oss är mina 2 underbara vänner som donerat till några av er därute så vi fick komma längre fram i kön.
    Ja det här är en bra tråd - man får jättemycket stöd när man behöver det. Välkommen hit och hoppas att det går vägen för dig Kramar
    Väntar på ÄD i v.6
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 19:12:17 följande:
    Har visualiserat en barnvagn idag också - tycker om dina idéer. Gillar boken The secret och den handlar mycket om det. Att se det framför sig. På nåt sätt ska det gå. Om det är via ÄD eller på sikt via adoption (vi står i kö sen ett år) får vi se men någon gång ska vi ha barn jag och min man Kramar
    Det är klart att du kommer få barn via ÄD. Du kommer säkerligen få ett plus i vår om inte då så får du ett i år.

Massa kramar

Bette
  • Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-09 19:12:17 följande:
    Härligt! Där ska du gå med ert barn i en riktig barnvagn sen. Bra att ni har adoptionsplaner om det inte blir bio-barn. Det var den känslan, att på något sätt får vi vårt efterlängtade barn, som höll mig uppe genom alla år av misslyckade försök & längtan. Kram & hoppas du kan sova i natt Vännen!
  • RedTopaz

En fråga till er?
    Hur mycket får ni veta om donatorn? Hår/ ögonfärg? Ålder? Osv?

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • plupp06
    RedTopaz skrev 2010-02-09 21:50:09 följande:
    En fråga till er?Hur mycket får ni veta om donatorn? Hår/ ögonfärg? Ålder? Osv?
    Det enda vi fick reda på var åldern på donatorn, fast först när vi blivit gravida inte innan. De matchar längd, ögon-och härfärg så gott det går, jag som är blåögd får exempelvis inte en brunögd donator.
  • plupp06
    Brikken skrev 2010-02-09 19:12:13 följande:
    Villsågärna: önskar dig all lycka till när det snart blir er tur igen och denna gång som första mottagarpar, måtte det bli en massa guldägg!För mig som är ny i er tråd så är det skönt att se allt stöd och hopp ni ger varandra.Jag har till och från känt mig så ensam och inte vetat om någon/några som faktiskt lyckats med ÄD...För mig var IVF aldrig ett alternativ, och när jag läser en del av era långa historier är jag glad att det blev ÄD med en gång - hoppas nu bara att det lyckas :) Vi har försökt få barn i 2.5 år men det är faktiskt mindre än 1 år sen vi ställdes i kö. Anledningen till att det gått så fort för oss är mina 2 underbara vänner som donerat till några av er därute så vi fick komma längre fram i kön.
    Kul att du hittat hit! Vilka underbara vänner du har som hjälpt dig fram i kön, 2 stycken dessutom!! Är du på gång nu med ÄD? Vi har gjort ett försök på Huddinge i höstas och det lyckades
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6