• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • villsågärna38

Hej vänner! En liten fråga bara... Ni mer erfarna på ÄD - vad hade ni för Progynondos när ni gick på HS? Jag tar 2 mg 3 ggr dagligen men har läst att många som gjort ÄD utomlands tar fyra om dagen ist. Hade ju en slemhinna som var 8 mm i tisdags morgon och funderar på om jag kanske borde öka dosen till fyra om dagen nu de sista dagarna inför onsdag för att vara på säkra sidan? HS menade att det räckte med tre om dagen men man blir ju lite osäker då många har andra doseringar. Blir nervös att den inte ska vara tillräckligt tjock. Kanske bara är allmänt nojig och hispig idag men svara gärna om ni har några kloka erfareneter Kramar på er alla!!!

Väntar på ÄD i v.6
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-07 14:38:15 följande:
    Hej vänner! En liten fråga bara... Ni mer erfarna på ÄD - vad hade ni för Progynondos när ni gick på HS? Jag tar 2 mg 3 ggr dagligen men har läst att många som gjort ÄD utomlands tar fyra om dagen ist. Hade ju en slemhinna som var 8 mm i tisdags morgon och funderar på om jag kanske borde öka dosen till fyra om dagen nu de sista dagarna inför onsdag för att vara på säkra sidan? HS menade att det räckte med tre om dagen men man blir ju lite osäker då många har andra doseringar. Blir nervös att den inte ska vara tillräckligt tjock. Kanske bara är allmänt nojig och hispig idag men svara gärna om ni har några kloka erfareneter Kramar på er alla!!!
    Jag tycker det låter som om din slemhinna är bra, om den är treskiktad också. Jag tog fyra per dag, min slemhinna var 7 mm och tre skiktad vid insättning och jag har min lilla kille här. Det är inte slemhinnan som är det viktigaste, det viktigaste är att embryona är av bra kvalitet, att skalet runt embryona är tunna och fina, de spricker (hatch) innan de fäster i slemhinnan. Det finns de som utomlands väljer assisted hatching, vilket innebär att de tar hål manuellt på skalet.

Vi fick ju två embryon tillbaka varav ett var 8 celligt och ett 10 celligt, vi var på AVA kliniken i Riga.

Bette
  • villsågärna38
    Bette skrev 2010-02-07 15:28:40 följande:
    Jag tycker det låter som om din slemhinna är bra, om den är treskiktad också. Jag tog fyra per dag, min slemhinna var 7 mm och tre skiktad vid insättning och jag har min lilla kille här. Det är inte slemhinnan som är det viktigaste, det viktigaste är att embryona är av bra kvalitet, att skalet runt embryona är tunna och fina, de spricker (hatch) innan de fäster i slemhinnan. Det finns de som utomlands väljer assisted hatching, vilket innebär att de tar hål manuellt på skalet. Vi fick ju två embryon tillbaka varav ett var 8 celligt och ett 10 celligt, vi var på AVA kliniken i Riga. Bette
    Ok, skönt att höra. Vet att det inte är det viktigaste men det är ju ändå viktigt att den inte är för tunn. Jag hade 8 mm i tisdags och treskiktad så då borde det ju inte vara några problem. Så hispig idag bara. Även om vi gjort detta så många gånger själva så blir man aldrig rutinerad känslomässigt... Kram
    Väntar på ÄD i v.6
  • plupp06
    Hade samma som dig dvs 2mg x 3 st dagligen. Min slemhinna var 7 mm vid VUL 1 vecka innan insättningen. Vad den var vid ET vet jag faktiskt inte men de sa att den såg ok ut.
  • AmelieS
    Jag har också tagit 3x2mg vid mina tre cykler med progynon och min slemhinna var mellan 6-8 mm och treskiktad så det var bra tyckte de i Uppsala där jag gjort mina två behandlingar plus en testcykel. Jag tycker du ska vara nöjd som det är. Hoppas du kan sova i natt men förstår att du är nervös. Kram.
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-02-07 16:00:47 följande:
    Ok, skönt att höra. Vet att det inte är det viktigaste men det är ju ändå viktigt att den inte är för tunn. Jag hade 8 mm i tisdags och treskiktad så då borde det ju inte vara några problem. Så hispig idag bara. Även om vi gjort detta så många gånger själva så blir man aldrig rutinerad känslomässigt... Kram
    Du får uppdatera här imorgon om vad som händer i veckan.

Kram

Bette
  • villsågärna38

Pirr, pirr... kan inte koncentrera mig på något annat, kan inte äta, jättesvårt att sova i natt. Var tvungen att ta ett glas vin till slut för att somna och jag som bestämt att jag inte skulle dricka nån alkohol veckan innan ÄD... ja, ja... man måste ju sova också för att orka. Maken lämnade sitt prov vid 8/8.30 imorse. Nu väntar vi bara på besked. Kramar till er alla!!!

Väntar på ÄD i v.6
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-08 09:51:55 följande:
    Pirr, pirr... kan inte koncentrera mig på något annat, kan inte äta, jättesvårt att sova i natt. Var tvungen att ta ett glas vin till slut för att somna och jag som bestämt att jag inte skulle dricka nån alkohol veckan innan ÄD... ja, ja... man måste ju sova också för att orka. Maken lämnade sitt prov vid 8/8.30 imorse. Nu väntar vi bara på besked. Kramar till er alla!!!
    Tänker på dig, hoppas de ringer snart med positivt besked.

Lite vin är ingen fara, är ju bra för cirkulationen
  • villsågärna38

Vi fick precis besked om att äggen inte räckte Hade varit ett 15-tal blåsor men så många tomma att det blev långt under 10 i slutändan. Bara gråter, åkt hem från jobbet. Det är vårt sjunde misslyckande förrutom alla vanliga månader med mens sen vi började försöka för snart fyra år sen. Vet att det här var en chansning men just nu håller jag på att gå sönder inombords. Vet inte hur jag ska orka gå vidare.... tror att jag måste sjukskriva mig. Efter sex veckors hormonh-vete så är jag så slutkörd både mentalt och fysiskt att jag inte orkar mer nu. Väcker upp så mycket av gamla misslyckanden, vårt sena MA, alla minus, misslyckade ivf:er. Kram {#lang_emotions_cry}

Väntar på ÄD i v.6
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6