Inlägg från: alvaereva |Visa alla inlägg
  • alvaereva

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

Mamma Cia skrev 2009-11-17 09:49:24 följande:

Att ni tar det så bra ! Ni ser ju på saken med ett öppet sinne.. Ni resonerar förnuftigt, som att inte ta bort dottern från förskolan, se till att det sköts rätt utan att hänga ut nån. Jag hade nog inte sett det så, jag hade nog blivit låst av min ilska för att det öht hände ! Ni tänker ju sunt, hänger du med på vad jag menar nu ?
    jag är med, och tackar för dina ord
  • alvaereva
    Starkast skrev 2009-11-18 12:20:33 följande:
    Håller med. Ni är stentuffa, både små och stora Personligen skulle jag aldrig vara så tuff, utan själ varit mitt barn minst en vecka på dagis efter en sån händelse och verkligen se att löftena fungerade och mitt barn var trygg.
    alla är vi pragmatiker ju. jag tror inte det skulle hjälpa om vi var där och kollade att dom gjorde allt "rätt". så fort man vänder ryggen till så kan ju folk släppa på det.
    dock litar jag på min dotters personal.
    dom är genombra människor alla tre och förtjänar både blommor och eloge efter att ha skött det här så bra efter händelsen!
    vi har fått alla papper på ändrade rutiner och allting och det ser riktigt bra ut. dessutom kommer kommunen komma dit och göra en utredning och observera. så vad skulle det hjälpa om även jag satt i ett hörn?
  • alvaereva

Vi tackar så mycket för allt stöd vi fått här i tråden!

Nu har det gått tre veckor och vår dotter är som vanligt igen
    Hennes hår har börjat växa ut, hon är helt sticksig på sina håll på huvudet Alla märken är borta förutom bitmärket i pannan, som aldrig kommer att försvinna. Dock kommer hon få ersättning för det, rätt bra sådan då hon är dubbelförsäkrad.

Hon har faktiskt sett pojken flera gånger, och han har sett henne. Ingen av dom känner igen varandra.
    Därför har vi sagt att dom inte behöver hållas åtskilda, sålänge han har världens superkoll på sig från personalen.
    Vi är jätteglada för hur bra dagis har hanterat den här situationen. Visst, det skulle inte hänt från början, men nu gjorde det det iallafall.
    Deras rutiner har setts över och ändrats, kommunen kommer gå in och observera och pojken får hjälp av psykolog.
    Det känns som att allt har blivit till det bättre.

En parentes i det hela är också att vi lyckades hålla oss flytande och lämna in tentor och sånt i tid trots att vi var helt skakade av situationen.

Vi känner på något vis att den här händelsen har fått oss att gå stärkta ur alltsammans. Vi är grymma, vår dotter är en tuffing, och en pojke som behöver hjälp har fått det!

• alvaereva
    Hemmaföräldern skrev 2009-12-09 18:14:48 följande:
    Ärret kan ni kanske fixa hos plastikkirurg när hon blir äldre :)
    äh. ärr får man många här i livet.
    visst är det tråkigt men det är inte som om det förstör hennes utseende.
    hon reder sig nog utan det
  • alvaereva
    Hemmaföräldern skrev 2009-12-09 18:20:29 följande:
    Ok. Tänkte bara tipsa eftersom jag fick intrycket att ärret var väldigt djupt och skulle komma att finns kvar plus att det satt väldigt synligt.
    ja det syns tydligt, mitt i pannan! kommer nog sitta för resten av livet.
    men jag hoppas att hon inte lägger ner för mycket tanke på det sen när hon blir mer medveten.
  • alvaereva
    alvias78 skrev 2009-12-09 18:49:18 följande:
    Fy! Vilken hemsk upplevelse för både ert barn, er och personal. Tänker så på er lilla tjej - men hon verkar vara tuff och klara detta. Tror de att hon kommer minnas denna händelse?
    Det är över en månad sen nu och hon pratar fortfarande om det.
    Hon berättar om att en stor pojke har dragit henne i håret och att hon fick ajaj där och att hon är ledsen.

Men hon vågar nu vara själv på sitt rum, hon får inte panik lika ofta alls och hon gråter inte för det längre.
  • alvaereva
    alvias78 skrev 2009-12-09 19:08:29 följande:
    Förhoppningsvis så bleknar hennes minne med tiden. Hon är ju så liten än. Om ett barn kan misshandla så "grovt" nu - hur ska det bli sen? Det är ju uppenbart att pojken behöver hjälp och resurs precis hela tiden. Jag har arbetat som resurs åt en pojke med ADHD och han hade jag uppsyn över precis HELA tiden och aldrig hände något sånt här eller liknanade. Jaja... fruktansvärd händels för er familj. Tur att det gick så pass bra som det endå gjorde...
    pojken får hjälp nu. dagis har verkligen gjort allt för att en här situationen ska bli så bra som möjligt för alla parter!
  • alvaereva
    Hemmaföräldern skrev 2009-12-11 15:48:32 följande:
    Det är ju jättebra att pojken får hjälp men har de en extra resurs eller försöker de klara av att bevaka honom med samma personalstyrka som inte mäktade med det förut?
    det är sekretess på allt typ så jag vet inte exakt vad som händer för pojkens del. det enda jag vet är vilken avdelning han går på och att föräldrarna samarbetar, vilket betyder att han får hjälp av psykolog.
    och att han har en person som håller koll på honom precis hela tiden.
  • alvaereva

Ni ska veta ett det värmer våra hjärtan otroligt mycket med er beröm

Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!