• Namnam

Vad tycker du om brudöverlämning av pappa i kyrkan?

En otroligt het potatis på bröllopstorget så jag tänkte tästa den här

Vad tycker du är det en tradition av förtryck efterapning av amerikanska seder eller ingen big deal alls?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om brudöverlämning av pappa i kyrkan?
  • siamusen
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-11-08 02:14:48 följande:
    Kungen och Silvia gick in tillsammans. Har svårt att tro att Viktoria skulle låta sig ledas fram till altaret av pappsen, i hennes fall så tror jag det är extra viktigt att faktiskt få visa att man gjort ett eget val.
    Ja, kanske
  • Danitra
    siamusen skrev 2009-11-08 02:14:13 följande:
    Tja,beror ju pa vad man köper Men jag tänkte mer om det var en svensk tradition att bara bära en? Att man byter ut förlovningsringen vid vigseln tex? Här har kvinnan två men mannen bara vigselring.
    Nej, det är samma i Svecia. 
    Två förlovningsringar och en vigselring. Men vi skippade förlovningsringar och har bara varsin vigselring. 
  • siamusen
    Danitrass skrev 2009-11-08 02:17:08 följande:
    Nej, det är samma i Svecia. 

Två förlovningsringar och en vigselring. Men vi skippade förlovningsringar och har bara varsin vigselring. 
    Fast det blri vâl tvärtom?

Här är det 2 vigselringar men bara en förlovningsring, vilket för övrigt är den finare av de två.
  • Danitra
    siamusen skrev 2009-11-08 02:18:54 följande:
    Fast det blri vâl tvärtom? Här är det 2 vigselringar men bara en förlovningsring, vilket för övrigt är den finare av de två.
    Ja, samma antal ringar men omvänd fördelning. Som i USA (thank god for hollywood)!
  • siamusen
    Danitrass skrev 2009-11-08 02:22:12 följande:
    Ja, samma antal ringar men omvänd fördelning. Som i USA (thank god for hollywood)!
    Precis
  • rasajj

Jag tycker traditionen ar fin, och hade garna haft det sa om jag vigts 'traditionellt'. Men jag tycker det ar upp till paret att valja hur de vill ha det.

Men att kalla det fanigt for att det ar importerat tycker jag inte ar ok, de som vill ha det sa ska ju inte forlojligas for det.

Sedan ar det ju en dros saker vi gor/har i Sverige som ar importerade, sa den orsaken koper jag inte alls.

• Molson Canadian
    rasajj skrev 2009-11-08 02:26:13 följande:
    Jag tycker traditionen ar fin, och hade garna haft det sa om jag vigts 'traditionellt'. Men jag tycker det ar upp till paret att valja hur de vill ha det. Men att kalla det fanigt for att det ar importerat tycker jag inte ar ok, de som vill ha det sa ska ju inte forlojligas for det. Sedan ar det ju en dros saker vi gor/har i Sverige som ar importerade, sa den orsaken koper jag inte alls.
    Det är inte upp till paret om paret vill gifta sig i kyrkan. Då är det upp till kyrkan.
  • JuliaåRonjasmammis

Molson Canadian skrev 2009-11-08 02:37:38 följande:

Det är inte upp till paret om paret vill gifta sig i kyrkan. Då är det upp till kyrkan.
    Oftast är det upp till den enskilda prästen. Åtminstone inom Svenska kyrkan.
  • Dorian Ertymexx

Röstade på "Annat".

Jag är iofs inte ett fan av giftermål av något slag, men just det kan jag digga, då jag tycker att de homosexuella har kämpat så hårt för att få gifta sig! Så visst tycker jag att TS ska få ge bort sin pappa som brud åt dennes man!

• Lillan7704

Min pappa lämnade över mig till min man, fast vi gifte oss inte i kyrkan, utan utomhus och borgerligt dessutom.....
    Det kändes helt rätt för mig/oss att han gjorde det...

Svar på tråden Vad tycker du om brudöverlämning av pappa i kyrkan?