• mejram

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Gamla trådar med mycket information i respektive TS:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html (aug 2007-okt 2007)

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html (okt 2008-dec 2008)

etc....

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890-1.html (jul 2009-okt 2009)

• Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
  • Taggtroden

Jag rekommenderar Coops balsam! Tycker att det är kanon!

• lovelylocks

villket coop, det extra lr? har inte hittat det som balsam bara som schampo..

• FrejaMariah

Ja använder bara balsam till SMT och då fungerar naturelle bra för mig.. Men många här verkar använda just coops, som Taggtroden skrev..

• FrejaMariah
    SweetNilam skrev 2009-11-13 13:36:32 följande:
    Japp, klick glidmedlet. Helt utan silikon, perfekt! En klick, stor som 1 krona (har axellångt småtunt hår). Om jag har klick och aloe, blir det hälften var i handflatan. Sedan gnuggar jag händerna mot varandra och sedan håret, som då är handdukstort ("kramat" i handduken, inte gnuggat). Grejjar/kramar igenom hela håret med händerna/fingrarna. På så sätt behövs ingen borste heller. Fingrarna "löser upp" alla tovor. Brukar stå med huvudet nedåt när jag gör det. Lättare att grejja i hela håret då. Under dagen har jag sedan härligt självfall!
    Ja provade enbart aloe vera, när luggen hade sitt egna liv och ja håller me om att de inte alls fungerar särskillt bra.. Ska köpa hem Klick och prova istället.. :P
  • FrejaMariah
    lovelylocks skrev 2009-11-13 15:14:19 följande:
    villket coop, det extra lr? har inte hittat det som balsam bara som schampo..
    Jo, de e de balsamet (om ja förstått rätt).. Fråga pesonalen efter de.. De kanske bara e slut, eller så har de ingen efterfrågan på de..
  • yoana

Hej! Jag undrar om någon har något tips till mig? Det är så att jag har nu tvättat mitt hår med balsam dom senaste fyra gångerna alltså under 2 veckor. Innan så ha jag tvättat med schampo. Men nu till mitt "problem", det känns som vissa hårstrån har gått av, så det sticker ut massor med små hår över hela håret, det ser jätte fult och frissigt ut. Någon som vet vad det kan bero på? Mitt hår var inte så innan. Dom första 2 gångerna använde jag naturelle balsam och dom 2 sista gångerna använde jag coop´s extra. Hoppas ni förstår vad jag menar med att det sticker ut massa korta hår ovan det långa.. hehe?

• Björnmossa
    yoana skrev 2009-11-13 15:31:30 följande:
    Hej! Jag undrar om någon har något tips till mig? Det är så att jag har nu tvättat mitt hår med balsam dom senaste fyra gångerna alltså under 2 veckor. Innan så ha jag tvättat med schampo. Men nu till mitt "problem", det känns som vissa hårstrån har gått av, så det sticker ut massor med små hår över hela håret, det ser jätte fult och frissigt ut. Någon som vet vad det kan bero på? Mitt hår var inte så innan. Dom första 2 gångerna använde jag naturelle balsam och dom 2 sista gångerna använde jag coop´s extra. Hoppas ni förstår vad jag menar med att det sticker ut massa korta hår ovan det långa.. hehe?
    Låter som torrt hår. Smörj in det med kokosfett, låt sitta några timmar och tvätta sen ur varsamt så blir det nog bättre.

Du gjorde en tvätt med sistaschampo va?
  • yoana
    Björnmossa skrev 2009-11-13 15:51:37 följande:
    Låter som torrt hår. Smörj in det med kokosfett, låt sitta några timmar och tvätta sen ur varsamt så blir det nog bättre.Du gjorde en tvätt med sistaschampo va?
    Tack, för svar. Ska prova! Jo jag tvättade en sista gång med schampo.
  • Denebola
    yoana skrev 2009-11-13 15:31:30 följande:
    Det kan också bero på att du nu märker din verkliga hårkvalitet. Balsam med silikon maskerar ju det slitna i och med att det lägger sig som en hinna kring hårstrået. Det kan bli så att håret verkar mer skadat i början när man no 'pooar medan det i själva verket är schampoanvändningen som har orsakat det, men det är bara att försöka bygga upp det igen med vårdande produkter.
  • SweetNilam
    RiNan skrev 2009-11-13 14:00:32 följande:
    Men guuuuuud vad bra det låter! Blir det smutsigt mycket snabbare av det och hur känns håret andra dagen. Ska nog ta och sätta lite klick och aloe vera gel i luggen nu för den spretar lite och jag är så sugen att spraya.
    Smutsigt snabbare tycker jag inte. Jag kör CO (balsammetoden) kanske var 3:e-4:e dag. Beroende lite på dagen, om jag ska bort eller så. Däremellan sköljer jag håret om jag skall till skolan t.ex. Eftersom mitt hår tappar självfallet på en dag. Men det blir inte smutsigt i samma bemärkelse som med shampo. Då var det varannan dag som gällde, oavsett!

Håret känns bra andra dagen. Härligt mjukt och skönt, men som sagt. Tappar mitt självfall, så ska jag bort blöter jag det i vatten.
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo