Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Vi är ett par stycken här som fått för oss att håret suger upp lättare om det är fuktigt, men jag vet faktiskt inte hur det är med den saken.. Någon tänkte på en disktrasa, som är värdelös torr, men suger bra som fuktig och det nappade jag på.. Det finns en del inpackningar att välja bland.. För en fet inpackning finns de juh em hel dröd oljor, annars kan man testa kokosmjölk med honung i (Eller bara kokosmjölk som jag kör.. Ska de va en fuktgivande inpackning, så rekomenderar jag SMT.. 1 del aloe vera, 1 del honung och 4 delar silikon- och mineraloljefritt balsam..

• FrejaMariah

en hel drös oljor ska de juh va..

• FrejaMariah
    Denebola skrev 2010-01-13 15:46:32 följande:
    Jag tänker att det beror lite på vad man vill få ut av det. Gör man en oljeinpackning är det kanske dumt om hårstrået är "mättat" med vatten. Men jag vet inte =)
    Hum.. Nu måste ja fundera.. Va de inte någon som sa att man kunde blanda oljan med lite vatten för att den skulle gå in i huden lättare?? Eller var det för att binda fukten??
  • FrejaMariah
    vanilla skrev 2010-01-13 17:07:50 följande:
    Jag har inte testat det. Tycker inte det funkar så bra med bara Aloe men det kanske blir bättre med en blandning. Allt kan ju provas åtminstone en gång så jag får testa efter nästa tvätt
    Nej, enbart aloe fungerar inte alls.. De e gansak många som håller med i den saken, men tasta att blanda.. :)
  • FrejaMariah
    Zekelina skrev 2010-01-13 21:59:59 följande:
    Slänger in ett tips här som ni säkert redan vet om: Crearome har en kokosolja "natur" kallpressad eko som verkligen LUKTAR kokos!! Perfekt till håret om man både vill ha det mjukt och glansigt OCH lukta gott
    De tipset tackar jag för!  Jag älskar doften av kokos och har varit på jakt efter en kokosolja som verkligen luktar kokos..
  • FrejaMariah
    Björnmossa skrev 2010-01-14 01:10:13 följande:
    Lush har en kokosdeo i puderform som jag tycker du ska testa.
    Tack!! Jo, ja såg att du tipsade om den innan nyår och blev helt lyrisk.. Hoppas jag ska kunna ta mig till Västerås för en schoppingtur snart..
  • FrejaMariah

Jag fick en snilleblixt nyss och var tvungen att testa om det fungerade.. Jag har inte kommit iväg och köpt några tomma småflaskor till olika blandningar, men kom på att jag hade gamla citronflaskor i plast, som jag skrev det tänkta innehållet på med en filtpenna och det fungerade juh bra. De blir juh lite billigare dessutom. Nu känner jag mig riktigt smart och får säkert svar från flera som redan har kommit på det.

• FrejaMariah

Läste om kroppspudret som Cybele har och det stod att man skulle använda en puff (troligen för att inget ska gå till spillo) så de kanske e smidigaste sättet med deon också..

• FrejaMariah
    Mars2007 skrev 2010-01-15 22:01:32 följande:
    Ska helt klart tipsa sambon!! Han har torr hårbotten som han lider mkt av.. detta är ju helt klart ngt för honom också att prova!!Att ta med barnen är ju inga problem då de nästan aldrig blir tvättade med shampo som det är ändå.
    Vid nästa tillfälle som barnens hår ska tvättas, så e de juh bara att tvätta me ett sista-schampo, så e de igång..
    Tror jag tvättat dotternt hår med vanliga schampon 2 gånger under två år, för att vi inte fick bort fisklukten och då var vi borta och hade glömt hennes ACO baby hemma.. Nu skippar vi även ACO Baby och kör en honungsvattentvätt någon gång i månaden, annars vatten..
  • FrejaMariah

Hum.. Ja har varit på jakt efter galltvål idag, men lyckades inte komma över någon, så ja googlade och såg att clas ohlson säljer.. Där stod även att den innehåller palmolja, vilket jag inte hade en aning om.. Det känns väl kanske inte så där jättebra, men den huvudsakliga frågan är nu om palmolja är okej ur No 'Poo-synpunkt?? Klockan e juh en del, så ja kanske blandar ihop att de inte skulle va okej, me något annat..

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo