Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Bobby77 skrev 2010-01-05 10:37:41 följande:
    Angående proteiner: Får inte finnar av det men däremot kliar hårbotten väldigt så jag undviker det. Synd för jag kanske skulle behöva det då, då mitt hår är lite preparerat för närvarande..Det skrivs verkligen massssor här, kul
    Hur fungerar de om du har proteinfritt i hårbotten och protein i längderna?? Inget ja har testat själv, men de slog mig de kan va värt att testa.. Så vida du inte får jättekli och inte står ut med en eventuell reaktion.. Vissa expremet ska man nog bara undvika.. :P
  • FrejaMariah

Hehe.. Ja tipsar om något och PRECIS samtidigt får ja tummen upp gällande samma sak för mig själv.. {#lang_emotions_tongue_out}

• FrejaMariah
    RiNan skrev 2010-01-05 16:37:06 följande:
    Nu fastnade jag på denthär inlägget Varför köra först kokosmjölk och sen smt? Jag som tyckte att jag är jätte duktig om jag gör en sak för att vårda håret (har typ aldrig brytt mig) och nu gör andra 2 grejer på raken Jag som tänkte köra med bara kokosmjölk och sen sköja ur. Men då kanske inte allt kommer bort? Eller varför kör du en smt efteråt?
    Eftersom jag har färdig smt står, så använder ja den och tillsätter bara extra honung för att få bort fettet efter kokosmjölken.. Sen kanske man inte behöver låta de sitta i 30 minuter, men de gör jag av gammal vana.. :) 50/50 honung och balsam e de många som rekomenderar att tvätta ur kokosmjölken me..
  • FrejaMariah
    RiNan skrev 2010-01-05 17:56:00 följande:
    Och vi som inte hade det minsta med honung hemma. Läste någonstans att det funkar att försöka få bort så mycket som möjligt och sen till morgonen har skallen sugit upp det sista men jag funderar på att ta lite bikarbonat och äcv efteråt. Någon som vet om det sabbar nåt eller om det kvittar??? Usch med äcv efter dog kokosmjölk. Huuuu. Får kanske ta lite citronsaft istället.
    Ja har faktiskt ingen aning om hur de kan bli me BS.. Men kan du inte testa att gå me balsam ett tag och se hur de blir??
  • FrejaMariah
    Bobby77 skrev 2010-01-05 23:01:06 följande:
    Jag kanske ska testa detta då, om protein är bra för behandlat hår. Lite krångligt men jag ska prova hur det känns iaf. Det kliar men inte hejdlöst Alltså, jag tvättar också ur min kokosmjölkinpackning med bara vatten. Mitt hår suger tydligen upp det bra för det är inget märkbart flott eller fett kvar i håret. Då finns det väl ingen anledning att göra en smt efteråt, eller?
    Att du kan skölja me enbart vatten, kanske beror på att håret e behandlat också??? *funderar*
  • FrejaMariah
    Andersson1 skrev 2010-01-06 01:51:49 följande:
    Jo jag masserade länge och lät det sitta i några minuter och sköljde jätte noggrant efteråt så att jag verkligen fick ut allt och jag överdoserade inte balsamet heller. Det är samma balsam som jag använt tidigare från Dermanord och det har jag varit nöjd med. Jag ger det kanske ett försök till men är nästan rädd för att detta inte kommer att vara min grej. Jag gillar känslan av rent hår som fladdrar runt...´=)
    Om balsam inte fungerar vid nästa tvätt, så kan du juh prova någon annan metod..
  • FrejaMariah

Nu e ja på jakt efter ett balsam som doftar kokos.. Någon som har något tips??

• FrejaMariah
    Silme skrev 2010-01-06 14:13:38 följande:
    Ska göra SMT för första gången idag tänkte jag. Undrar bara om man ska tvätta håret innan, eller köra på med SMT med en gång. Var några dagar sedan jag tvättade det (CO-tvätt) så det är ganska flottigt nu...
    Ja använder SMT som tvätt.. :)
  • FrejaMariah
    SweetNilam skrev 2010-01-06 19:09:12 följande:
    Funderar på om jag ska blanda mig en egen duscholja. Har honung, rapsolja, jojobaolja, kokosfett(olja...) hemma. Funderade först på raps och honung i en gammal honungsflaska (sådan för flytande honung) men kanske lite kokosfett i också? Och lite socker... Vad tror ni? vad använder ni att tvätta huden med?
    Det är bara att expimetera!! {#lang_emotions_laughing} Jag använder kokosmjölk+sockerscrubb.. Jag gillade inte oljescrubben..
  • FrejaMariah
    SweetNilam skrev 2010-01-06 19:31:49 följande:
    Har faktiskt kokosmjölk hemma med. Jag provade i jul med olivolja+socker och gillade känslan, men oliv är väl lite fetare, tungre än raps... så tänkte att raps kan bli bra... man kanske inte ska blanda i kokosmjölk i oljan. Det skär sig nog... hihi. får testa lite i en skål först!
    Nä, de finns nog en liiiiten risk att de skär sig.. :P
    Ja provade aldrig olivolja, eftersom ja hade massa rapsolja hemma.. Men ja hade jättesvårt att få bort oljan från handdukarna, så ja testade bara ett par gånger.. Sen gjorde ja en kokosmjölksinpackning och fick över och testade tvätta mig i de..
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo