Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Oh! Ja satt och kollade hur måna inlägg de va i den allra första No 'Poo-tråden som LD skapade i augusti 2007 och ja måste säga att hon har inspererat många sedan den startades.. 870 inlägg hade den, när den stängdes ner och vi har fortfarande en månad kvar av denna trådfortsättning och har mer än 600 fler inlägg.. :) Men så e vi juh fler som hjälper varandra nu än då.. :)

• FrejaMariah
    Bobby77 skrev 2009-12-28 23:31:41 följande:
    Mamma Freja: Kul att tråden växer å växer å hållit i sig så länge! Å att du varit med ända från början Önskar jag också upptäckt det här tidigare..
    Nja, ja har inte varit me mer än sedan i somras, men har favoriserat en hel del trådar.. :P Dock kul att mejram, vanilla, gröna hönan och Glass finns kvar från första tråden.. (Hoppas vid gud att ja inte glömde någon från forsta tråden som e me oss här.. Klockan börjar juh dra sig och ja bläddrade snabbt för att hedra er.. :D )
  • FrejaMariah
    zazzza skrev 2009-12-29 10:16:26 följande:
    ursäkta stavningen men min dator vill inte släppa bokstäver, jag har inte dyslexi . detär tråkigt att både skriva o läsa ursäkta!
    Fastnar tangentera? Prova att pilla, bort de som fastnar och damma under..
  • FrejaMariah
    Denebola skrev 2009-12-29 13:28:58 följande:
    Jag har min i kylen. Har för mig att den var kyld när jag köpte den på apoteket. Men jag vet inte, jag gör det mest "för säkerhets skull" så att den inte ska härskna så lätt - det är ju större sannolikhet att den härsknar i rumstemperatur.
    Jo, apoteket förvarar ricinoljan i kyl.. :)
  • FrejaMariah
    Bobby77 skrev 2009-12-29 14:45:41 följande:
    Jaha det blev det fel, men det jag skrev står i citatrutan där ovan
    Ja trodde ja skulle bli galen när ja såg rubriken till en kort artikel i Vi föräldrar nr 12 2009:
    Ny trend: "Tvätta INTE håret"

Artikeln e inte mycke bättre den.. De märks juh tydligt att skribenten e partisk, inte har en aning om vad det handlar om och så låter de som att vi tillhör en sekt som luktar illa..

"Den nya trenden heter "No poo" och är en förkortning av "no schampoo". Anhängare av den påstår att håret blir mycke vackrare och mår bättre av att inte tvättas. De menar att med regelbunden hårtvätt och användning av diverse hårprodukter som schampo, balsam, inpackning och så vidare, rubbas hårets och hårbottnens naturliga fettbalans och håret blir tort och frissigt. Att låta bli schampoanses ge håret tillbaka dess naturliga fettbalans. Det ger på sikt starkare hår eftersom blodcirkulationen i hårbotten kommer igång när den får vila från kemikalier (Källa: Må Bra)"
  • FrejaMariah
    Denebola skrev 2009-12-29 15:08:54 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-12-29 15:05:28 följande:
    Mäh! Läsa på om ämnet innan man författar en artikel, kanske?
    Japp.. Fick den här tidningen av en kompis igår och nu sitter ja och skriver ett mail till Vi föräldrar att de ska kolla upp va de e de publiserar och när ja e i farten, ska ja nog maila Må Bra också..
  • FrejaMariah
    Hexx skrev 2009-12-29 15:36:57 följande:
    Uff, jag tror inte jag vänjer mig vid detta........ Mitt hår känns aldrig rent om jag inte gjort en SMT. Känner mig smutsig när jag är inoljad och tycker jag luktar o fräscht eftersom jag inte använder deo längre. Saknar alla dofter och den rena känslan när man är nyduschad och har tvättat sig med div. rengöringsmedel.
    Men gå tillbaka till något ett litet tag till.. :) Trappa ner lite i taget.. Ja duschar varannan duch kokosmjölk och varannan duschkräm..
  • FrejaMariah

Asså, de e juh inte konstigt att många tror att vi inte tvättar håret alls, om de cirkulerar sånna där saker i media.. Men nu e iaf mailet ivägskickat.. :)

• FrejaMariah
    Bobby77 skrev 2009-12-29 17:44:02 följande:
    Mamma Freja: örsökte hitta artikeln men hitta inte? Är det verkligen det nr det står:" Nr 12, oktober 2009" på? :)Håller med om att de kanske skulle nämnt vad man tvättar med istället..
    Jo, de e den.. På sidan 109 till höger, under den gröna rutan..
  • FrejaMariah
    Hexx skrev 2009-12-29 20:52:02 följande:
    lig duschcreme. (purrrrrrr) Och sedan smorde jag mig och min j***a psoriasis med jojobaolja. Nu väntar jag på att mirakel ska ska.
    Ja kan inte hitta galltvål någonstans.. :( Kollat tvättmedelsandelningen och städavdelningen.. Kollar ja helt fel??
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo