Inlägg från: FrejaMariah |Visa alla inlägg
  • FrejaMariah

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Denebola skrev 2009-12-12 00:40:00 följande:
    Okej, om du ska på dop, så antar jag att du vill vara fin... Höjer därför ett varningens finger.Jag fick inte ut kokosmjölken ens med massor av bikarbonat + havretvätt när håret torkat och sen bikarbonat igen. Så var beredd på att du kanske får göra en SMT/något annat efteråt för att få ut fettet.
    Efter 30 minuter SMT kändes håret lite smått fett, men innan ja gjorde kokosmjölksinpackningen, så läste ja att många tar 50/50 balsam och honung.. ( Ja, ja vet att ja upprepar mig fruktansvärt många gånger :-P ) Kan tänka mig att de kan fungera lite bättre om man har i mer honung.. Någon kanske hinner göra en inpackning innan ja och kan prova de.. Testar självklart iaf sen..
  • FrejaMariah

Åsa A skrev 2009-12-12 08:24:02 följande:

Hej igen. En till fråga. vad är det för skillnad på godkända shampon och sista shamponeringsshampon? Är de godkända shampona alltså ok att använda som jag nu använder balsam?
    De godkända sista-schampona innehåller inga mineraloljor eller silikoner men däremot SLSer för att kunna tvätta bort gamla mineraloljor och silikoner..
    Godkända schampon innehåller inget av de tre..
    Ja e inte så insatt i de godkända schampona iom att ja har tappat intresset för ordet "schampo" i samband me mitt hår.. :-P
  • FrejaMariah

Åsa A skrev 2009-12-12 22:15:49 följande:

Smart! kanske ska ge det en chans ändå! Måste jag ändå använda ett sista shamponeringsshampo innan?
    Ja rekomenderar en schampotvätt.. Vist blev de bättre än innan me bikarbonat, men skillnaden efter en schamponering va slående!
  • FrejaMariah
    polkagris skrev 2009-12-12 22:27:59 följande:
    Synd... aja, jag får väl testa! Var får jag tag på mjölkpulver? (Känner mig helt lost)
    De finns vid bakhyllan.. De e Semper som ger ut den..
  • FrejaMariah
    Denebola skrev 2009-12-13 16:04:41 följande:
    Mamma Freja skrev 2009-12-13 15:50:20 följande:
    Det visste jag inte, tur du sa det =)
    Såg de på lockig.se nyligen..
  • FrejaMariah
    Denebola skrev 2009-12-14 16:37:05 följande:
    Testade även citronskölj. Det luktade ingenting alls när det kom i håret tyckte jag, så det ska jag nog köra på i jul, bikarbonat och citronskölj. I alla fall när vi är borta. Annars tycker jag bikarbonat gör håret lite väl krispigt, men det är smidigast att mecka med när man inte är hemma.
    Blir bikarbonat och citron för mig över julen me.. :) Syrran tycker inte äns om lukten av oparfymerad SMT (alltså bara doften av honungen), så hon skulle nog inte uppskatta ÄCV så värst mycke.. :P
  • FrejaMariah
    Bobby77 skrev 2009-12-15 01:54:04 följande:
    Men då tänkte jag på det, är barnolja bra för barn då? För mineraloljor är väl inte bra för dem heller? Vad ska man använda i badet till dottern?
    Använd någon vanlig olja.. Ja föredrar solrosolja..
  • FrejaMariah
    Titrania skrev 2009-12-15 09:18:37 följande:
    Usch, är inte alls nöjd med WO + äCV-skölj Det känns jättebra så fort jag har duschat klart, men när håret torkat tycker jag att håret känns fett och konstigt :-/
    Masserade du ordentligt under rinnande vatten?? De e så ja har förstått att man ska göra (har aldrig provat själv)..
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo