• kämpe82

Riga?

Hej alla!
    Jag och min sambo har nyss fått beskedet på att vårt tredje och sista provrörsförsök misslyckats och sorgen och ångesten är enorm! vi har funderat på äggdonation eftersom mina ägg inte vill fortsätta dela sig. Vi skulle vilja göra detta i Riga men hur ska man gå tillväga? ngn som har ngt bra tips om hur man tar sig dit bland annat och hur mycket dessa försök kostar per gång?

• Svar på tråden Riga?
  • Bette
    Bengalen skrev 2009-11-05 19:06:50 följande:
    Nu är det bokat, vi ska dit den 9 december Hur tar man sig bäst från flygplatsen in till kliniken? Taxi, buss? Vad kostar det ungefär? Ligger kliniken centralt i stan? Vi lär få ett par timmar att slå ihjäl efter besöket innan det är dags att ge sig ut till flygplatsen igen.
    Du kan antingen ta taxi, de röda taxibilarna då så att ni inte blir lurade, de har taxameter. Eller så åker ni med ladys taxi, det är bara tjejer som kör de och det är mycket seriöst. Eller så tar ni shuttle in, den stannar utanför det hotellet som Rödluvan skrev.

Jag har åkt med de röda taxibilarna och de är seriösa samt att jag åkt med ladys taxi och shuttle.

Gamla stan är fint att gå omkring och strosa i.

Bette
  • Smulan96
    Bengalen skrev 2009-11-05 19:06:50 följande:
    Nu är det bokat, vi ska dit den 9 december Hur tar man sig bäst från flygplatsen in till kliniken? Taxi, buss? Vad kostar det ungefär?Ligger kliniken centralt i stan? Vi lär få ett par timmar att slå ihjäl efter besöket innan det är dags att ge sig ut till flygplatsen igen.
    Hej!
    Har lite frågor till dig. Vilka flyger ni med till Riga och från var? Vad kostar biljetterna? Vi var och träffade läkaren på Ava i augusti och har fått en tid i början av januari för att sätta in ett ägg. Vet inte om vi ska flyga eller ta färjan. Vad blir billigast?
  • Bengalen

Hej Smulan!

Vi flyger från Köpenhamn med Air Baltic. Biljetterna kostade 345 Euro tur/retur för 2 personer. Nu valde jag i och för sig en dag där det fanns billiga avgångar kvar annars brukar det vara betydligt dyrare. SAS kostade ungefär det dubbla. Färja kan man väl bara ta från Stockholm fast du bor kanske där i närheten?

Lite nyfiken, varför har ni väntat så länge efter att ni var där och träffade läkaren? De har väl ingen kö eller var det ert eget val?
    Själv hoppas vi på att få göra ÄD i februari för det hade passat bäst.

• Bette
    Smulan96 skrev 2009-11-19 17:38:11 följande:
    Hej! Har lite frågor till dig. Vilka flyger ni med till Riga och från var? Vad kostar biljetterna? Vi var och träffade läkaren på Ava i augusti och har fått en tid i början av januari för att sätta in ett ägg. Vet inte om vi ska flyga eller ta färjan. Vad blir billigast?
    Antingen flyger man air baltic från Arlanda eller så flyger man från Skavsta. Air baltic är billiga om man kan boka lite längre i förväg.

Bette
  • Bengalen

När betalar man egentligen? Är det i förskott eller när man är på plats på kliniken?

• Bette
    Bengalen skrev 2009-11-19 19:17:33 följande:
    När betalar man egentligen? Är det i förskott eller när man är på plats på kliniken?
    Du betalar efter behandlingen.

Bette
  • Bengalen

Ny fråga igen. Det är super att ha er här, Bette och Rödluvan71 att fråga

Satt och kollade på ÄD på någon klinik i Polen och där skulle man ange vilken blodgrupp man har i frågeformuläret.
    Är det något som även AVA i Riga kommer att fråga om? Jag har nämligen inte en blekaste aning.

• Bette
    Bengalen skrev 2009-11-22 17:23:01 följande:
    Ny fråga igen. Det är super att ha er här, Bette och Rödluvan71 att fråga Satt och kollade på ÄD på någon klinik i Polen och där skulle man ange vilken blodgrupp man har i frågeformuläret. Är det något som även AVA i Riga kommer att fråga om? Jag har nämligen inte en blekaste aning.
    De kan ta en blodgruppering där på dig, det är inga problem.

Bette
  • Lillaliten

Hej tjejer!! Hur går det för er?

Svar på tråden Riga?