• kämpe82

Riga?

Hej alla!
    Jag och min sambo har nyss fått beskedet på att vårt tredje och sista provrörsförsök misslyckats och sorgen och ångesten är enorm! vi har funderat på äggdonation eftersom mina ägg inte vill fortsätta dela sig. Vi skulle vilja göra detta i Riga men hur ska man gå tillväga? ngn som har ngt bra tips om hur man tar sig dit bland annat och hur mycket dessa försök kostar per gång?

• Svar på tråden Riga?
  • Bette
    kämpe82 skrev 2009-11-02 16:53:30 följande:
    Hej tjejer! Grattis Bette till bebben, fantastiskt kul att höra! och tack rödluvan71 för all värdefull info...vi ska nog smälta detta nu och ha vårt avslutande samtal på RMC i Malmö för att sedan fatta beslut om hur och när vi ska gå vidare för att nå vårt stora mål... BEBIS! Det hade varit kul också Bengalen att pratas vid lite längre fram, ifall vi ska till Riga båda två kan det vara bra och skönt att ha ngn att prata med i samma situation, både för stöd och tips. Vi kan väl så fall skriva till varandra i inboxen då?
    Det är många svenska par som åker till Riga, Riga är praktiskti också för det tar bara en timme med flyg och du behöver inte något visum.

Bette
  • Bengalen

Stort tack även till dig Rödluvan för all värdefull information. Det blir säkert fler frågor under resans gång.

Kämpe82: Det låter som ett bra förslag. Skönt att ha någon att dela allt med. Nu är man ju plötsligt "nybörjare" igen. Känns konstigt efter 7 IVF-försök.
    När ska ni på utvärderingssamtalet? Har de nämnt äggdonation tidigare?

• Rödhåriga tjejen
    Bengalen skrev 2009-11-02 19:07:39 följande:
    Stort tack även till dig Rödluvan för all värdefull information. Det blir säkert fler frågor under resans gång.Kämpe82: Det låter som ett bra förslag. Skönt att ha någon att dela allt med. Nu är man ju plötsligt "nybörjare" igen. Känns konstigt efter 7 IVF-försök.När ska ni på utvärderingssamtalet? Har de nämnt äggdonation tidigare?
    Ni får gärna inboxa mig när ni undrar över något. Så svarar jag när jag orkar. Den här processen drar en massa energi. Så det är inte varje dag man är på topp.

Det finns även mycket att läsa i tråden Vi som gör ÄD i Europa. Här är många som varit i Riga. Den tråden har hjälpt mig oerhört mycket.

Lycka till med era funderingar!
  • kämpe82

Bengalen: Vi ska till RMC för avslutande samtal den 11/11 och då träffa två läkare som vi aldrig träffat tidigare, detta efter önskemål från oss eftersom två olika läkare sagt två olika saker, den ena att det inte är lönt att använda mina egna ägg längre och en att vi absolut inte behöver en äggdonation. Känns tufft och oroväckande att få så helt skilda synpunkter för det sätter oss i en mycket svår situation. Men för oss känns det viktigast att välja en fortsatt behandling som vi tror på och med tanke på våra dåliga utfall med befruktningen och mognaden på mina ägg känns äggdonation som en bra lösning. Har ni haft ert avslutande samtal ännu och har de då hänvisat er till Riga för en eventuell äggdonation?

Rödluvan71: Tack för detta, betyder mycket att veta att ha ngn att fråga om det är något särskilt... och frågor finns det gott om. Jag förstår precis hur du menar med att orken inte finns emellanåt och detta tror jag vi alla på denna tråden har full förståelse för, är en oerhört tuff process.

• Bengalen

Nu har jag fyllt i formuläret på AVA klinikens hemsida. Det kändes som ett stor steg att klicka på send.

Kämpe82: Vi var på vårt sista samtal på Cura i förra veckan och blev då hänvisade att vända oss till Riga. Vår läkare skickade även remiss till RMC för att eventuellt kunna få vårt 3:e gratisförsök som äggdonation istället. Trots 7 behandlingar har vi bara kommit till ET vid 2 tillfällen.
    Det känns skönt att stå i kö i Malmö i fall det misslyckas i Riga, då har man ju förhoppningsvis kommit en liten bit längre fram i kön.

Vad märkligt att ni har fått så olika bedömningar av 2 läkare på samma klinik. Då får vi hoppas att ni får ett korrekt utlåtande den 11:e och slipper gå i ovisshet om vad som är bäst att satsa på nu.

• Bengalen

Här var det snabba bud. Har redan fått svar från kliniken och vi är välkomna på ett första samtal när det passar oss. De har inga väntetider för tillfället så vi kan köra igång omgående om vi vill.
    Sitter och kollar flygpriser nu. Shit, här går det undan!!!

• Bette
    Bengalen skrev 2009-11-04 19:07:59 följande:
    Här var det snabba bud. Har redan fått svar från kliniken och vi är välkomna på ett första samtal när det passar oss. De har inga väntetider för tillfället så vi kan köra igång omgående om vi vill. Sitter och kollar flygpriser nu. Shit, här går det undan!!!
    Jag sa ju det, det går fort, det är det som är toppen {#lang_emotions_wink}.

Kram

Bette
  • Bengalen

Nu är det bokat, vi ska dit den 9 december
    Hur tar man sig bäst från flygplatsen in till kliniken? Taxi, buss? Vad kostar det ungefär?
    Ligger kliniken centralt i stan? Vi lär få ett par timmar att slå ihjäl efter besöket innan det är dags att ge sig ut till flygplatsen igen.

• Rödhåriga tjejen
    Bengalen skrev 2009-11-05 19:06:50 följande:
    Nu är det bokat, vi ska dit den 9 december Hur tar man sig bäst från flygplatsen in till kliniken? Taxi, buss? Vad kostar det ungefär?Ligger kliniken centralt i stan? Vi lär få ett par timmar att slå ihjäl efter besöket innan det är dags att ge sig ut till flygplatsen igen.
    Vi åkte Air Baltics "taxibuss"/shuttlebus som stod precis utanför. Den stannar vid vissa hotel. Jag har för mig att den stannade bla vid Hotel Monika på Elisabetes leia. Härifrån är det inte långt att gå till kliniken. Det kostade 6 lats för två vuxna.

Det är gångavstånd till allt i centrala Riga.

Lycka till! Kom gärna in och var med i tråden för oss som gör ÄD ute i Europa.
  • Rödhåriga tjejen
    Rödhåriga tjejen skrev 2009-11-05 20:06:11 följande:
    Vi åkte Air Baltics "taxibuss"/shuttlebus som stod precis utanför. Den stannar vid vissa hotel. Jag har för mig att den stannade bla vid Hotel Monika på Elisabetes leia. Härifrån är det inte långt att gå till kliniken. Det kostade 6 lats för två vuxna.Det är gångavstånd till allt i centrala Riga.Lycka till! Kom gärna in och var med i tråden för oss som gör ÄD ute i Europa.
    Man skulle tydligen se upp med de röda taxibilarna som tar ut dyra priser för resorna.
Svar på tråden Riga?