Väntar nr2, någon mer som är nervös andra gången? Forts.
Mison, wow, vecka 35! Vad härligt att vi är flera som har nått så långt ! Grattis!! Jag får också ont i ryggen om jag går för mycket, men vet inte om det är foglossning. Vet inte riktigt hur det känns. Jag har nog inte det för det är inte så allvarligt i mitt fall. Min svägerska hade det och kunde knappt gå.
Hoppas att sockertestet och tappmätningen går bra imorgon och att du blir sjukskrivning tiden ut! Det borde du ju bli med både sd och ev. foglossning. Jag blev sjukskriven till partus pga mina sd. Känns skönt att slippa stressa över det. Lycka till imorgon!
Jag är också nervös över att hinna få dropp vid förlossningen pga GBS:en. Är rädd att börja läcka fostervatten.
Kiwi, min förlossning gick relativt snabbt - fem timmar från att värkarna satte igång ordentligt, men de första tre timmarna öppnade jag mig inte ordentligt (får för mig att jag försökte hejdade förlossningen mentalt), men sedan när jag slappnade av och insåg att min dotter skulle komma vare sig jag ville eller inte gick det fort. Tror att det tog två timmar efter att jag hade börjat öppna mig. Men jag hade ju haft regelbundna värkar sedan två dygn tillbaka som stoppades med bricanyl tills de inte ville ge mig mer.
Jag funderar mycket över hur denna förlossning kommer att bli i jämförelse med den förra. Både fasar och ser fram emot det! Jag tror också att kroppen instinktivt vet vad den ska göra. Det känns som om det bara var att "följa med".
Är lite nervös över att spricka eftersom jag gjorde det med Julie som bara vägde 1420 gram... Hur blir det inte då med en på ca 3 kg...?? Och så är det ju förstås så att man oroar sig över att det ska tillstöta något, men annars är jag inte så nervös över smärtan eftersom epiduralen var rena himmelriket förra gången. I London sa de att jag skulle ta epidural (det skulle tydligen minska trycket vid krystningarna) och ev. få hjälp med sugklocka på slutet, samt att det skulle finnas beredskap till kejsarsnitt om krystfasen skulle bli utdragen. Jag fick laser för flera år sedan och det ser bra ut, men jag är förstås nervös för att överbelasta mina ögon eftersom det kan få förödande konsekvenser. Men jag vill helst inte göra kejsarsnitt. Det gick jättebra förra gången (fast då var det ju frågan om en liten bebis). Mitt blodtryck är alltid ganska lågt (105/60 sist) så det är nog inte därför de vill ge epidural, men jag har faktiskt aldrig fått en riktigt bra förklaring. Här i Sverige är de med på noterna när jag berättar om de engelska direktiven, men jag vet egentligen inte varför. I England sa de att de skulle behandla mig som en hjärtpatient och de får tydligen epidural och sugklocka för att minimera påfrestningen vid krystning.
Lustgas prövade jag sist, men gillade det inte eftersom jag tyckte att jag förlorade kontrollen. Började fantisera om att jag var på någon galafest, haha!
Vad planerar ni? Bedövning eller inte?